Skip to main content

Is het normaal dat verkopers bijhouden wanneer iemand op vakantie is?

  • 29 August 2024
  • 5 reacties
  • 109 keer bekeken

Zojuist toch een gekke ervaring gehad met een d2d verkoper. Op 23 augustus is er iemand langs geweest, hoofdbewoner is op vakantie. Week later staat er weer iemand voor de deur, ik geef aan dat hoofdbewoner nog op vakantie is. Zegt hij:" ik zie hier op m'n tablet staan dat op 23-8 ook al op vakantie was, dat is nu al 6 dagen geleden". Ik vind het belachelijk dat er vastegelegd wordt wanneer iemand op vakantie zou zijn, wat mij betreft een privacy schending. Is dit de normale gang van zaken? 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

ik geef aan dat hoofdbewoner nog op vakantie is.

 

Tja, als je zelf zegt dat de hoofdbewoner op vakantie is kan je dat verwachten.


Wat @Dutchie61 inderdaad zegt. Zo’n verkoper wilt graag verkopen. Dus als je zegt dat de hoofdbewoner op vakantie is, is dat geen nee; en daar maken ze maar graag gebruik van. (En noteren ze het, zodat ze een volgende ronde alsnog proberen)

Wil je dat niet, dan moet je zeggen: geen interesse.


Verkopers langs de deur maken van elk contact een log over hoe het contact verlopen is. Die informatie is belangrijk voor latere bezoeken. En mogelijk verkopen ze die info ook wel aan andere partijen. Wie weet.


Laat dat mogelijk maar weg


Ik doe al jaren meteen de deur weer dicht als er iemand iets komt verkopen. Het zit vaak tegen oplichting aan.


Reageer