Skip to main content

Na aanschaf nieuwe iMac en overzetten data vanaf MacBook is er een tweede user account toegevoegd van partner. Hierna krijgen wij op beide accounts bij opstarten KPN Veilig inlog en symbooltje van KPN Veilig in de bovenste balk van de iMac (symbooltje met rood kruis). Na inloggen op KPN Veilig geeft deze aan, dat er geen licentie beschikbaar is. Via VMWare Fusion (virtual reality machine) heb ik een Windows 8 omgeving, waarin KPN Veilig nog wel is ingesteld. Als ik met de muis over het KPN Veilig symbooltje ga in de bovenste balk van het iMac scherm dan krijg ik de volgende informatie: Realtime scannen is uitgeschakeld in de voorkeuren, geen abonnement actief, storing van de Security Cloud. Ik heb geprobeerd om via de KPN Veilig map deze te deinstalleren, maar dat lukt niet ook. Ook een prompt ingeven via Terminal geeft geen resultaat. Ook getracht het symbooltje uit de balk te slepen, maar deze blijft staan. Het is gewoon vervelend dat de pop-up en het symbooltje van KPN Veilig niet te verwijderen lijken. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

@Joofje Welkom op het forum. 

Op het moment dat je een nieuw apparaat aanschaft dan moet je de licentie van het vorige apparaat vrijgeven. 

Als je de link over KPN Veilig volgt en de stap "Hoe geef ik een licentie vrij voor een ander apparaat?" volgt dan zou dit goed moeten gaan. 


@Rutger_ Dank voor je reactie! Dat is inderdaad de oplossing. Ik had de melding al verwijderd, omdat een dergelijke oplossing ooit in 2014 op het forum is besproken. Na lang googelen gevonden. Na vrijgeven van beide licenties heb ik KPN Veilig via het uninstall menu verwijderd, waarna pop-up en symbooltje niet langer verschijnen.