Skip to main content

nu al meerdere keren problemen gehad met betalingen doen via iDeal

KPN Veilig grijpt dan in (groene kader om scherm) maar vervolgens wordt de transactie rapportage naar de site waarvoor ik de betaling doe ook geblokkeerd.

Nu zelfs dat het geld wel is afgeschreven maar de site geeft aan dat er niet betaald is omdat KPN Veilig de transactie geblokkerd heeft.

 

Hoe kan ik dit uitzetten?

Want in de huidige configuratie is het meer een last dan een toegevoegde waarde

KPN Veilig gewoon deïnstalleren en niet meer gebruiken.

Beveiliging is goed. Maar je kunt ook teveel beveiligen. En dat is wat hier gebeurt. 

Wat ik er van weet: KPN Veilig blokkeerd scripts van externe sites. Dus als je op www.website_a.nl zit en er worden op de achtergrond scripts geladen van www.website_b.nl, dan blokeerd KPN Veilig dat. Soms goed, maar heel vaak zijn die externe scripts gewoon nodig. Ook bijvoorbeeld inloggen op een website via DigiD werkt zo.


De gratis versie van Avast is ook goed. Deze werkt goed met Windows Defender op de computer, waar Avast een aantal modules van overneemt. 


Hoi @Andre P, is het bij alle betalingen via iDeal zo? Of is het specifiek te wijten aan een website? Of merk je juist pure willekeur? Want ik begrijp dat het niet altijd is, zeg ik dat dan goed?


KPN Veilig is ‘te veilig'; helaas kan ik ook geen IDEAL-betalingen doen, een Tikkie betalen lukt niet. Link naar Google Chrome kopiëren werkt wel, maar dit wil ik niet steeds moeten doen.

 


Hallo @Andre P en @Ria10 ,

In het instellingen menu van KPN Veilig kun je voor Veilig Browsen twee vinkjes plaatsen: 

  • Browserbeveliging inschakelen
  • Bankierbeveilinging inschakelen. 

Je zou kunnen kiezen om alleen de eerste in te schakelen. (Zelf heb ik ook alleen de eerste op actief staan.)  

 


Beste Noordzee, dank voor je reactie. Waar kan ik dat Instellingenmenu vinden?


Bij mij werkt het als volgt: 

Ik klik op het groene KPN Veilig icoontje. 
Dan kom ik ik in het KPN Velig menu. 
En dan naar de instellingen. 


Als ik klik op KPN Veilig app, daarna op 3 streepjes links boven en daar op Instellingen, krijg ik geen mogelijkheid om vinkjes te zetten, zoals jij typte...

(In het instellingen menu van KPN Veilig kun je voor Veilig Browsen twee vinkjes plaatsen: 

  • Browserbeveliging inschakelen
  • Bankierbeveilinging inschakelen. )

Ok , ik gebruik ook niet de app, maar KPN veilig op mijn PC. 
 

In de app weet ik niet of het daar te regelen is. 


Ik heb een update hierover. Er zijn meerdere klanten die dit gemeld hebben. Dit is gekomen sinds de update van KPN Veilig. F-secure heeft dit in onderzoek en komen hopelijk snel met de oplossing. 


Bedankt voor deze reactie, ik vermoedde al zoiets.


Ik meld mij nog even weer. Ergens in februari komt er een update voor KPN Veilig waarbij het probleem opgelost wordt. Exacte datum weet ik niet helaas. Nog even geduld. 


Bedankt voor je reactie! Ik wacht het af.


Is er al wat bekend over dit probleem. Februari update is namelijk al geweest en in heb er nog steeds last van. Geen ideal of tikkie betalingen mogelijk door KPN veilig.


Is er al wat bekend over dit probleem. Februari update is namelijk al geweest en in heb er nog steeds last van. Geen ideal of tikkie betalingen mogelijk door KPN veilig.

Hallo @JWAOOO , ik las ergens anders op het forum dat uitschakelen van IPv6 de oplossing is.

 


Ok, maar het programma zou toch aangepast worden? Om toch te kunnen betalen schakel ik nu telkens tijdelijk naar Chrome. Uitschakelen van IPv6 lijkt mij een zelfde soort oplossing of niet?


Ok, maar het programma zou toch aangepast worden? Om toch te kunnen betalen schakel ik nu telkens tijdelijk naar Chrome. Uitschakelen van IPv6 lijkt mij een zelfde soort oplossing of niet?

Daar heb ik als gewone klant geen inzicht in, ik weet alleen dat de aangegeven oplossing werkbaar is.

 


Waar ervaar je het nog? Op welk apparaat? Want er is een update geweest. Die moet het probleem oplossen. Je kan altijd even kijken of je de app kan updaten? Anders kun je KPN Veilig verwijderen en opnieuw installeren. Werkt het daarna?


Het werkt niet op de mobiel. App updaten kan niet en opnieuw installeren heeft geen zin, want in de app store is versie 18.6 kennelijk nog niet beschikbaar.


Is dat dan voor iOS? Want daarvoor komt de update nog. 


Nee, Android 


Nee, Android 

Hallo @JWAOOO , heeft het uitzetten van ipv6 op je mobiel geen resultaat gehad?

 


Welke versie heb je nu? 18.5 nog toch? Verwacht ik dat 18.6 snel komt. 


Ik wacht het af. De update had er al moeten zijn.


JanD ik heb ipv6 uitzetten niet geprobeerd. Ze moeten gewoon zorgen dat het programma werkt zoals het hoort. Maar bedankt voor je tip.