Skip to main content
Beantwoord

KPN Pay activeren lukt niet

  • 1 September 2024
  • 4 reacties
  • 56 keer bekeken

Goedemiddag, 

Bij mij heeft kpn pay altijd probleemloos gefunctioneerd. Opeens kreeg ik de melding dat iCloud betaling niet gelukt was. Tot mijn verbazing moet ik via de kpn app opeens kpn pay weer instellen. Dit kan ik eindeloos blijven doen en toevoegen, echter blijft de kpn app zeggen dat ik het moet instellen. Het is en was ingesteld en functioneerde altijd naar behoren. Ik heb telefonisch contact gehad, ik ben nergens geblokkeerd, ook op pay info.nl staan alle vakjes op grijs en ben ik volgens mij niet geblokkeerd. Ben er nu al uren mee bezig en het behoorlijk zat aan het worden. Heeft er iemand tips of suggesties? 
 

alvast bedankt,

 

Groet, 

Jurrian. 

Hallo @Jurr1an ,

Even voor de zekerheid: heb je de hele procedure gevolgd? 
 

 


  • Hi @Noordzee, bedankt voor je reactie. Het heeft eigenlijk altijd gewerkt. Tot ik een melding kreeg dat m’n maandelijkse iCloud betaling niet gelukt was. Toen zag ik pas dat ik via de kpn app geen kpn pay meer had en het weer moet activeren/instellen. Ik heb m’n nummer toegevoegd, dat lukt gewoon alleen werkt het betalen niet en ziet de kpn aap dit ook niet. Erna nummer toegevoegd als ander 06 nummer, toen kreeg ik wel een iTunes code voor de koppeling en voegde hij deze net als de normale keus “gebruik mijn huidige nummer” maar het resultaat is het zelfde. Ook dan ziet de kpn app niet dat m’n mobiele nummer is toegevoegd aan de betaalmethodes. Op advies van klanten service naar kpn winkel gegaan, die kon er niks mee en snapte niet dat ik naar de winkel werd gestuurd. Aansluitend nog bij de Apple langs gegaan, die adviseerde mij Apple support te bellen. Maar voor mijn gevoel schort het aan het stukje zien van Apple naar kpn. Het toevoegen werkt als van ouds, alleen blijft de mijn kpn app het niet zien en melden dat ik het moet instellen, een soort cirkel. 

    Update: nog wel geprobeerd een betaling te doen, dan vermeld de aankoop dat er een andere betaalmethode geselecteerd moet worden. Dan kies ik mobiele nummer en dan krijg ik de melding dat dit alleen bij kpn/vodafone, etc beschikbaar is. En laat ik nou bij kpn klant zijn. 🙂 maar helaas geen succes. 

Groet, 

 

Jurrian. 


Probleem opgelost, blijkbaar stond er nog 0,02 cent in mijn Apple wallet. Deze moet je dan op 0 krijgen door aankoop of contact met support. Eind goed al goed. Deze kan dus op slot. 
 

Groet, 

 

Jurrian. 


Ha @Jurr1an, super om te lezen dat het opgelost is! Ik markeer het antwoord van Noordzee als ‘beste antwoord', zo komen andere klanten met ditzelfde probleem gemakkelijk bij ons topic over KPN Pay en vinden daar hopelijk een antwoord op hun vraag!


Reageer