Skip to main content

Goedemorgen,

Ik wil KPN veilig installeren, maar ik krijg steeds de verwijzing dat ik dit niet heb en hiervoor 4,99 eur / mnd moet betalen terwijl dit voor 2 apparaten graits is.  Hoe kan dit worden geregeld opdat ik gebruik kan maken van het door mij afgesloten abonnenement bij KPN?

Hallo @Andre_thuis , wat voor soort abonnement heb je bij KPN? een oud-Telfort-abo, een oud KPN-abo, de voorganger van het Hussel-abo of het Hussel-abo?

Indien het laatste, zou je recht kunnen hebben op de gratis licenties KPN-veilig.

 


Het is inderdaad destijds door KPN overgezet van Telfort  naar KPN. Nu betaal ik ongeveer 1000 euro per jaar. Destijds zat Pc bescherming automatisch , gratis erbij. Nu moet ik opeens 120 euro per jaar extra gaan betalen!!!!

Dit schiet bij mij volledig in het verkeerde keelgat hoe KPN met trouwe klanten omgaat. Erger vind ik nog dat blijkt dat de pc van mijn vrouw nu 2 jaar niet meer beschermd wordt zonder dat kpn mij erover heeft ingelicht. Uiteraard ben ik ook zelfverantwoordelijk, maar er geldt ook een inspanningsverplichting van de leverancier, zeker in dit geval.  


Hallo @Andre_thuis , blijkbaar valt je abonnement nog onder de Telfort voorwaarden.

De pc van je vrouw zal onder Windows draaien en daar zit een goed antivirusprogramma van Microsoft bij inbegrepen, dus zonder beveiliging heeft ze dus niet gezeten.

Je zou je Telfort abonnement om kunnen zetten naar een Husselabo en afhankelijk van je internetsnelheid heb je dan 2 of 5 licenties 'gratis'.

 


Bedankt voor de tip Jan,

ikzelf heb geen verstand van computers. Er loopt overigens een onderzoek naar datalek en beveiliging op de pc van mijn vrouw waarbij verschillende instituten aansprakelijk worden gesteld die ik hier liever niet noem. KPN maakt daar geen onderdeel vanuit. Echter, we zijn wel gewezen op het feit dat KPN Veilig niet actief is geweest in de betreffende periode.   Welnu, het bevreemdt ons dat we nu kennelijk 120 euro per jaar extra moeten betalen voor iets wat we voorheen reeds hadden en plots niet meer. Het feit dat KPN op geen mogelijke wijze bestaande klanten tegemoet komt of helpt, raakt ons.  Kennelijk is dit KPN ten hedendaags. Jammer.


Welk abonnement heeft u nu precies bij KPN? Wat staat er op de 2de pagina van de factuur?


Internet en interactieve tv


Internet en interactieve tv

Er zou kunnen staan: "Internet en TV". Klopt dat? Staat precies dat er? Of staat er "TFT" bij? In dat geval zou dat betekenen dat uw Telfort abonnement nog van toepassing is.


Erger vind ik nog dat blijkt dat de pc van mijn vrouw nu 2 jaar niet meer beschermd wordt zonder dat kpn mij erover heeft ingelicht.

Dit kan ik niet helemaal begrijpen. 2 jaar geleden bestond Telfort toch nog? En zat u dus nog bij Telfort toch?


Hoi @Andre_thuis, welkom op ons forum! Ik zie dat Jan en Nick je al een heel eind onderweg geholpen hebben.
Bij de Hussel abonnementen zit dit inderdaad gratis inbegrepen maar bij sommige oudere abonnementen helaas niet maar je kunt deze natuurlijk altijd aanpassen.

Laat het ons vooral weten als je nog vragen hebt of er ergens niet uit komt!