Skip to main content

Sinds kort krijg ik op mijn computer bij bijna alle programma’s die ik wil opstarten de melding ‘(Programma locatie) is niet geschikt voor windows of het bevat een fout’ met foutcode: ‘0xc0e90002’

En af en toe in plaats daarvan de melding dat windows defender bepaalde functies van een programma heeft uitgeschakeld.

Nu wil ik met KPN Veilig mijn computer scannen op virussen, echter als ik een virus scan wil uitvoeren via KPN veilig geeft die precies dezelfde melding.

Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? En of dit überhaupt een virus is?

Welkom op ons forum, @Ben I! Je gebruikt nu dus Windows Defender én KPN Veilig op hetzelfde apparaat? Ik zou je willen aanraden om slechts één van de twee te gebruiken. Wanneer je twee antivirus programma's naast elkaar gebruikt, kunnen deze elkaar in de weg gaan zitten. Hierdoor werken ze niet optimaal en kunnen ze foutmeldingen geven. Wil je KPN Veilig gebruiken? Schakel dan Windows Defender uit en probeer het opnieuw.


Hallo @Ben I ,

De foutmelding die je krijgt heeft te maken met een installatie van software op een daarvoor niet geschikte plek, bijvoorbeeld een netwerk schijf of een USB stick. Heeft waarschijnlijk niets te maken met een virus. Eerst deze foutmelding weg zien te krijgen.

 

Twee anti-virus programma’s op een PC is meestal geen goed idee. In tegenstelling tot het advies van Denise_ ,zou ik Windows Defender niet verwijderen/inactiveren.

 

KPN Veilig maakt gebruik van delen van Windows Defender (Windows Defender Firewal).

Wanneer er geen fouten optreden, kun je KPN veilig installeren (naast Windows Defender Firewal). Dat gaat vanzelf. In Windows services zie je dan diverse F-secure services en de Windows Defender Firewal service “draaien”.

Groet Bart


Hallo Bart

Dank voor je reactie. Ondertussen het probleem (deels) opgelost door de laatste Windows update ‘ongedaan’ te maken en terig te gaan naar de vorige versie. Hierdoor kan ik wel weer bij alle applicaties / programma’s, maar KPN Veilig blijft aangeven dat er iets niet geod is.

Ik zal checken of ‘toevallig’ de updates op een andere plaats worden geïnstalleerd, dan anders. Ik wil natuurlijk wel graag  die updates kunnen blijven volgen, maar wellicht zat er ook een ‘fout’ in de update en ben ik niet de enige die hier problemen mee heeft.

Ik zal proberen beide anti-virus programma’s weer ‘werkend’ te krijgen. de Windows Firewall stat in ieder geval aan!

 

Groet Ben


Goed om te lezen dat je met de tips van Bart_2020 aan de slag bent gegaan.

Je kunt er eventueel ook voor kiezen om KPN Veilig te de-installeren en opnieuw installeren. Zo weet je zeker dat KPN Veilig op de juiste plek staat.