Skip to main content
Vraag

"KPN medewerkers" aan de deur in de avond?

  • 12 September 2023
  • 14 reacties
  • 1483 keer bekeken

Goedeavond, 

Op 11.09.2023, om 20.45 uur 's avonds, ging mijn huisbel. Toen ik de deur opende, zag ik 2 mannen. Ze droegen groene T-shirts met daarop 'superusers van KPN' geschreven.Ze zeiden dat we klanten van KPN waren. Maar İk ben geen KPN-klant. Ze vroegen hoe lang ik hier al woonde en toen zijn ze vertrokken.

Mijn vraag is; 

- Bezoeken uw medewerkers op zulke late uren hun huizen?

- Kunnen uw medewerkers eenvoudig toegang krijgen tot informatie over mijn woning? 

Kunt u mij per e-mail antwoorden met betrekking tot dit probleem? 

Beste @Ibrahim Arslan, welkom! Goede vragen stel je! 20.45 uur is wel vrij laat inderdaad. Ik verwacht dat onze deur-tot-deur verkopers weten op welke adressen klanten van KPN wonen. Ik kan me daarom de vraag ‘woont u hier al lang?’ wel voorstellen: stel dat je er nog maar net woont, dan hebben ze verouderde informatie. Ik kan me ook voorstellen dat de vraag als een beetje brutaal overkomt. Zou jij je forumprofiel aan willen vullen met je adres? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik het voor je uitzoeken. 


argwaan,; krijg ook net (20.30)  jonge medewerker van KPN aan de deur, bij mijn oppashuis. 

Ging over het nog niet getekend hebben van de glasvezel aanbieding. Klopt dit?


argwaan,; krijg ook net (20.30)  jonge medewerker van KPN aan de deur, bij mijn oppashuis. 

Ging over het nog niet getekend hebben van de glasvezel aanbieding. Klopt dit?

 

 


Ze droegen groene T-shirts met daarop 'superusers van KPN' geschreven.

@Marcia_, Als dat zo is dan wil ik daar ernstig bezwaar tegen maken. Ik vind dat de term "superuser" absoluut niet voor commerciële doeleinden gebruikt zou mogen worden. Ik ga er dan ook vanuit dat dit geen colporteurs van KPN geweest zijn en anders zal er intern een stevig woordje gesproken moeten worden over de kleding.


argwaan,; krijg ook net (20.30)  jonge medewerker van KPN aan de deur, bij mijn oppashuis. 

Ging over het nog niet getekend hebben van de glasvezel aanbieding. Klopt dit?

 

 

 


je blijft je vraag herhalen, maar je weet toch zelf het antwoord?! Heb jij glasvezel aangevraagd? Zo nee, dan is het toch duidelijk wat het antwoord is! 

Dit zijn verkooptrucjes, ik zou de deur niet eens opendoen laat staan het gesprek aangaan.


je blijft je vraag herhalen, maar je weet toch zelf het antwoord?! Heb jij glasvezel aangevraagd? Zo nee, dan is het toch duidelijk wat het antwoord is! 

Dit zijn verkooptrucjes, ik zou de deur niet eens opendoen laat staan het gesprek aangaan.

Ik heb dus wel open gedaan omdat ik oppaste in dit huis. Wist dus niet wat de huurder heeft afgesproken met KPN! Had wel argwaan, vandaar mijn vraag!

 


je blijft je vraag herhalen, maar je weet toch zelf het antwoord?! Heb jij glasvezel aangevraagd? Zo nee, dan is het toch duidelijk wat het antwoord is! 

Dit zijn verkooptrucjes, ik zou de deur niet eens opendoen laat staan het gesprek aangaan.

@argwaan heeft het over zijn/haar oppashuis, ze zal mogelijk niets weten over de status van glasvezel in dit huis. Argwaan zou dit moet melden bij de eigenaar van het oppashuis. Colporteurs, al of niet van KPN,  die om 20.45 uur nog bij mensen aanbellen, zou ik zo wie zo willen betichten van asociaal gedrag.  


dan is het antwoord nog makkelijker: ik woon hier niet, geen idee.


argwaan,; krijg ook net (20.30)  jonge medewerker van KPN aan de deur, bij mijn oppashuis. 

Ging over het nog niet getekend hebben van de glasvezel aanbieding. Klopt dit?

Het is mogelijk dat we na 20.30 uur nog langskomen. Vraag gerust naar legitimatie als je het niet vertrouwt. In dit geval, van een oppasadres, is het inderdaad verstandig dat je vraagt of ze op een later moment terugkomen. 


Komen KPN medewerkers ook op zondag langs?


je blijft je vraag herhalen, maar je weet toch zelf het antwoord?! Heb jij glasvezel aangevraagd? Zo nee, dan is het toch duidelijk wat het antwoord is! 

Dit zijn verkooptrucjes, ik zou de deur niet eens opendoen laat staan het gesprek aangaan.

@argwaan heeft het over zijn/haar oppashuis, ze zal mogelijk niets weten over de status van glasvezel in dit huis. Argwaan zou dit moet melden bij de eigenaar van het oppashuis. Colporteurs, al of niet van KPN,  die om 20.45 uur nog bij mensen aanbellen, zou ik zo wie zo willen betichten van asociaal gedrag.  

Ik kan me zo voorstellen dat ze dit doen omdat er dan meer mensen thuis zijn. 


je blijft je vraag herhalen, maar je weet toch zelf het antwoord?! Heb jij glasvezel aangevraagd? Zo nee, dan is het toch duidelijk wat het antwoord is! 

Dit zijn verkooptrucjes, ik zou de deur niet eens opendoen laat staan het gesprek aangaan.

@argwaan heeft het over zijn/haar oppashuis, ze zal mogelijk niets weten over de status van glasvezel in dit huis. Argwaan zou dit moet melden bij de eigenaar van het oppashuis. Colporteurs, al of niet van KPN,  die om 20.45 uur nog bij mensen aanbellen, zou ik zo wie zo willen betichten van asociaal gedrag.  

Ik kan me zo voorstellen dat ze dit doen omdat er dan meer mensen thuis zijn. 

Colportage vindt ik niet meer van deze tijd, zeker niet ‘s avonds. Steeds meer mensen zijn, overigens jammer genoeg, huiverig om ‘s avonds naar de voordeur te gaan. Voor mij zou het juist negatief uitwerken als op deze tijden van de dag iemand mij iets probeert te verkopen. 

Bovendien bevinden zich veel spijtoptanten onder kopers aan de deur, dit omdat men zich vaak overvallen voelt en nadien niet precies meer weet wat men is aangegaan.

Een dergelijk plaatje bij de deurbel werkt overigens zeer effectief!: 

  

 

 


Komen KPN medewerkers ook op zondag langs?

Nee, op zondag lopen wij niet! Het signaal dat laat op de avond langskomen als vervelend kan worden ervaren, heb ik nog eens doorgegeven. Bedankt voor het delen!


Reageer