Skip to main content
Beantwoord

Kapot welkomstcadeau ontvangen

  • 6 June 2024
  • 15 reacties
  • 202 keer bekeken

Als welkomscadeau hebben we destijds voor de tv gekozen. Deze is geleverd bij de buren zonder dat we wisten dat deze geleverd was. We zaten nog midden in de verbouwing en hebben deze toen bewust ter bescherming in de doos gelaten en veilig weggezet. Nu blijkt bij aansluiten dat de tv kapot geleverd is. Van KPN naar Sidekix gestuurd en van Sidekix naar Philips. Van Philips weer naar kpn en zo een paar keer heen en weer. Conclusie is dat niemand iets kan betekenen voor ons en wij nu met een kapotte TV zitten. Niet alleen hebben we dus niks aan het welkomscadeau, het kost ons nu ook nog geld om of te laten maken of om af te leveren bij de milieustraat. Wij zijn totaal niet blij en bij de meeste contactmomenten ook niet bepaald vriendelijk geholpen. Kunnen wij hier nog iets mee?? 

Hoe lang is het geleden dat die geleverd is? 

Ik heb eerder zo'n topic gezien. Precies hetzelfde verhaal. Tv in de verpakking laten zitten en weken later pas open gemaakt. Als die er dan kapot uitkomt met zichtbare schade, dan heb je dus geen garantie meer.

Edit: gevonden.

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/welkomst-cadeau-tv-kapot-ontvangen-595602


Je kunt tot 14 dagen na aflevering reclameren. Dat is namelijk de wettelijke termijn.

Daarbuiten maak je geen schijn van kans meer helaas.

Wel zuur.


De aflevering is al lang geleden helaas. We hebben ook niet zelf aangegeven dat de tv al kon komen. Ze hebben deze gewoon ineens verzonden. Terwijl we zelf juist de bestelling steeds hebben uitgesteld ivm de verbouwing. 
Het is toch te gek voor woorden dat een welkomscadeau ons nu geld moet gaan kosten ipv dat we er wat aan hebben.


@Maud222 Je heb nog steeds de wettelijke garantie. De TV moet kostenlos repareert worden, dat in meeste gevallen duurder dan een nieuwe TV, dus de kans is groot dat je een nieuwe TV zal krijgen . Je kan helaas niet meer de order annuleren of TV laten omruilen.


@TDN maar als we naar Philips bellen zeggen ze dat ze niks voor ons kunnen betekenen en dat het bij sidekix ligt. Ik heb ook gevraagd of KPN dan niet met Philips contact op kan nemen zodat wij niet steeds heen en weer gestuurd worden, maar dat doen ze niet. 


@Maud222 Je heb een bestelling van KPN, dus KPN is jouw winkelier en hij moet de garantie voor jou regelen. Zet een (redelijke termijn) vast, na deze termijn afgelopen is en KPN niet doet voor jou, kan je kostenlos jouw order annuleren en geld terug vragen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-doen-als-het-product-dat-ik-heb-aangeschaft-defect-is

Met de verkoper een oplossing vinden

Heeft u een product gekocht dat niet goed is? Dan moet u eerst proberen om met de verkoper een oplossing te vinden. Want de verkoper heeft de wettelijke plicht om u een goed product te leveren. De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen of de fabrikant voor u inschakelen.

U hoeft geen genoegen te nemen met een tegoedbon als u een kapot product heeft gekocht. U hoeft ook niet bij te betalen voor een nieuw product. Dit geldt ook als u iets in de uitverkoop heeft gekocht. U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper besluiten dat hij alleen zal repareren.

Vervolgstappen als oplossing uitblijft

Als u mondeling niet tot een oplossing komt met de verkoper, stuurt u hem een brief Herstel of vervanging van ondeugdelijk product. Hierin schrijft u wat uw klacht is en binnen welke termijn de verkoper het probleem moet oplossen. En wat u gaat doen als hij zich niet aan die termijn houdt. Doet de verkoper dan niet wat u hem heeft gevraagd? Dan kunt u het volgende doen:


Is er zichtbare schade aan de tv? Zoals bij dat andere topic?


Wat is er precies kapot aan ?


@Nick83 @SaltyBart er is zeker zichtbare schade. De doos zag er verder wel netjes uit alsof het niet met de levering gebeurt is.  

 


Ja dat valt niet onder fabrieksgarantie, dit soort schades moeten 48 uur gemeld worden anders kan je niks meer claimen. Het ziet er dus uit dat u helaas heel erg veel pech heeft..


Hoi @Maud222 

Heel simpel

Als een product niet deugt of kapot wordt geleverd, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.

Sidekix is wettelijk verplicht om zorg te dragen voor een nieuwe Philips televisie, en de ontvangen kapotte Philips televisie weer mee te nemen.
Sidekix is de leverancier (uit naam van KPN) van dit welkomscadeau, en dient dit gewoonweg voor je op te lossen, zonder jouw te verwijzen naar de fabrikant of KPN.
Dit is namelijk de taak van Sidekix, en hoef jij dus niet te doen.

Een fabrieksgarantie zoals mede forumlid @SaltyBart aangaf in zijn reactie, speelt hierin geen enkele rol, omdat je als consument het recht hebt op een nieuwe televisie die niet kapot is.

Mocht de medewerker van Sidekix jouw niet willen helpen zoals dat wel dient te gebeuren, dien dan een officiële klacht en ingebrekestelling bij Sidekix in.

Je officiële klacht stuur je dan naar: contact@sidekix.nl
Zet in het onderwerpveld “Officiële klacht en ingebrekestelling i.v.m. kapotte televisie” 

Dus kom in actie, want je hebt gewoon het volste recht op een televisie zonder mankementen!!

 


Sidekix is wettelijk verplicht om zorg te dragen voor een nieuwe Philips televisie, en de ontvangen kapotte Philips televisie weer mee te nemen.

 

Ik vraag me af of je dit kan claimen als je de TV al een geruime tijd in huis hebt staan.
Dit soort dingen hoor je normaal snel te melden.


Sidekix is wettelijk verplicht om zorg te dragen voor een nieuwe Philips televisie, en de ontvangen kapotte Philips televisie weer mee te nemen.

 

Ik vraag me af of je dit kan claimen als je de TV al een geruime tijd in huis hebt staan.
Dit soort dingen hoor je normaal snel te melden.

Hoi @SaltyBart 

Hierin ben ik het wederom met je eens.
Vaak wordt er vermeld om bij ontvangst van de televisie, gelijk te checken op beschadigingen.
Maar omdat de televisie bij de buren is afgeleverd, zonder dat TS daarvan af wist, kon TS @Maud222 dat dus niet direct controleren.
En daarnaast weten we natuurlijk ook niet, hoe de buren ermee zijn omgesprongen.

Maar een officiële klacht indienen adviseer ik TS @Maud222 gewoon te doen, want niet geschoten is altijd mis!!


Welkom op de community @Maud222, die tv ziet er inderdaad niet goed uit! Ik kan me voorstellen dat je daar niet blij mee bent. Wat Michel zei klopt, Sidekix is de partij die hiervoor verantwoordelijk is. Je kunt het beste contact met hun opnemen.


Hoi @Maud222 

Is het inmiddels voor je opgelost door Sidekix?
En heeft Sidekix al gereageerd op je officiële klacht en ingebrekestelling?

Ben daar namelijk benieuwd naar.


Reageer