Skip to main content

Ik heb tot 31 december de tijd om mijn licenties van Telfort Veilig naar KPN Veilig om te zetten. Op mijn beide tablets stond Telfort Veilig wat prima werkte en ook steeds geupdate werd. Met het downloaden van KPN Veilig is Telfort dus automatisch verwijderd. Omdat beide tablets op een verouderd Android systeem draaien en die niet meer  te updaten zijn, lukt het niet om KPN Veilig te installeren. Ben ik nu genoodzaakt om nieuwe tablets te kopen om mijn licenties te behouden? Of heeft u een andere oplossing?

Hoi @Androidnoupdate! KPN Veilig draait op android 5 en hoger. Welke Android versie draait er op jouw tablets? Als die ouder is, dan kun je geen gebruik maken van onze KPN Veilig. Dit noodzaakt je natuurlijk niet om nieuwere tablets aan te schaffen. Dat is aan jezelf:relaxed:
Er zijn misschien wel andere beveiligingsprogramma's die nog wel ondersteuning bieden aan Android 5 (en lager)? Heb je hier aan eens naar gezocht?
 


1 tablet draait op Android 4.2.2, dus daar kan het niet op. Wat kan ik daar voor gebruiken?

De andere draait op 5.1.1, maar daar krijg ik na het installeren en aanmelden de volgende melding:

Controleer uw netwerkverbinding en probeer het opnieuw
Fout:3

Als ik op probeer opnieuw druk dan blijf ik steeds dezelfde melding krijgen. Wat nu?


Ik heb slecht nieuws. In de appstore staat nog Android 5, dit moet aangepast worden naar android 6 (zie: kpn.com)! Ik kom net voorbij dit topic van een jaar geleden waarin Joran uitlegt waarom Android 5 en KPN Veilig niet samen gaan. Ik citeer Joran even: 

“Slecht nieuws. Wij zijn niet per se gestopt met de ondersteuning voor Android 5 maar sinds kort wordt er een nieuw beveiligingscertificaat gebruikt waar Android 5 niet mee kan omgaan. Omdat Android 5 geen updates meer krijgt heeft dat effectief als gevolg dat je KPN Veilig niet meer kunt gebruiken op deze apparaten. Hier is ook geen workaround voor; we moeten de beveiligingscertificaten regelmatig vernieuwen.”

Hoe kun je nu de tablets beveiligen? Dat is inderdaad een goede vraag. Ik heb zelf geen ervaring met andere Beveiligingsprogramma's, dus advies van mij is ongegrond of niet meer dan gegoogelde informatie en het lezen van reviews. Dit kun je uiteraard zelf ook doen. 

Hopelijk kan de community, die meeleest, een advies geven? 

 


Daar ben ik dan niet blij mee, want TelfortVeilig werkte prima, maar die kan ik nu niet meer installeren. In ieder geval bedankt voor jouw moeite en ik sta open voor adviezen van de community.