Skip to main content

Met Kadootje van KPN verrassen we jou het hele jaar door met leuke extra’s. Omdat we blij zijn met trouwe klanten als jij! In juni leer je meer over internetcriminaliteit en je kunt tickets winnen voor onze Oranjeleeuwinnen tegen België.

 

Online lezing over internetcriminaliteit

Steeds meer Nederlanders worden slachtoffer van hackers en online oplichters. Zorg dat je op de hoogte bent van de uitdagingen die dit met zich meebrengt. Bekijk onze gratis online lezing met Maria Genova op dinsdag 27 juni van 20:00 tot 21:15 uur.

 

Wat kun je verwachten?

Spreker, journalist en auteur Maria Genova is een expert op het gebied van online veiligheid. Ze neemt je op 27 juni mee in de laatste trends op dit gebied. Mét praktische voorbeelden. Via de livechat kun je tussendoor vragen stellen. Misschien komt jouw vraag ook wel aan bod! 

Wat leer je?

  • Maria Genova

    Hoe je online oplichters herkent

  • Hoe je veel verschillende wachtwoorden kunt onthouden

  • Wat de snelste manier is om jezelf tegen hackers te beschermen

  • Hoe je op telefonische fraude moet reageren

  • Hoe je ziet welke mails en Whatsapp-berichten nep zijn

  • Hoe je een nep webshop herkent

  • Welke QR-code veilig is en welke niet

  • Hoe je een kwaadaardige app herkent

 

Zo kijk je mee

Ga naar www.kpn.com/kadootje en klik daar onder de online lezing op Meld je aan. Vul daar je e-mailadres in. Wees er snel bij, want we hebben weinig plek. Je krijgt bericht nadat je je hebt aangemeld. Hierin je lees je ook hoe je de online lezing kunt bekijken. 

 

Win tickets voor de Oranjeleeuwinnen tegen België

Voor onze voetballiefhebbers: Op zondag 2 juli spelen de Leeuwinnen hun laatste wedstrijd in Nederland voordat ze afreizen naar het WK 2023 in Australië en Nieuw-Zeeland. Kom jij de Nederlandse vrouwen in het stadion van Roda JC in Kerkrade succes wensen voor het WK?

Meer weten? Alle details lees je in de blog op KPN Beleef.

 

Meld je aan voor de winactie

1. Ga naar seaters.com/kpn

2. Activeer snel en gratis je account met de toegangscode kpnpaktuit.

3. Volg de instructies in de bevestigingsmail

4. Zodra je e-mail bevestigd is, log je in met jouw e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord

5. Kies uit de lijst van acties en schrijf je in

 

De beschikbare items worden door middel van loting verdeeld. Als je wordt ingeloot krijg je kaarten of vouchercodes toegewezen. Indien nodig bevestig je deze door een kleine eigen bijdrage te betalen ten behoeve van het KPN Mooiste Contact Fonds. Let op: bij toewijzing van prijzen zal worden gekeken of je een actief KPN ID account hebt om zeker te weten dat je KPN klant bent.

 

KPN Kadootjes kalender

Benieuwd naar alle Kadootjes van KPN? Bekijk dan onze Kadootjes kalender! Hier vind je een overzicht van alle kadootjes die KPN heeft weggegeven.

 

Nieuwsbrief

Wil je geen kadootjes missen? Alles over de kadootjes van KPN en nog véél meer lees je in onze maandelijkse nieuwsbrief. Geen nieuwsbrief ontvangen en benieuwd naar onze acties, tips en kadootjes? Meld je dan snel aan.

 

Zo ben je altijd als eerste op de hoogte van kadootjes

Ga naar kpn.com/kadootje en selecteer →  'Mis niks' om onze mails te ontvangen, waaronder de nieuwsbrief. 

Interessant !! Meteen maar aangemeld voor de online lezing.
Weer eens wat anders dan de online rondleiding(en) door het Rijksmuseum, dat was ook heel leuk.


Ik heb me ook aangemeld voor de online lezing. Interessant onderwerp en ik zal vast nog wat informatie kunnen gebruiken voor werk en privé.

De leeuwinnen spelen in een fout stadion dus die skip ik 😅


Ik zit klaar 😀


Ik zit klaar 😀

Volgens mij ben je een dag te laat😁


Dat klopt @Michael001 , gisteren was het 27 juni 😂. Ik heb het gisteren “live” bekeken.

Maar @Roy74 kan het ook vandaag nog bekijken. De link uit de mail brengt je nu naar de "replay".


Ik kreeg de mail vanochtend pas binnen en zag daar vanavond staan. Vermoedelijk probleem aan mijn kant met de mail. Voortaan zet ik het weer in de agenda 😄

Je kunt inderdaad terugkijken.


Wat vonden jullie van de webinar?

 


Ah ik snap ‘m! 

Ik heb de webinar zelf niet gezien. Terugkijken is zeker niet mogelijk zonder bevestigingsmail? Heb me namelijk niet aangemeld hiervoor.


Ah ik snap ‘m! 

Ik heb de webinar zelf niet gezien. Terugkijken is zeker niet mogelijk zonder bevestigingsmail? Heb me namelijk niet aangemeld hiervoor.

Slecht natuurlijk, normaal zet ik al mijn activiteiten in de agenda en krijg je mooi een reminder.

Volgens mij is het voor iedereen terug te kijken. Je moet je wel registreren maar dat doe ik natuurlijk veilig met een dummy adres 😀

https://webcast.download.kpnstreaming.nl/20230627/

Ik hoop niet in overtreding te zijn door de link te delen.

 


Ik heb ‘m in de replay bekeken en ik vond er te weinig diepgang in zitten. Dat gaven de dames op het einde ook aan.

Wellicht voor het gros van de klanten wel een mooie wake-up.

Op het einde kwam er nog een gevolg aan bod: identiteitsfraude. Dat lijkt me echt een drama. Heeft iemand dat al eens meegemaakt?


Dat was ook mijn gevoel aan het eind. Een mooi overzicht maar het bleef aan de oppervlakte.
De boeken van de spreker over dit onderwerp lagen wel opvallend op de tafel en er werd regelmatig naar verwezen voor meer informatie….. 😉


Ik heb zelf weinig nieuwe zaken gehoord. Toch is het voor veel mensen materie dat niet echt aandacht heeft. Ik onderstreep altijd het belang van patchen en dat kwam ook even voorbij in de webinar.

Ik vind het initiatief overigens wel goed vanuit KPN. Het is natuurlijk heel lastig om voor een zeer breed publiek een programma te maken met onderwerpen die iedereen aanspreekt. Dat gaven de dames ook aan, en er werd al gehint op een vervolg met meer diepgang. Nou, laat maar komen.

De boeken… ze kwamen inderdaad wel vaak prominent in beeld. Begrijpelijk ook wel. Ik ga eens kijken op bol wat de reviews zijn van haar boeken. Hopelijk hebben die wel de diepgang die ik graag zie.


Dat maakt mij dan weer nieuwsgierig: Is er ook een bepaald onderwerp waar jullie meer diepgang over wilde hebben @RBxx en @Roy74?


Vertel bijvoorbeeld niet alleen @Shyrin_ dat de Microsoft antivirus in Windows vroeger niet goed was en nu wel, maar vooral ook waarom die nu wel goed is. Wat zijn de criteria voor een goede scanner? Vertel niet alleen dat unieke wachtwoorden belangrijk zijn maar geef ook aan hoe je ze het best kunt opslaan met een wachtwoord manager. Wat is hierin een goede strategie en waarom. Ik had overigens op dit gebied een beetje mijn bedenkingen bij de adviezen waaraan een goed wachtwoord moet voldoen. De achterliggende boodschap was natuurlijk wel goed. Een uitstapje naar passwordless logon en totp tokens, 2 factor authentication, authenticatie apps, hoort er tegenwoordig ook wel bij. Encryption technieken voor externe drives is ook een mogelijkheid om de diepte in te gaan.

ik realiseer me dat de doelgroep een zeer breed publiek is en dan is er het gevaar dat mensen afhaken als het complexer wordt.
Wat ik zelf wel gemist heb is de relatie met hetgeen KPN aan iedere internetklant biedt: KPN Veilig (was is het, hoe helpt dit, etc). Maar denk ook aan de malware filter die opt-in aangezet kan worden door een KPN klant. Ik schat in dat veel mensen niet eens van het bestaan weten. Je laat daarmee ook meteen de toegevoegde waarde zien van de KPN dienst. Het zou in dat kader ook wel leuk zijn om eens iets te horen wat KPN allemaal doet om een dienst veilig te leveren. Waar stopt de verantwoordelijkheid van KPN en waar start de verantwoordelijkheid van de klant?
Genoeg om nog een paar Kadootjes mee in te vullen 😅

Leuke afwisseling van de Kadootjes overigens. Het hoeven niet altijd koffiebonen te zijn 😁 we kijken uit naar de volgende!


En de volgende is er: 30 oktober 2023!

Deze keer gaat het over kunstmatige intelligentie en internetcriminaliteit. Naast Maria Genova, expert online veiligheid, schuift ook van onze afdeling Security Rutger van Haastert aan.

Vragen en opmerkingen kunnen gedeeld worden in de livechat, tijdens het webinar, maar ook achteraf in het volgende topic:
 


Ik ben benieuwd wat jullie deze keer van het webinar vinden! ​​​​​​​


Reageer