Skip to main content

 

Het windows-11 systeem is nu officieel uit, ik heb een nieuwe computer ermee kunnen aanschaffen en ik zie dat kpnveilig er toch wel op aanwezig is en scant, alleen ik krijg steeds waarschuwingen op mijn scherm dat het niet geïnstalleerd is.

Met windows 10 ging alles goed en op de oude pc zit het ook nog. Ik mag 5 dingen er mee beveiligen en had nog een plekje vrij. Het moet dus kunnen vanuit de oude pc en de methode is duidelijk te zien als je de website van kpn binnen bent.

Nu heeft Windows11 standaard veel beveiliging aanstaan, zoals een firewall en standaard staat-ie op openbaar netwerk. Dat kan ik veranderen en heb ik ook gedaan.

Op een doorklikpagina vond ik een diagnosetool dat een file maakt ("fsdiag.zip”) waarmee het probleem duidelijk kan worden, maar waar moet het dan naartoe?

Op het onderstaande scherm kom ik steeds uit (op de nieuwe pc met windows11) en dan kom ik er niet in.

 

Hallo @HvSchalkwijk ,

De huidige versie van KPN Veilig (voor Windows versie 18.0) is niet geschikt voor Windows 11.

Het versturen van de file FSDIAG.ZIP is dan niet zo zinvol.

Versie 18.1 is wel compatibel met Windows 11, maar nog niet beschikbaar.

Misschien kan een moderator daar iets over zeggen?

Groet Bart


Hallo @Bart_2020 ik heb gisteren versie 18.0 van KPNVeilig gewoon werkend kunnen installeren op een Windows11-platform.

CC: @HvSchalkwijk 

 


Hallo @JanD ,

KPN Veilig versie 18.0 voor is officieel voor Windows 7 (sp I), 8.1 en 10. Dat het werkt wil nog niet zeggen dat er ondersteuning is.

Groet Bart


Hallo @JanD ,

KPN Veilig versie 18.0 voor is officieel voor Windows 7 (sp I), 8.1 en 10. Dat het werkt wil nog niet zeggen dat er ondersteuning is.

Groet Bart

Hoelang blijft W7 nog ondersteund door kpn veilig?


Hallo @martijn197108 ,

Hij staat nog bij versie 18.1 vermeld. Microsoft heeft de support voor Windows 7 al lang gestopt het product is dus “end of life” en dus een risico qua beveiliging.

Groet Bart


Hallo @JanD ,

KPN Veilig versie 18.0 voor is officieel voor Windows 7 (sp I), 8.1 en 10. Dat het werkt wil nog niet zeggen dat er ondersteuning is.

Groet Bart

Hallo @Bart_2020 , bij mij werkt het gewoon goed inclusief regelmatige updates, Als versie 18.0 niet geschikt zou zijn voor W11 laat het zich ook niet installeren denk ik.

Einde discussie, wat mij betreft.


Hallo @HvSchalkwijk ,

KPN Veilig is bijgewerkt naar versie 18.1 Deze versie is geschikt voor Windows 11

Dus zou de melding/verschijnsel niet meer voorkomen?

Groet Bart

 


Hallo @HvSchalkwijk ,

KPN Veilig is bijgewerkt naar versie 18.1 Deze versie is geschikt voor Windows 11

 

 

Bedankt voor de tip natuurlijk en ik ga het gewoon weer proberen, ik zag ook de tips die je op een andere plek gaf zoals de cache van de browser eerst leeg maken en zo.


Met Windows 11 op een computer die speciaal voor OEM windows 11 nieuw gekocht is, kom ik inmiddels wel de KPN site in en zelfs dit forum op.

ER IS DUS VOORUITGANG !!! Hoera.

Maar de KPN veilig krijg ik er helaas nog niet mee ingesteld, ik loop nog steeds vast wanneer ik voor het installeren van het KPN veilig mijn KPN ID gegevens moet invoeren (wat lukt)

en dan op een knop ‘inloggen’ moet klikken. Ik klik er op, maar het gaat dan niet verder.

Dat ziet er nog steeds hetzelfde uit als het plaatje bij het eerste bericht hierboven.

 


@HvSchalkwijk, ik las al even mee, maar gezien je zo goed door de rest geholpen werd hield ik me nog afzijdig. Maar nu geef je aan dat het ook met de 18.1 versie niet lukt. Er gebeurt helemaal niets als je op inloggen drukt. Welke browser gebruik je? En zou je dit eens in een andere willen proberen? Want ik denk dat het minder te maken heeft met KPN Veilig, en meer met de MijnKPN/KPN ID (inlog)omgeving.  


@HvSchalkwijk, ik las al even mee, maar gezien je zo goed door de rest geholpen werd hield ik me nog afzijdig. Maar nu geef je aan dat het ook met de 18.1 versie niet lukt. Er gebeurt helemaal niets als je op inloggen drukt. Welke browser gebruik je? En zou je dit eens in een andere willen proberen?

Firefox, maar Edge kan ik ook proberen, dus doe ik.

bedankt


Is het met Edge wel gelukt om in te loggen en de installatie te voltooien, @HvSchalkwijk?


Is het met Edge wel gelukt om in te loggen en de installatie te voltooien, @HvSchalkwijk?

Nee, dan loop ik op precies hetzelfde punt vast.

Overigens heb ik het op twee manieren geprobeerd, zowel

  1. vanuit de oude computer(windows 10), waarbij je dan een email stuurt naar de nieuwe computer(windows 11), deze manier krijg je vanzelf uitgelegd wanneer je het vanuit de oude computer probeert te doen. Op de nieuwe computer moet je dan installeren waarbij ik dan weer vastloop in hetzelfde plaatje.
  2. Ook vanuit de nieuwe computer kan ik zelfstandig de kpn site benaderen omdat ik de KPN ID gegevens bij de hand heb. Dan kan ik weer wel het programma downloaden, maar bij installatie wil hij dan weer dat ik inlog waarna we weer vastlopen in hetzelfde plaatje.

 


Hmmm, zou je eens je forumprofiel willen invullen? Reageer hier weer als je dit gedaan hebt, dan kan ik er van onze kant eens naar kijken.


Hmmm, zou je eens je forumprofiel willen invullen?

Is gedaan ...


Dank je, @HvSchalkwijk. Ik heb hiervoor een melding aangemaakt voor de (technische) back office. Hier krijg je bevestiging van per sms/e-mail. De back office kijkt dit verder na en neemt contact met je op, op het bij ons bekende 06-nummer. 


Dank je, @HvSchalkwijk. Ik heb hiervoor een melding aangemaakt voor de (technische) back office. Hier krijg je bevestiging van per sms/e-mail. De back office kijkt dit verder na en neemt contact met je op, op het bij ons bekende 06-nummer. 

Natuurlijk ben ik blij met uw aardig bedoelde reactie. U verwijt ik niets.

Maar er is meer aan de hand. Ik heb toch niet voor niets een NIEUWE COMPUTER met windows11 aangeschaft!

Juist vanwege de verbeterde beveiliging wilde ik daar meteen op af gaan! Het kan echt niet zo zijn dat een gerenommeerd bedrijf als F-secure niet voorbereid was op de komst van windows11, juist vanwege de beveiligings-aspekten er van. De fout kan alleen maar bij KPN zitten en dan speciaal bij de integratie van hele nieuwe computers met windows11.

Ik aksepteer dan ook TOTAAL NIET dat ik nu al zowat een maand tegen een onveilige situatie met mijn nieuwe computer zit aan te kijken!!

SNAPT U DAT ?!?!?!

Dus heb ik nu gewoon in Amerika een nieuwe internet beveiliging aangeschaft die wel meteen windows11 goed snapt. Dat heb je al voor een paar tientjes. En dat het via KPN niet gewoon meteen in orde was vind ik een schandaal.

DUIDELIJK?!