Skip to main content

Ik heb mijn KPN veilig account opgezegd maar krijg de app niet van mijn Mac verwijdert. Daar moet ik volgens mij voor inloggen maar dat kan niet omdat ik mijn account al heb opgezegd. Nu krijg ik de hele tijd een melding ‘abonnement verlopen’. Hoe moet ik de app verwijderen?

Hoi @Charles Gijrath 
Bij de Mac kun je de apps gewoon naar de prullenbak verslepen.
Soms lukt dat niet, gebruik dan onderstaande methode.

Inloggen in veilige modus en de app naar de prullenbak verslepen.
Opstarten in veilige modus hangt van je processor af.

Mac met Intel processor:
Herstart je MAC en druk direct de Shifttoets in en hou die vast tot het inlogvenster verschijnt.

Mac met een M1-chip:
Schakel de Mac uit via het appeltje in het bovenste menu.
Houd de aan/uit knop vast tot je het optiemenu ziet.
Kies de opstartschijf en hou de Shifttoets ingedrukt
Kies daarna de veilige modus.

Je verlaat de veilige modus bij beide processoren door opnieuw op te starten zonder een toets in te drukken


Goedemiddag @Charles Gijrath, wat je kunt doen is de instructie op onze website volgen: KPN Veilig op Mac: Installeren, gebruiken of verwijderen 


@huistijger Ik heb het zojuist in veilige modus geprobeerd maar dat lukt ook niet...


@Jeroen_dB Dit heb ik geprobeerd. Via Applications lukt mij niet, ik kom namelijk niet bij ‘Uninstall KPN veilig’. Ik zie alleen het KPN veilig icoontje staan in mijn Applications. De app die in het voorbeeld wordt gegeven is niet meer te downloaden in de App Store


@huistijger Ik heb het zojuist in veilige modus geprobeerd maar dat lukt ook niet...

Dan denk ik dat je niet in de veilige modus zit, want daarin moet je echt alles kunnen verwijderen.

 

Je moet de shift toets echt vasthouden tot het inlogvenster verschijnt, niet tot het appeltje verschijnt want dat is te vroeg!
Het opstarten duurt ook langer als je zo opstart.

Bij twijfel klik het appeltje linksboven aan en kies voor Over deze Mac
Kies dan voor Systeemoverzicht en klik links op Software
Dan zie je in het rechterscherm bij Opstartmodus Normaal of Veilig staan.