Skip to main content

Ingelogd met KPN ID bij KPNVeilig.

Er verschijnt een leeg scherm met bovenin twee opties: KPN Veilig  en Malwarefilter

Als de optie malwarefilter wordt aangeklikt verschijnt de boodschap 403 Forbidden.

Wat kan hier de oorzaak van zijn. 

De reden om dit te openen: er verschijnen geen groene vinkjes meer bij de websites in google. 

Ben jij een ex Telfort abonnee?


nee

 


Dan weet ik niet wat de oorzaak zou kunnen zijn, ik kan het probleem niet reproduceren.

 


Hallo @petrofm

 

Er zijn meer gebruikers met hetzelfde issue al 22 dagen geleden zie: link

 

Groet Bart


OK, in ieder geval beide bedankt voor de moeite!

 


Hallo @petrofm

2 problemen:

Geen vinkjes in Google betekend dat de plug-in van KPN veilig in Google niet goed werkt.

In Google kun je plug-in soms weer activeren. Kan ook inhouden dat er een oude versie van KPN veilig actief is. KPN veilig opstartten. Tab hulpmiddelen , recente gebeurtenissen daar moet versie 17.9 staan.

Tweede is het malware filter, waarschijnlijk geen Hussel contract ?

Groet Bart

 


Hoi @Petrofm, welkom! Ik herken dit niet direct als een bekend iets. Dus ik heb navraag uitstaan en kom er zo snel mogelijk op terug. 


@Petrofm, @Bart_2020: we willen hier graag even verder naar kijken. Willen jullie, voor zover dat al niet gedaan is, je forumprofiel invullen? Reageer hier als je dit gedaan hebt. Geef dan ook even aan in welke browser je deze foutmelding krijgt, en of je het ook in andere browsers geprobeerd hebt. 


Hallo @Erik_ ,

Mijn profiel is al ingevuld. Ik gebruik Microsoft Edge de bijgewerkte Versie 88.0.705.53 (Officiële build) (64-bits) moet toch samenwerken met Azure ,beide van Microsoft ? Geen andere browser geprobeerd.

 

Groet Bart


Dank je, @Bart_2020! We zien de afgelopen dagen geen inlog op de server. Zou je het vandaag nog eens willen proberen?

Als het dan niet lukt, verwijder de cookies en leeg je cache en probeer het nog eens.

Verder nuttig om te weten: sluit je Edge ook af als je klaar bent, of laat je hem continu actief? 

En, jij reageerde ook al in dat andere, oudere, topic. Sinds wanneer heb je dit probleem?


Het issue is eenvoudig te reproduceren.

De onderstaande twee screenshots zijn via resp. Edge en Chrome vanaf een Windows 10 machine...

...terwijl het wel werkt via Chrome op mijn Android tablet.

 


Erik_ schreef:

Dank je, @Bart_2020! We zien de afgelopen dagen geen inlog op de server. Zou je het vandaag nog eens willen proberen?

Als het dan niet lukt, verwijder de cookies en leeg je cache en probeer het nog eens.

Verder nuttig om te weten: sluit je Edge ook af als je klaar bent, of laat je hem continu actief? 

En, jij reageerde ook al in dat andere, oudere, topic. Sinds wanneer heb je dit probleem?

Klopt het is meer dan twee weken dat ik probeerde. Ik had al meer dan 3 weken dit issue. (Ik had het ook handmatig kunnen doen.)

Ik heb net getracht, weer de 403 forbidden foutmelding.

Daarna mijn cache geleegd (dat hebben ze goed verstopt bij MS):grinning:. Windows Opnieuw opstarten .(niet afsluiten).

Weer getracht en een malwarescherm met klantnummer en regel schuifje AAN/UIT.

Daaronder de melding:

U hebt onlangs het malwarefilter aan gezet. Deze opdracht wordt binnen 1 minuut verwerkt.

Dat veranderde in:

Malwarefilter is momenteel actief. Druk op de schakelaar om het malwarefilter uit te zetten. Let op: uw internetverbinding is dan wel minder goed beschermd.

Heb gekeken in ipconfig en daar staat:

DNS Servers         2a02:a47f:ac::210

                             2a02:a47f:ac::212

                             195.121.97.202

                             195.121.97.203

                             192.168.2.254

 

zowel de 2 IPV6 als de 2 IPv4 DNS servers wijzigen (behalve de IP van de Experia).

 

Dus cache legen helpt.

 

Groet Bart

 


Wil je voor de zekerheid eens cookies verwijderen, en cache legen en opnieuw proberen, @wjb?

 

@Bart_2020, top dat het nu wel werkt!  

 

Ik geef beide deze resultaten even door zodat we kunnen kijken of er toch nog ergens iets is.


Hallo @Erik_ ,

Cookies heb ik niet verwijderd.

Groet Bart


Het opschonen van de cache/cookies binnen de browser lijkt te helpen.

Een flushdns heeft geen impact. Het lijkt dus inderdaad een cookie probleem te zijn.


Dank voor de aanvulling, Bart, en het testen, wjb. Het lijkt dus inderdaad een issue te zijn die verband houdt met de inlogsessie. We hadden rondom dat eind vorig jaar een bug. Die is begin december ook hersteld,. Maar blijkbaar komt het dus nog wel af en toe voor. Het is nu opnieuw op de lijst gezet om verder nagekeken te worden wat er precies misgaat, en hoe dat opgelost kan worden. In de tussentijd, als dit probleem voorkomt, is het dan dus een kwestie van cache legen. 


@Petrofm, @Bart_2020  

Er is aanpassing gedaan aan onze kant. Hierdoor zou de 403-melding niet meer moeten voorkomen. Mocht je dit nog wel ervaren, laat het weten!


Dan weet ik niet wat de oorzaak zou kunnen zijn, ik kan het probleem niet reproduceren.