Skip to main content

Als ik bij taakbeheer KPN VEILIG uit zet dan krijg ik bij WINDOWS DEFENDER wel een bericht dat ik KPN VEILIG moet opstarten, Maar bij KPN VEILIG krijg ik geen bericht, Terwijl ik 2 bestanden die het meeste geheugen verbruikt, Bij taakbeheer uit heb gezet, Dat is toch niet veilig? Of wel? p.s. ik heb WINDOWS DEFENDER een tijdje gebruikt, En die is met geen mogelijkheid uit te zetten via taakbeheer.

Hi pop1, welkom op het forum. 

Mijn eerste vraag is waarom je iets via taakbeheer uit zou schakelen? Dit wordt gedaan als laatste optie als een programma helemaal vastloopt. Wanneer je dit doet zal een programma direct worden afgesloten zonder iets op te slaan. Bij bepaalde programma’s is dit nadelig, denk bijvoorbeeld aan een document dat eventueel laatste wijzigingen niet opslaat. Als een computer/laptop goed functioneert zul je taakbeheer niet nodig hebben. Dan moeten de specificaties ook overeenkomen met de software die je probeert te draaien. 

Defender kun je wel in andere instellingen uitschakelen wanneer je dit wenst, zie deze instructies. 


p.s. ik heb WINDOWS DEFENDER een tijdje gebruikt, En die is met geen mogelijkheid uit te zetten via taakbeheer.

Het is zelfs zo dat Windows Defender de beveiliging van jouw machine weer overneemt zodra jij KPN Veilig uit zet. Om jouw PC te beveiligen heb je ook helemaal geen KPN Veilig nodig, Windows Defender heeft zich in het gezelschap van beste virusscanners genesteld en je hoeft anno vandaag echt geen andere virusscanner meer aan te schaffen.

Als je dan ook Microsoft Edge gebruikt en er voor zorgt dat je inlogt met account die geen administrator rechten heeft dan kan er heel weinig fout gaan.


Bedankt voor de reacties, En als ik het goed begrijp: Volgens : wjb  heeft volgens mijn  opinie KPN VEILIG weinig tot geen meerwaarde.  Verbeter me maar als het niet zo is. En ja ik heb de nieuwste  EDGE  Chromium erop, Dat bevalt prima. Nogmaals bedankt voor de reacties.


Volgens : wjb  heeft volgens mijn  opinie KPN VEILIG weinig tot geen meerwaarde. 

Klopt, Windows Defender beveiligt jouw computer net zo goed tegen virussen en malware.

Ik heb twee "gratis" KPN Veilig licenties maar ik gebruik ze niet.

En ja ik heb de nieuwste  EDGE  Chromium erop, ...

Dan is dat ook helemaal goed.

 

En als je dan ook nog eens als gewone gebruiker ingelogd bent en niet als administrator, dan is de beveiliging van jouw computer ook zonder KPN Veilig prima in orde.

Er is Microsoft veel aan gelegen om Windows zo goed mogelijk te beveiligen want dat is toch één van de speerpunten waar concurrenten als Apple maar al te graag de aandacht op willen vestigen.

 

Als ik die KPN Veilig licenties ooit zou gaan gebruiken, dan zal dat op Android telefoons zijn.


Bedankt voor de snelle reactie: wjb. Blijf dus maar bij WINDOWS DEFENDER,  Ik heb trouwens bij WINDOWS DEFENDER ransomware aan staan, En bij apparaatbeveiliging kernisolatie ook ingeschakeld, Ben je noch beter beveiligd toch?


 Ben je noch beter beveiligd toch?

De beste beveiliging is simpelweg je gezonde ‘boerenverstand’ gebruiken. Daarmee bedoel ik dat je niet op rare links moet klikken die je niet kent, ik gok dat @wjb het met me eens is. Dan heb je aan Defender meer dan genoeg. 


De beste beveiliging is simpelweg je gezonde ‘boerenverstand’ gebruiken. Daarmee bedoel ik dat je niet op rare links moet klikken die je niet kent, ik gok dat @wjb het met me eens is.

Goeie gok Alex. :wink:


Bedankt voor de reactie nogmaals, mijn vraag is hiermee wel beantwoord, Blijf dus maar bij WINDOWS DEFENDER. Groetjes.


Graag gedaan uiteraard. Groetjes terug.