Skip to main content

Al enkele weken krijg ik op mijn laptop een bericht van KPN Veilig dat het abonnement is verlopen.

Tot vandaag kon ik dat wegklikken en KPN Veilig geopend waaruit bleek dat de laptop beveiligd was.

Echter vandaag staat er dat de laptop niet meer beveiligd is en bij openen van KPN Veilig allemaal grijs en laptop niet meer beveiligd.

Wat is hier aan de hand en hoe kan ik KPN Veilig weer actief maken?

Hallo @schaakmat ,

Welke softwareversie heeft jouw KPN Veilig? 

Ik heb versie 17.7 (31693). Als jij een oudere versie hebt, dan wordt het tijd om dit bij te werken. Klik daarvoor op het icoontje van KPN Veilig en kies dan voor "controleren op updates". 

Verder is het van belang om een browser-extensie te gebruiken. Dit kun je checken via Voorkeuren en dan "Veilig browsen".

 


Hallo Noordzee,  ik heb versie 17.7.

Heb de licentie voor de laptop vrij gegeven, er staat nu dat ik een licentie heb om te installeren.

Probeer kpn veilig op de laptop te installeren, krijg melding dat er geen vrije licenties zijn.

Als alles werkt leuk, maar als er wat mis is om dat weer werkend te krijgen is een ander verhaal.


Als je net een licentie hebt vrijgegeven, dan kan het zijn dat je bv morgen pas weer een nieuw apparaat kunt toevoegen. 
 

Dus probeer het morgen nog eens. 


@Noorzee   Lukte vanmorgen nog niet, De oude onwillige KPN veilig software van laptop verwijderd en KPN Veilig opnieuw geinstalleerd wat lukte.

Licentie weer actief, bedankt voor uw hulp


Mooi :thumbsup_tone3:  En graag gedaan natuurlijk…. 


Hi @schaakmat, fijn om te lezen dat het inmiddels al opgelost door KPN veilig even te verwijderen en opnieuw te installeren! Mocht je in de toekomst nog ergens hulp bij nodig hebben dan weet je ons te vinden!


Reageer