Skip to main content

Ik heb een Mac  met osx 11.6

Ik krijg steeds de melding,

KPN zegt dat er een update komt en dan ben ik er vanaf.Ik wacht nu al 2maanden.
Zijn meer die dit probleem hebben???

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt. (Afgesplitst van dit topic)

Hi @Silverlight, welkom hier. 

Zover ik weet is dit niet een bekende issue. Welk bestand wordt er precies geblokkeerd? En weet je zeker dat dit bestand veilig is? Het kan namelijk een false positive zijn. 


Bij meer informatie staat: /Private/var/root/Library/Application Sup…...OSX/Proxy.Agent…...Toegang geblokkeerd

 


Op basis van je screenshot kan ik nog niet zien welk bestand dat is. Kun je het volledige bestandsnaam hier kopiëren? 


Vanmiddag heb ik de virusscan van KPNveilig aangezet dit is wat ik te zien kreeg.

Kan je daar wat mee.

 


@Silverlight Ik kan nog steeds niet het bestandsnaam niet zien. :confused:


Hallo Alex, ik weet niet hoe ik die in beeld krijg. Zou je dat kunnen vertellen??

Groet John.


Als je dit even naar rechts schuift? 

 


 


 


@huistijger weet jij dit toevallig? 


Nee, nooit van gehoord.???


Hoi @Silverlight 
Mooi die zwarte achtergrond maar het wordt er niet duidelijker van.
Heb het plaatje even lichter gemaakt en dan zie je voor de naam 'Malwarenaam' een verticaal streepje staan waarmee je dat vak kunt verbreden tot je de naam kunt zien.
Overigens geloof ik dat het bestand SkilledObject.gqa heet.


Zoals ik al eerder schreef ik ben een enorme tegenstander van KPN-veilig op een Mac.
Apple heeft een perfecte virusbescherming, je hebt echt geen programma nodig om beveiligd te zijn.
Zolang je maar braaf alle updates van Apple binnenhaalt ben je prima beschermd.
Ikzelf draai al heel wat jaren zonder een extra virusscanner en heb nog nooit een virus gehad.
Dus mijn advies is Gooi dat ding zo snel mogelijk van je Mac af.

Wil je toch een virusscanner dan raad ik je CleanMyMac aan deze heeft vele opties en is reuze handig.
Helaas is hij niet gratis, maar dan heb je ook wat!
39,95 per jaar of 89,95 kopen


Hallo @Silverlight ,

Zoek maar eens op dat bestand je komt dan uit bij adware/malware,  wel een verdacht bestand. KPN Veilig had dat bestand te pakken. Dat je op een Apple computer beter bent beschermt is waar, maar helemaal veilig is ook niet het geval. Kijk maar eens wat er te koop is adware/malware blockers voor de mac. De beste remedie is gedrag. Niet overal op klikken en alleen betrouwbare software installeren. Wis af en toe eens de browser cache en cookies van je browser dan kun je tracking onderbreken. Als je een goede ad-blocker hebt, kun je eens zoeken op “KPN klantenservice”. Als dan een duur servicenummer (18xx) bovenaan staat is die niet goed. Die van de KPN is een 0800 nummer, dus helemaal gratis.:wink: .

Groet Bart


Bedankt allemaal. Ik heb KPN Veilig verwijderd.

Jammer dat er geen oplossing voorhanden is.

Vele malen gebeld maar niemand heeft een oplossing.

 


Verstandig besluit @Silverlight