Skip to main content

Ik heb KPN veilig geïnstalleerd en kom nu tot de ontdekking dat alleen de C-schijf automatisch kan worden gescand.

 

Maar net als vele anderen heb ik ook een D-schijf. Ik kan hem wel handmatig scannen via rechtermuisknop, maar automatisch kan ik het niet instellen.

 

Heeft iemand een oplossing zodat ik de D-schijf ook automatisch kan laten scannen.

Hoi @Humpf, welkom hier. 

Ik heb even de instellingen van KPN Veilig erbij gepakt. Ik zie het zo niet. Je kan wel een volledige computerscan doen. Dan pakt die de D-schijf er wel bij. 


Op de c schijf gebeurd wel het meeste. Handmatig zet je vaak documenten (in mijn geval) op de d schijf. Die is daarbij iets minder gevoelig. Ik weet niet of bij gedownloade bestanden direct gescand worden. Zo ja, dan kan er weinig misgaan bij het overzetten van de c naar de schijf.


Op de c schijf gebeurd wel het meeste. Handmatig zet je vaak documenten (in mijn geval) op de d schijf. Die is daarbij iets minder gevoelig. Ik weet niet of bij gedownloade bestanden direct gescand worden. Zo ja, dan kan er weinig misgaan bij het overzetten van de c naar de schijf.

 

Ingaande bestanden worden ook niet gescand. En e-mail ook niet helaas

Dat betekent dus dat een virus zich schuil kan houden op de D-schijf en dat de virusscanner het pas ziet als het virus actief word op de C-schijf . Dat kan gewoon te laat zijn.

 

Ik kom toch echt tot de conclusie dat KPN veilig toch niet zo heel veilig is…..


Ik had op zijn minst verwacht dat gedownloade bestanden standaard worden gecheckt.


Bij mijn weten wordt alles gescand. Dus het inkomende. En ook de D schijf is dus handmatig te scannen. Zeg ik dat dan goed @Roelandkpn?


Mijn Download folder is op de D schijf .. wordt deze dan wel gecontroleerd??


Ja, alle folders worden gescand.