Skip to main content

Zoals ik het lees geeft KPN Veilig bescherming per apparaat. Als ik echter op het profiel van mijn dochter op dezelfde tablet ook probeer KPN Veilig aan te zetten (ik zag geen melding bovenin het scherm dat het aan stond) moet ik er een licentie voor vrijgeven. Hoe kan dit? Worden de licenties nu per apparaat verdeeld zoals overal staat, of is dit per gebruikersprofiel?

Het zou belachelijk zijn als dit per gebruiker zou.zijn.

Persoonlijk denk ik dat hier niet goed over nagedacht is. Het komt eigenlijk maar heel weinig voor dat er meerdere gebruikers (met verschillende accounts) op één apparaat actief zijn.

Ik hoop dat KPN snel met een oplossing voor dit fenomeen zal komen.

Betreft het een Android tablet?


Het gaat inderdaad om een  Android tablet. Het tweede account is een account van mijn dochter, dat ik met Google Family Link beheer.


Hallo @grizzlywilde! Goede vraag! Ik ben in de veronderstelling dat de licenties per apparaat worden toegekend, mag ik deze vraag bij jou neerleggen @Roelandkpn? Dan hebben we hèt antwoord, :wink:!


Licenties gelden per apparaat, niet per gebruikersprofiel. 

Ik ben niet bekend met Google Family Link, dus ik weet niet wat er ‘onder water’ gebeurt tav de licenties met KPN Veilig.

Als u inlogt op veilig.kpn.com, ziet u dan 2x hetzelfde apparaat benoemd waarbij 1 ‘grijs’ is en aangeeft niet verbonden te zijn?


Ja, ik heb er inmiddels één verwijderd. Hoop dat het andere account nog steeds beschermd is.


Het heeft helemaal niets met  die familie link te maken. Het zijn gewoon 2 accounts op 1 tablet. Die mogelijkheid komt zeker gewoon vaak voor omdat dit nu eenmaal gewoon kan. Als KPN doet wat ze zeggen moet dit geen probleem zijn. Tablet heeft een 1 en dezelfde naam dus kom op KPN.

OPLOSSEN!!!!