Skip to main content

Ik probeer het ook te installeren (ook op bovengenoemde manier, meerdere browsers geprobeerd, ook via app op telefoon geprobeerd) maar ik krijg na het inloggen met de idin steeds te zien: ‘deze content is geblokkeerd. Neem contact op met de beheerder van de site’

 

op een ander topic werd een link gegeven voor een site die rechtstreeks naar f-secure leidt, maar deze lijkt niet meer actief te zijn.

Hoe kan ik dit programma toch installeren?

 

bvd 

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Ewhout, welkom op ons forum!
Ik zie dit probleem vaker voorbij komen maar heb er helaas niet echt een standaard oplossing voor.
De oorzaak lijkt dat je browser/apparaat problemen heeft met het ophalen van de f-secure inhoud op de kpn veilig pagina.

Wat dit precies veroorzaakt lijkt wat lastig te achterhalen, bij de meeste topics lijkt het zichzelf op te lossen.

  • Gebruik je verder nog plugins voor je browsers? Kun je die eens uitschakelen?
  • Kun je het eens vanaf een ander apparaat proberen?
  • Kun je het ook eens via een ander netwerk proberen? (zoals 4G) of wifi bij iemand anders?

edit:
Ik kom in het onderstaande topic ook nog de volgende oplossing tegen:

  

Excuses voor mijn late reactie, M. Cramer!

Je hebt, via Edge, KPN Veilig kunnen installeren. Dat betekent dat je dan ook beveiligd bent. De melding die je verder krijgt in Chrome is incorrect. Dit kun je verhelpen door een instelling aan te passen. Plak daarvoor deze tekst in de adresbalk van Chrome: chrome://settings/content/cookies. Druk op enter en de instellingenpagina voor Cookies opent. Zorg dat daar het schuifje achter Indirecte cookies blokkeren uit staat (grijs).

Toevoeging: In Safari kun je hiervoor ook instellingen aanpassen. Ga naar Voorkeuren en klik op Privacy. Vink dan 'Voorkom volgen door gekoppelde sites' uit.

 


Dank! Ik ga me er vanavond eens over buigen. Mocht ik er niet uitkomen dan meld ik me weer :-)


Iemand anders heeft het op deze manier opgelost : 

Uiteindelijk kreeg ik bovenstaande pagina weer zichtbaar, kon het installatiebestand downloaden en de F-Secure module normaal geïnstalleerd en werkend. Er is wel sprake van een compleet nieuwe lay-out: is nu meer een pagina dan een softwareprogramma.

Het probleem deed zich voor bij gebruik van Google Chrome en Edge (beide zijn Chromium-browsers). Met de in Windows 10 ingebouwde Internet Explorer 11 lukte het wèl om de beheerpagina te bereiken. Dat bracht me op het idee om eens in Edge Chromium de compatibiliteitsmodus te gebruiken. En, jawel … probleem opgelost.

Om in Edge Chromium die compatibiliteitsmodus te gebruiken moet je die eerst aanzetten via Menu > Instellingen > Standaardbrowser (in het linker paginadeel). Vervolgens in het rechter paginadeel de knop 'Toestaan dat sites ...' verschuiven/aanzetten.

Als de pagina ververst is, moet je helaas wel weer opnieuw beginnen met aanmelden voor MijnKPN > Producten > Extra opties wijzigen of toevoegen > Internet enz.

Kortom: de vernieuwde F-Secure module heeft dus een compatibiliteitsprobleem met standaard Chromium-browsers Edge en Chrome. 


For the record! Dit is inmiddels een bekend issue, we hebben dit voor een oplossing bij de leverancier liggen.
In de tussentijd zou het moeten lukken via https://safeavenue.f-secure.com/iframe/-sso/kpn_veilig KPN Veilig te installeren!