Skip to main content

ik heb net een kpn Xbox game passultimate abonnement gesloten en wil graag mijn abonnement voor mijn kinderen beschikbaar stellen. Zij zijn gekoppeld aan family, maar zij kunnen geen gebruik maken van de spelletjes. Doe ik iets verkeerd of lukt dit niet?

Zo niet, hoe kan ik er dan voor zorgen dat mijn kinderen veilig spelen onder mijn account?

Hallo @Daantje0201, welkom!

Ik heb het even moeten uitzoeken, maar de Xbox gamepass ultimate geeft je toegang tot de lidmaatschap voordelen voor één account. Ondanks dat je wel ouderlijk toezicht hebt op de accounts van je kinderen worden zij wel als aparte gebruikers gezien. Wanneer jouw kinderen gebruik willen maken van de games waar de XGPU toegang tot geeft, zouden ze dat onder jouw gebruikersnaam moeten doen. 

Ik ben bang dat je op je account geen ‘echte’ maatregelen kan nemen waardoor de kids niet bij games kunnen die niet helemaal geschikt voor ze zijn, of waarvan je misschien zelf een save-file hebt. Je kan alleen goede afspraken maken. 

 


Bedankt voor jouw reactie. Dat is erg jammer, want dat zou betekenen dat ik nog 2 accounts moet aanschaffen om hen ook mee te laten doen. Zeker bij kids van 5 en 7 wil ik als ouder graag kunnen zien wat mijn kids doen. En goede afspraken maken zijn helaas niet waterdicht, want ook ik heb moeite met zoeken naar spelletje voor deze leeftijd. Er zijn veel meer spellen voor 18+ te vinden.

Ik denk dat ik mijn pass moeten opzeggen, want dit gaat me teveel kosten en nog te weinig mogelijk  voor de leeftijd van mijn kids geschikt.