Skip to main content

Het instellen van KPN Veilig belemmert het normaal functioneren van de mailbox op iMac. Heb de app dan ook moeten verwijderen.

 

Hallo @ARNKOK gebruik je dan ook een VPN tijdens mailgebruik? Zo ja, dan is dat de oorzaak.

 


Nee sinds ik geen KPN veilig en Avast meer Gebruik heb ik geen probleem meer

 


Hoi @ARNKOK en welkom op het forum! Je hebt de app inmiddels verwijderd geef je aan, maar mocht je toch beide zaken samen werkend willen krijgen dan ben ik benieuwd naar een paar dingen:

  • Wat gebeurde er precies bij de e-mail dat deze niet werkte? Kreeg je foutmeldingen? 
  • Avast is een antivirusprogramma. Voor KPN Veilig raden we aan om geen andere virusscanners geïnstalleerd te hebben. Gaat het ook niet goed als je alleen KPN Veilig geïnstalleerd hebt?

Ik hoor het graag! 


Het gaat pas goed wanneer ik ook KPN veilig verwijderd heb.Zo niet dan moet ik iedere keer 2 munten wachten voor dat de mails open gaan.


Op zich raar, want ik heb hier geen problemen met e-mail met de combinatie iMac/KPN Veilig. Gebruik het standaard mailprogramma van Apple.

Maar je kunt KPN Veilig rustig verwijderen. Als gebruiker van een Apple-computer heb je eigenlijk (bij normaal internetgebruik) geen extra bescherming nodig. Zolang je maar niet op allerlei via e-mail toegestuurde linkjes gaat klikken of dubieuze websites gaat bezoeken, is er niets aan de hand.  


Ik heb eerst Alvast verwijderd op advies van Apple support en daarna KPN veilig. Nu functioneert e-mailbox als tevoren.