Skip to main content

Al een paar keer een melding gehad op mijn mobiele telefoon dat KPN Veilig (van F-secure) op mijn mobiele telefoon niet meer wordt ondersteund. Wat is er aan de hand en wat moet ik doen? 

Hallo @GDe 

 

Je Apple of Android telefoon heeft dan waarschijnlijk een te oude versie van het besturingssysteem (IOS of Android).

Kan je die nog updaten?

Welke telefoon heb je en welke versie van het besturingssyteem staat er nu op?


Android 9


Dat zou goed moeten zijn, volgens de KPN website moet je versie 6 of hoger hebben.

Ik zou dan verder niet weten waarom je die melding krijgt, hopelijk heeft iemand anders een verklaring/oplossing.


Sorry, Verkeerd bericht.


 


Hallo @GDe ,

Versie 17.6 is gestopt in december.

Nieuwe versie KPN Veilig installeren.

Groet Bart


Bart, bedankt voor je antwoord.

Ik heb conform het bericht (van KPN veilig mobile) F Secure Mobile geïnstalleerd. Dit blijkt een ‘gratis’ proefversie voor 30 dagen te zijn. Om deze actie te laten slagen moest ik wel KPN veilig mobile verwijderen. Dat heb ik eerst via KPN veilig op mijn vaste PC gedaan (teller terug)  en daarna op mijn mobiele telefoon.
Wat opviel is dat nu “ineens” KPN veilig op mijn mobiele telefoon was bijgewerkt naar de laatste actuele versie. Over dertig dagen loopt de proefversie van F secure Mobile af en dan zal ik KPN veilig mobiel opnieuw installeren.:grinning:

 


Hallo @GDe ,

Goed om te horen. Met de vaste PC kun je oude licentie vrijgeven op https://www.kpn.com/kpnveilig

Standaard zijn er 2 beschikbaar.

Groet Bart