Skip to main content

nu al meerdere keren problemen gehad met betalingen doen via iDeal

KPN Veilig grijpt dan in (groene kader om scherm) maar vervolgens wordt de transactie rapportage naar de site waarvoor ik de betaling doe ook geblokkeerd.

Nu zelfs dat het geld wel is afgeschreven maar de site geeft aan dat er niet betaald is omdat KPN Veilig de transactie geblokkerd heeft.

 

Hoe kan ik dit uitzetten?

Want in de huidige configuratie is het meer een last dan een toegevoegde waarde

Ik heb nog even weer een update, we verwachten de update ergens komende weken. Is helaas iets vertraagd. 


Ook hier problemen met de kpn veilig app. Probleem met betalen via knab app, digid wordt niet meer op mobiel gevonden bij inloggen via bijvoorbeeld mijn belastingdienst, inloggen op de WD My Cloud. Kpn veilig van mobiel verwijdert en alle problemen opgelost.


Yes, het ligt aan KPN Veilig helaas. Die is op bepaalde punten nu even te streng. Nieuwe update komt eraan en die verhelpt het probleem. 

 


Krijg ik een melding wanneer het probleem is opgelost door de update?


Hou de app store in de gaten voor updates. Ik weet zo ook nog niet wanneer die komt.


Zoals ik heb geschreven heb ik kpn veilig van mijn mobiel moeten verwijderen. De app beperkte het werken met mijn mobiel. Ik kan dus niet zien of er een update is voor deze app. Een melding dat het probleem bij de kpn veilig app is opgelost zou zeer prettig zijn.


Kijk dan af en toe even in de app store. Ik heb zo geen inzicht in wanneer versie 18.6 online komt.


Update is beschikbaar. De app werkt weer goed.


Ja, sinds 1 april is de nieuwe update voor Android beschikbaar. Top dat deze ook weer goed werkt. :)


Fijn dat 18.6 dit probleem heeft opgelost. Ik merk alleen dat vanuit KPN Veilige browser het nog niet mogelijk is de DigiD app te openen.


Dit vanuit de app op Android @Ria10


Ja, android


Ook ik heb problemen met de KPN veilig virusscanner gehad.

Kon niet meer inloggen bij verschillende app's, de bank, de zorgverzekeraar, WD cloud, en een ziekenhuis app.

De KPN veilig app verwijderd van mijn telefoon en geen problemen meer met inloggen.

Mijn telefoon een Xiaomi Pro 9 heeft een paar dagen geleden een beveiligings update ‘van Xiaomi Avast, gekregen en nu werken er 2 app’s niet meer.

Ik heb een berichtje van KPN ontvangen dat KPN veilig , met de nieuwe update , beschikbaar was

KPN veilig app met de nieuwe update geïnstalleerd ,

1 app weer aan de praat, maar 1 app werkt nog steeds niet.

Blijf de KPN veilig app maar weer gebruiken, en nu via Xiaomi het andere probleem zien op te lossen


@Ria10 van welk type toestel maak jij gebruik? En welke app werkt er bij jou nu niet, @A.Hagenaars


Samsung A52, app Spaarne Gasthuis, werkt wel via Google app Digid inloggen, niet via KPN Veilige browser Digid inloggen. Ik krijg dan dat de KPN browser de Digid app op mijn telefoon niet kan openen.


@Ria10 van welk type toestel maak jij gebruik? En welke app werkt er bij jou nu niet, @A.Hagenaars

De app is "mijnradboud" werkt niet met inloggen via Digid,  mijn toestel is een Xiaomi redme note 9 pro. Ook de app "MijnCz" werkt bij het opnieuw aanmelden niet goed. Via deze vernieuwde app was inloggen met Digid niet mogelijk. Deze inlog methode heb ik kunnen omzeilen door in te loggen met de Digid inlognaam en wachtwoord


@Ria10 van welk type toestel maak jij gebruik? En welke app werkt er bij jou nu niet, @A.Hagenaars

De app is "mijnradboud" werkt niet met inloggen via Digid,  mijn toestel is een Xiaomi redme note 9 pro. Ook de app "MijnCz" werkt bij het opnieuw aanmelden niet goed. Via deze vernieuwde app was inloggen met Digid niet mogelijk. Deze inlog methode heb ik kunnen omzeilen door in te loggen met de Digid inlognaam en wachtwoord

Inloggen in mijnradboud werkt niet met de browser van KPN en ook niet met de Mi browser


Yes, hartelijk dan voor jullie bevindingen. Dit hebben Shyrin_ en ik doorgegeven. Kunnen de ontwikkelaars er verder mee. Hopelijk is het dan snel opgelost. 

Voor nu vast een fijn weekend gewenst. 


Ik heb heb een update van de ontwikkelaars gekregen. Ze hebben het probleem gevonden en gaan er mee aan de slag. De oplossing gaat met de volgende update mee. Ik durf niet precies te zeggen wanneer die komt, maar naar verwachting binnen enkele weken.


Ik heb heb een update van de ontwikkelaars gekregen. Ze hebben het probleem gevonden en gaan er mee aan de slag. De oplossing gaat met de volgende update mee. Ik durf niet precies te zeggen wanneer die komt, maar naar verwachting binnen enkele weken.

Komt er ook een update voor desktops's

heb nu al bij meerdere webwinkels problemen gehad omdat ik na betaling via IDEAL niet terug kan naar de webwinkel.

Had vanmo. een klantenservice aan de lijn die juist bij dit onnodig gezeur door KPN “veilig”  erg veel , eigenlijk onnodige, telefoontjes krijgt en dan handmatig in hun systeem moeten duiken.


Ik durf zo niet te zeggen wanneer er een update aankomt. Maar je kan dus niet terug, maakt het dan nog uit welke browser je gebruikt? Krijg je nog een foutmelding of iets dergelijks?


Ik durf zo niet te zeggen wanneer er een update aankomt. Maar je kan dus niet terug, maakt het dan nog uit welke browser je gebruikt? Krijg je nog een foutmelding of iets dergelijks?

Na betaling krijg ik de melding dat KPN veilig de site geblokkeert heeft en kom ik niet meer terug naar de afwikkeling op de webwinkel.

Maakt niet uit of ik Chrome of Firefox gebruik,  Opera en/of Edge gebruik ik niet

Als ex XS4all klant erger ik mij er aan dat er niet vlot een oplossing wordt gezocht en de optie dan maar uitschakelen wordt wat ik dus nu ook gedaan heb, dit “probleem speelt duidelijk al veel langer.

Alleen krijg ik dus nu, na uitschakeling,  weer de irritante KPN pop ups over aanpassing instellingen t,b,v, veiligheid.

Er zou toch niets veranderen voor de XS4all klanten???

Nog een half jaartje dit gezeik en ik stap over naar Freedom.


Je bent nog steeds XS$ALL klant zolang je nog geen Hussel abonnement hebt. In dat geval wil ik je aanraden om de XS4ALL klantenservice te bellen op 020 398 76 66. Zij kunnen je namelijk nog steeds helpen bij al je problemen. 

Heb je een Hussel abonnement, zou je dan jouw profiel van gegevens willen voorzien dan duik ik er dieper in. 


Net als Olifantjes: KPN Veilig grijpt in bij het bevestigen van de transactie, waardoor de webshop (in mijn geval etsy.com) geen seintje krijgt dat er een betaling heeft plaatsgevonden. ING meldde daarna iets over een ongeldige transactie, hoewel het bedrag wel was afgeschreven.

Volgens de support pagina van etsy krijg ik in een dergelijk geval na vijf dagen automatisch mijn geld terug, maar het blijft een PITA.

FYI met F-Secure SAFE had ik hier geen last van.

Voorlopig banking protection maar uitgezet in de hoop op verbetering. Zo niet dan gaat KPN Veilig er af en houd ik het voorlopig bij Windows Defender :-(

Betreft een W10 desktop, browser is Firefox. Ook ik ben XS4ALL klant.

 


Heb je daar screenshots van? Ga ik toch eens kijken of ik daar achteraan kan.