Skip to main content

Ik heb even een vraag over KPN veilig.

Dat heb ik op mobiel en op laptop.

Nu wil ik het van de laptop afhalen en op een andere mobiel zetten.

Maar kan het op de laptop niet meer vinden schijnbaar door update weg ofzo hoe kan ik dan op de laptop uitloggen? 

Of moet ik op de laptop via Google kpn.com opzoeken en via ID KPN uitloggen weet niet of dat kan hoor.

Vriendelijke groet Jan 

Welkom @Beetsterzwaag 

 

log in op je KPN-veilig dashboard, daar staat een aantal geactiveerde KPN-veilig apparaten, de-activeer de oude installatie van die betreffende laptop (licentie vrijgegeven)

Kijk eens hier https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig.htm

En hier KPN Veilig op PC: Installeren, gebruiken of verwijderen


Super bedankt Tycha,

Het is inderdaad terug te vinden op het dashboard. En daar kon ik apparaat verwijderen en nieuwe toevoegen. Ik ben weer super goed door jou geholpen.

Top nogmaals bedankt

Vriendelijke groet Jan


Fijn dat het gelukt is, graag gedaan 😀


Hi @Beetsterzwaag. Goed om te lezen dat de tip van @Tycha heeft geholpen om PC Veilig te deactiveren op de laptop, zodat je hem kunt installeren op jouw mobiel. Als we nog iets voor je kunnen betekenen, trek gerust aan de bel!


Een veel makkelijker oplossing is:

 

Zet beide systemen in dezelfde workgoup (mijn PC - instellingen wijzigen (geheel rechts, hierbij zijn admin rechten nodig)

Pas hierbij het volgende aan 1) elke computer zijn eigen naam - 2) elke computer zijn volledige computernaam (zoals beschrijving) 3) naam van de workgroup

 

Als je nu reboot bij beide computers en NETWERK opend, dan zie je beide computers bij (COMPUTERS STAAN) - als je bv “verbinden met extern bureablad” aan hebt staan onder een toegewezen bv asmin account die je in basis gebruikt voor beide conputers, dan kan je heel gemakkelijk de laptop geheel laten overnemen door de computer met zijn veel grotere beeldscherm en gemakkelijker toetsenbord)

 

Het HANDIGE op die manier van een woirkgroup, je kan nu een nerwerkschif aanmaken, bij voorkeutr op je PC waar je bv een aparte harddisk in brengt die je voor bv zaken gebruikt voor puur de laptop, dit kunnen dus 1 of meer netwerkdisken zijn.

 

Hiernaartoe kan dan ook de PC naar gekoppeld worden, en op die manier feunctioneerd jouw PC als een kleine server voor je laptop en kan je laptop gemakkelijk veilig werken middels de netwerkschijven.

 

Op die wijze kan je op een simpele manier, met 1 enkele netwerkschijf bestanden delen.

Diot is de meest simpele manier, dat kan zelfs op 2 HOME WIN10 PC's gebruikt worden, daar zit dan alleen 1 maar bij, de gebruikers kunnen alleen Configuratiescherm aangemaakt worden en kunnen er geen lolale policies aangemaakt worden, dit in tegenstelling van WIN10PRO die via MIJN PC uitvoeren qua gebruikers & locale policies.

 

succes ermee


Reageer