Skip to main content

ik heb kpn veilig gister moeten installeren omdat kpn ons netwerk in een quarantaine had gezet omdat er blijkbaar een groot aantal spam mails vanaf ons netwerk is verzonden. maar door kpnveilig is mijn computer echt super langzaam geworden . Ook is mijn internetsnelheid van 90mbps download en 35 mbps upload gedaald naar 1.5mbps download en 7 mbps upload. Ik heb echt heel veel last van dit gezuer met kpn. Kunnen Jullie @Kpn er alsjeblieft voor zorgen dat jullie “verplichte” software er niet voor zorgt dat alles zo super langzaam word en kunnen jullie er voor zorgen dat er niet elke maand weer iets nieuws is waar jullie over zeuren of dat het internet er weer uit ligt o.i.d.?????? Ik word namelijk echt heel erg chagrijnig hiervan en heb bijna de neiging om over te stappen naar een andere provider, dit moet echt klaar zijn!

Je zou er ook zelf voor kunnen zorgen dat uw pc geen spam verstuurd 😉


ja maar het is nergens te zien dat er spam word verstuurd 

we hebben ook geen idee waar het vandaan komt 


Kan zo zijn, maar het blijft nog steeds uw verantwoording.

U gebruikt Windows 10? Volledig up-to-date?


De KPN-veilig software is oorspronkelijk van F-Secure en vormt met mijn ervaring totaal geen snelheidsbelemmering.

Als ik het verhaal zo lees lijkt mij een professionele scan van het totale systeem nuttig door een goede virusscanner en o.a. Malwarebytes.


maar hoe moet ik weten of dat gebuert via mijn pc? moet ik dat ruiken?  Ja ik heb de laatste updates van windows 10 allemaal gedownload. Ik download altijd gelijk de updates zodra ze beschikbaar zijn. 


@JanD welke virus scanner is volgens jou dan een “goede”? Door f-secure, de webexentsie, is mijn laadtijd veel langer

 

 


Hallo @gesrtuikeldoverwifi , het  gebeurt in ieder geval via jouw IP-adres, het kan dus ook een ander apparaat zijn bij jou thuis die de boosdoener is.

 


zou het niet kunnen zijn dat het internet op mijn pc zo enorm traag is doordat ik sinds gisteravond pas uit de quarantaine ben gekomen? Ik heb volgensmij namelijk een tijdelijke toegang gekregen op mijn pc’s. op alle telefoons en tablets is de wifi wel gewoon normaal qua snelheid 


@JanD ja dat snap ik, maar hoe kom ik erachter welk apparaat dat is ? en wat kan ik eraan doen zodra ik erachter ben?

 


Had je voor de installatie van KPN Veilig al een ander security programma op je PC?  Twee tegelijk wordt sterk afgeraden, omdat dit tot ongewenste (traag) en juist onveilige situaties kan leiden.


Klinkt als een zombie-pc. 

Je kunt proberen malwarebytes te installeren en laten scannen, is z’n geld echt waard en bv een andere antivirus uitproberen. Bv. Avast, gratis of betaald.


Wel eerst de KPN veilig deïnstalleren.   


Het standaard virus-programma van Windows 10 kan gewoon actief blijven en kan ook goed scannen.

 


@RBxx ik had niks geinstalleerd behalve de standaard windows security 


@Anneke-Anna ik heb mijn computer 3 maal gescand met malwarebytes maar hoe weet je dat je van dit virus af bent? 

 


ik heb gister de scan resultaten van malwarebytes naar kpn moeten sturen en we kregen vandaag reactie met daarin dat ze het virus in kwestie niet hebben kunnen vinden in deze scan...


@RBxx ik had niks geinstalleerd behalve de standaard windows security 

Ok @gesrtuikeldoverwifi , dat is dan niet het probleem, die past zich aan op een ander pakket.


@Anneke-Anna ik heb mijn computer 3 maal gescand met malwarebytes maar hoe weet je dat je van dit virus af bent? 

 

Alle computers in het netwerk scannen. Ik weet niet hoeveel er zijn?

Breng de pc naar een computerzaak om na te laten kijken. Genoeg mogelijkheden.


En gezond verstand gebruiken, als je oversteekt kijk je ook links, rechts, links.

Ik verwijs vaak door naar HijackThis  hier kun je (iemand die wel de processen herkent) lopende processen zien en deactiveren indien de Trojans etc. zijn verwijderd. 


Je kunt trouwens zien welk programma 100% CPU gebruikt in taakbeheer. Ik vermoed namelijk eerder dat een ‘virus’ jouw pc enorm vertraagd ipv wat jij denkt de KPN Veilig. 


Ik heb op geen enkele Windows machine een virusscanner zoals KPN Veilig staan, simpelweg omdat tegenwoordig Windows Defender tot de beste virusscanners behoort en standaard in Windows is opgenomen.

Zie de testresultaten van AV Test.

 

 


Dag @gesrtuikeldoverwifi. Welkom hier op het Forum. Ik kan me volledig voorstellen dat je baalt dat je PC zo traag is na de installatie van KPN Veilig. Of het inderdaad komt doordat je KPN Veilig hebt geïnstalleerd, wil ik graag met je controleren. Heb je met dit verwijderingsprogramma alles al eens verwijderd en het opnieuw geïnstalleerd? 

Verder wil ik je vragen om zowel bekabeld via deze PC een speedtest te doen als via een ander apparaat. Wil je de resultaten hiervan in het topic delen? 


Dag @gesrtuikeldoverwifi. Ik zie dat ik geen reactie meer van je heb gekregen. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is. Heb je KPN Veilig al opnieuw kunnen installeren en merk je verbetering? Laat het gerust weten als je nog ergens hulp bij nodig hebt. 


Schoon je Tempory directory's eens op

C:\Windowns\Temp

C:\Users\<username>AppData\Local\Temp

Is meestal de oorzaak van traag trager traagst.

 

Alles wat jij doet op een PC of wat dan ook wordt daarin opgeslagen, als je dit al dan niet automatisch deleted (kan je al regelen via tools en ook WIN10 zelf ook al) dan kunnen deze zo vol lopen dat op een gegeven moment je PC zo traag wordt zoals je beschreven hebt

 

Tjnonge, dat hier daar niemand aan gedacht heeft geeft wel weer hoe weinig echte technische kennis aanwezig alleen al bij KPN overgebleven is.

Toen ik vroeger (ruim 20 jaar geleden daar ook werkte) was dat totaal anders, toen wist men dat soort simpele zaken gewoon simpel uit te leggen en op te lossen ipv dit ronduit geklooi.

 

Een verwijderingsprogramma, lekker slim hoor, gewoon de verkenner hanteren en naar deze directory's toegaan en met de hand opschonen,

Simpeler kan haast niet.

 


Persoonlijk vind ik “geklooi” niet helemaal fair. Desondanks dank voor het delen van je tip. 


Reageer