Skip to main content

Toen ik laatst langs een KPN winkel liep zag ik dat nieuwe klanten, na afsluiten van een 2 jarig contract, een PS5 of gelijkwaardig als cadeau hiervoor kregen. Ik ben toen binnengelopen en gevraagd of wij hier ook voor in aanmerking konden komen. Dit ging volgens de verkoper helaas niet en werd ook later bij telefonisch contact door uw medewerker bevestigd. Wij zijn al meer dan 50 jaren klant bij KPN en krijgen af een toe een film, waar niemand op zit te wachten, als cadeau. De nieuwe klanten welke dat mooie cadeau hebben gekregen gaan waarschijnlijk na het contract van 2 jaren weer kijken bij welke provider ze dan weer een cadeau kunnen krijgen en extreem trouwe klanten zoals merken helemaal niets van een waardering hiervoor. Is dit de juiste manier? We horen het graag.

Dat je al 50 jaar klant bent heeft geen enkele waarde voor KPN. Je kunt morgen weg zijn.

Welkomstcadeau's zijn om nieuwe klanten binnen te halen. Jij bent al binnen. En aangezien je al 50 jaar binnen bent zal je waarschijnlijk ook niet snel vertrekken. Het is zinloos om jou een cadeau te geven. Vanuit KPN gezien. 

Als ze jou een cadeau zoden geven, dan zijn er nog wel een paar 1000 klanten die dat ook wel zouden willen. Enig idee wat dat kost? Waarom zou KPN daar aan beginnen?


Ik snap je punt @Marlon92 , maar het hoeft geen groot cadeau te zijn. Vroeger weet ik dat Bol.com op je verjaardag je een digitale Bol.com cadeaubon stuurde. En bij Simyo weet ik dat iedereen op zijn Simyo-jaardag (de maand waarin je abonnee werd) iedereen een paar GB'tjes extra kreeg voor zijn mobiel internet, en bij de Efteling krijg je korting op jouw entree als je met vrienden of familie komt. En zo zijn er vast nog wel wat bedrijven die wat kleinigheidjes aanbieden. Maar dat is niet verplicht, dus als KPN daar niet aan doet, dan is het zo.


Kleinigheidjes geeft KPN ook. Zo af en toe een gratis film ofzo. Maar ik denk dat Frans daar niet op zit te wachten. Die wil gewoon een Playstation of tv ofzo.


Feitelijk zou wat mij betreft al zulks soort welkomstcadeau’s dan wel bonussen bij wat voor bedrijf dan ook verboden moeten worden omdat deze uiteindelijk worden opgehoest door de reeds bestaande klant.


Hallo @Frans Scheffers ,

Logisch dat ook een mooi cadeau wilt. Een gratis PS5 fiets dergelijks kan KPN je niet geven, helaas. Dit betreft namelijk een zogeheten welkomstactie. Welke welkomstactie ze hebben, verschilt. De ene keer krijg je als nieuwe klant korting op jouw abonnement, dan krijg je een gratis starterspakket SuperWifi, en soms kan je als nieuwe klant kiezen tussen verschillende welkomstcadeaus. Iedere klant krijgt bij aanmelding een welkomstcadeau. Dus jij ook hebt die gehad toen je klant werd. Maar na 50 jaar ben je dat vast vergeten, dat snap ik ook wel.

 

Maar misschien heb ik een ander soort cadeautip voor jou? 

Je kunt jouw abonnement aanpassen en goedkoper maken door te verlengen.

Dat kan telefonisch via 0800-0402. Het kan ook via internet: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. Lees daar hier meer over: 

 


De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

 


Hallo @Frans Scheffers ,

Logisch dat ook een mooi cadeau wilt. Een gratis PS5 fiets dergelijks kan KPN je niet geven, helaas. Dit betreft namelijk een zogeheten welkomstactie. Welke welkomstactie ze hebben, verschilt. De ene keer krijg je als nieuwe klant korting op jouw abonnement, dan krijg je een gratis starterspakket SuperWifi, en soms kan je als nieuwe klant kiezen tussen verschillende welkomstcadeaus. Iedere klant krijgt bij aanmelding een welkomstcadeau. Dus jij ook hebt die gehad toen je klant werd. Maar na 50 jaar ben je dat vast vergeten, dat snap ik ook wel.

Hoe weet je zo zeker dat TS 50 jaar geleden een mooi ‘welkomstcadeau’ heeft gekregen? Welke cadeaus had kpn in de jaren ‘70 van de vorige eeuw in de aanbieding? 

Ik kan me nog herinneren dat er eindeloos lang op een telefoonaansluiting moest worden gewacht. Vaste telefoon, wel te verstaan. Van een cadeau was absoluut geen sprake.


Reageer