Skip to main content

Imac met Catalina 10.15.7

Na een update van Catalina naar 10.15.7 kan in KPN Veilig niet meer openen; opnieuw gedownload en geinstalleerd, daarna lukt het nog steeds niet. Geprobeerd met Safari, Chrome en Firefox. De app blijft steeds in een loop hangen;

  1. KPN Veilig openen
  2. Inloggen met KPN Veilig
  3. Geen licenties beschikbaar
  4. Licentie beschikbaar gesteld
  5. Bescherming instellen
  6. KPN Veilig wil wijzigingen aanbrengen op de imac, gebruikersnaam en ww op imac invoeren
  7. weer inloggen met KPN Veilig

Zo kom ik niet verder… wat te doen? Fijn als iemand mij kan helpen...

Hallo @Bella Tosi ,

Ik heb KPN Veilig wel draaien op mijn Mac met Catalina 10.15.7, dus het is mogelijk. 

 

Heb je het volgende al ingesteld op jouw Mac? 
 

Er  worden tegenwoordig meer permissies gevraagd voor bepaalde rechten. KPN Veilig heeft volledige toegang nodig tot de schijf om zo optimale bescherming te bieden. Dit is altijd zo geweest, maar door een wijziging in macOS moet de gebruiker hier nu expliciet toestemming voor geven.

De stappen zijn als volgt:

  • Apple logo links bovenin klikken, Systeemvoorkeuren.
  • Klik Beveiliging en privacy
  • Klik Privacy
  • Klik ‘Volledige schijftoegang’
  • Klik links onderin op het slotje en voer je wachtwoord in (het wachtwoord van je macOS profiel)
  • Vink KPN Veilig aan
  • Sluit het slotje (door erop te klikken)

 

 

Als dat niet helpt : 

Probeer dan eens KPN Veilig volledig te verwijderen volgend de officiële methode. Daarna dan weer helemaal opnieuw beginnen met de installatie. 

 

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig/kpn-veilig-op-mac.htm

Kies tGo] in de menubalk

Kies pApplications]

Het programmascherm wordt geopend.

2. Kies KPN Veilig

Kies pUninstall KPN Veilig]

Kies VUninstall]

KPN Veilig wordt van je computer verwijderd.

3. Kies na het verwijderen ok]

KPN Veilig is van je computer verwijderd.

Mocht het op bovenstaande manier niet lukken, klik dan op  Ga verder] om KPN Veilig met het F-Secure verwijderprogramma van je PC te verwijderen.

4. Download uninstall MacProtection

 

 

Dit bestand bevind zich meestal in de map Downloads. Sleep het bestand dan naar de Desktop.

  1. Open Finder

5. Zoek Terminal & dubbelklik erop

6. Type op een nieuwe regel:

cd ; cd Desktop ; sudo sh uninstall_MacProtection

Het verwijderen wordt gestart. Zodra dat succesvol is afgerond zal de melding "Uninstallation complete" verschijnen.
Daarmee is F-Secure voor Mac verwijderd.


Dank je wel Noordzee voor je snelle en duidelijke reactie. KPN Veilig werkt weer. Een klein dingetje, de link naar de tinyurl werkt niet…. Ik had dit niet nodig in dit geval, nogmaals dank en fijne dag

 


Graag gedaan:thumbsup_tone4:  Mooi dat het weer werkt !  Ik heb die ene link maar gauw even verwijderd.