Mijn vrouw kwam er gisteren achter dat haar factuur flink omhoog gegaan is. Na het bekijken van de facturen blijkt dat zij sinds december voor een Xbox Game Pass Ultimate betaalt. Een dienst die ze niet heeft geactiveerd, ook niet per ongeluk. We hebben nergens bevestiging gevonden van deze activering. We hebben geen XBox, nooit gehad, dus waarom zouden we. Na een paar pogingen ben ik door iemand van de helpdesk geholpen: zij heeft bij mijn vrouw de dienst uitgezet, en aangegeven dat over de laatste maand met de volgende factuur gecorrigeerd wordt.
Op mijn vraag of de overige maanden ook gecorrigeerd konden worden (we praten dan over dec en jan) waren de opmerkingen: “zit niet in mijn mogelijkheden”, “uw vrouw had maar moeten opletten”, “al die tijd had je die service kunnen gebruiken”. “Het is wel mogelijk dat je dienst geactiveerd is door een derde (fishing o.i.d) maar dan had je maar op je eerste factuur moeten reageren en in het systeem staat dat deze dienst handmatig geactiveerd is”, “we kunnen in het systeem geen bevestiging terug vinden, maar dan had je maar eerder moeten bellen”
Het gevolg: waarbij ik me eerst goed geholpen voelde, was dit gevoel daarna wel een beetje weg. Uit deze forum blijkt dat we niet de enigen zijn met een vreemd toegevoegde dienst. Mijn vraag aan KPN: wie kan ons helpen de fout volledig gecorrigeerd te krijgen?
*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid