Skip to main content

Goedemorgen,

 

Ik heb van alles geprobeerd; tips op site opgevolgd, , maar het lukt niet om een nieuw apparaat op KPN veilig aan te sluiten. Ik krijg de mail; installeer het programma doch als ik id en wachtwoord heb ingevuld, accepteert hij deze niet. Het wachtwoord is toch echt goed.

MvG

Ton

Hoi @Antonio55, welkom op het forum. Als de gegevens goed zijn verwacht je geen melding die aangeeft dat ze niet kloppen natuurlijk. Met dezelfde gegevens lukt het wel om in MijnKPN in te loggen? Op hoeveel apparaten heb je KPN Veilig al actief?

Op onze site hebben we een pagina met alles over de virusscanner van KPN, van het installeren tot gebruik: F-Secure Virusscanner: betrouwbaar antivirusprogramma

 


Hallo Jasper,

Bedankt voor je reactie.

  1. Het lukt met dezelfde gegevens wel in MijnKPN in te loggen.
  2. KPN Veilig is actief op 4 apparaten
  3. Nogmaals via door jou geadviseerde site stappen doorlopen.  Kwam uit bij Installatie KPN Veilig; Inloggen; Welkom terug; E-mail adres en wachtwoord ingegeven. Inloggen gekozen doch het cirkeltje voor het woord “Inloggen”  draaide nog geen kwart rond! Kreeg hierna geen melding.

Dus helaas, ben nog geen stap verder.


Dank je voor de toelichting @Antonio55, is KPN Veilig in het verleden ook al op een 5e apparaat actief geweest, of probeer je het nu voor het eerst op een 5e te activeren?


KPN Veilig was tot ongeveer een maand geleden ook op de computer geinstalleerd, waar ik hem nu ook weer op wil hebben. Ik heb nog recht op een vijfde apparaat. Krijg echter scherm te zien dat mijn abonnement is verlopen. Dit kan niet kloppen want ik heb geen wijzigingen in mijn abonnement doorgevoerd en bij de andere 4 apparaten doet de bescherming het nog.


Duidelijk @Antonio55, ik had dat vermoeden inderdaad. Het systeem denkt dan nog dat de 5e licentie al in gebruik is, ondanks dat het niet meer actief is op jouw computer. Zou je met jouw KPN ID kunnen inloggen op veilig.kpn.com? Hier kan je de licenties beheren en kan je de licentie die eerder in gebruik was voor de computer vrijgeven. Lukt het na dat te doen wel om KPN Veilig te installeren en activeren?


We zijn er nog niet.

Als ik op de computer waar de licentie op stond wil inloggen middels de site VEILIG.KPN.COM dan krijg ik het volgende te zien:

Bovenaan de site: de woorden KPN en KPN Veilig in de kleur groen. 

Tekst: U heeft geen toegang tot de dienst “KPN Veilig”  omdat deze niet in uw pakket zit of uit staat. Kijk in “MIJN KPN”  op kpn.com/mijnkpn voor uw mogelijkheden.

Daaronder weer in het groen Malewarefilter.

Als ik dat doe wordt ik doorgelinkt naar “mijn.kpn.com/#/overzicht. Ik zie dan het volgende op het scherm: Bovenste regel KPN *Overzicht   * Producten   * Service    Profiel

Dan de Kop OVERZICHT. De tekst daaronder wil maar niet verschijnen. Ik zie 4 regels die alleen maar grijs zijn. Rechts zie ik het overzicht van de laatste facturen.

Als ik op een andere computer start met VEILIG.KPN.COM dan kom ik terecht op een groene pagina met de keuze: KPN Veilig en Malwarefilter. Uw geldig abonnement is geldig. Beschikbare licenties 1/5. Apparaat toevoegen. Kan echter niets aanklikken over bv LICENTIES of vrijgeven.

Kan dus niets activeren. 

 


Als het goed is, zie je in het groene veld ook de apparaten die momenteel al toegevoegd zijn. Daar zou je dan op moeten kunnen klikken en vervolgens krijg je daarin de optie om de licentie te verwijderen. Maar als er staat dat er één beschikbare licentie is, dan zou je die natuurlijk moeten kunnen gebruiken. Kan je eens een screenshot plaatsen van wat je nu ziet op de computer waar je de licentie op probeert te installeren? Wil je daarnaast je adres en klantnummer in je profiel zetten? Dan ga ik toch kijken of ik dit verder voor jullie uit kan laten zoeken!


Hallo Marcia,

Fijn dat je mij wilt helpen!

Mijn klantnummer is: xxxxxxx

 

 

Zodra ik het wachtwoord intik, gaat hij niet verder.

Het wachtwoord is goed.

MvG

Ton


*Admin: gegevens uit openbare post verwijderd


Zou je het nog eens via deze link willen proberen? En eventueel een andere browser? Mocht dit allebei ook niet lukken, dan wil ik toch een ticket voor je aanmaken om het door onze backoffice uit te laten zoeken. Kan ik in dat geval het telefoonnummer eindigend op -511 opgeven als terugbelnummer?


Hallo Marcia,

Bedankt voor je berichtje. Sorry voor de late reactie; ik was er even niet. Zoals gevraagd, heb ik het via "deze link” geprobeerd. Zowel met de browser Chrome als  Edge. Helaas beiden geen resultaat. Ik zou nu gaarne gebruik willen maken van jullie backoffice. Het telefoonnummer klopt. Kun je wel van te voren aangeven welke gegevens ik bij de hand moet hebben en wat tijdstippen doorgeven waarop eventueel gebeld kan worden. Ik zit natuurlijk niet altijd achter de computer. Alvast bedankt voor de moeite.

MvG

Ton


Ik heb de melding voor je aangemaakt @Antonio55, zij gaan met ons meekijken. Wanneer ze precies contact met je opnemen is moeilijk te zeggen, het zal binnen enkele werkdagen zijn. Met deze melding hebben zij je abonnementsgegevens al, mogelijk hebben zij nog aanvullende gegevens nodig van het oude apparaat om de licentie vrij te geven.