Skip to main content

Ik probeer KPN veilig te installeren op computer "studeerkamer". Deze gaf een melding dat het abo niet langer geldig was. Ik realiseerde me dat ik na verhuizing en afsluiten nieuw kpn abo nooit het Veilig had geinstalleerd. Vanuit de installatiewizard wordt aangegeven beschikbare licenties 2/2. Als ik probeer te installeren, geeft het aan dat er 2 in gebruik zijn. Beide op "studeerkamer". Eén verwijderen. Maar hij blijft in een loop gaan, moet telkens inloggen en telkens 2 in gebruik. Volgens mij heb ik bij dit abo nog nooit eerder kpn veilig in gebruik genomen…. 

Wat te doen, kan het opgeschoond worden zodat ik opnieuw kan beginnen?

Hoi @louiseriabrunia, welkom hier. 

Je hebt een beetje onenigheid met KPN Veilig begrijp ik. HEt lukt niet om deze te installeren. De installatiewizard geeft aan 2 beschikbare licenties. Maar ik begrijp als je llicenties wilt beheren, dan zijn er 2 in gebruik en deze kun je niet verwijderen? Want deze moeten wel eerst vrijgegeven worden. Lukt het niet in 1 browser, zou je dan een andere willen proberen? 

Kom je er niet uit, zou je dan jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en de naam van de contractant? Ik hoor dan graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


Beste Bart, dank voor de reactie. Vanochtend heb ik gebeld met KPN. Inmiddels is het gelukt om zowel op de “oorspronkelijke computer” (die er 2 in gebruik zou hebben) als op de laptop elk 1x kpn veilig te installeren. 

Helaas heb ik tijdens het telefoongesprek, toen uw collega mij opnieuw langdurig in de wacht zette omdat ze moest navragen en/of opzoeken, de verbinding verbroken. Het duurde zo lang dat ik nog maar eens ging proberen en ineens lukte het wel. Niet zo aardig maar ander werk wachtte ook. Vind 't niet zo aardig van mezelf maar ben blij dat het probleem is opgelost. 

Uw suggestie van een andere browser had ook nog een goede kunnen zijn. Moet ik zelf aan denken, vergeet dat steeds, maar is al vaker de oplossing voor een probleem gebleken.

Waarom het nu wel lukte en eerder niet, weet ik niet. Maar het is klaar. Dank. 


Fijn om te lezen dat het inmiddels gelukt is. Daar ben ik blij om. Als ik het een raadsel waar het aan lag. Ik kan het ook niet verklaren. Het bellen had dus ook niet geholpen, maar bleek ook niet meer nodig. Het is gelukt. 

Mocht er nog weer iets zijn, laat het dan vooral weten.