Skip to main content

Na de update van MacOS geeft MAC-software aan dat KPN Veilig in de toekomst niet meer werkt met nieuwste MacOS update.

Wordt KPN Veilig tijdig bijgewerkt?

 

Hallo @JohnvH ,

De afgelopen jaren werd de software op tijd geüpdatet. Dat wil zeggen, voordat de grote update bij Apple plaatsvond. 
 

Je mag er vanuit gaan dat KPN ook dit jaar zorgt voor een tijdige update van KPN Veilig. 


We gaan het zien.


Ik kreeg deze melding ook regelmatig op mijn iMac. Hopelijk wordt het snel bijgewerkt, jammer dat we alleen geen melding krijgen dat. Het software up to date is als er een update is geweest van KPN Veilig. (F-Secure)


Hey @JohnvH, goed dat je de community hier de vraag stelt, welkom op het KPN Forum. Ik ga er vanuit dat mijn collega's een update hebben om KPN Veilig up-to-date te houden. Maar, ik wil het voor de zekerheid wel voor je uitzoeken. Welke versie van MacOs heb je momenteel? En kun je een printscreen sturen van het bericht? Dan zorg ik ervoor dat het bij de juiste afdeling terecht komt. 


Hey @JohnvH, heb je mijn vorige berichtje nog gelezen? Ik hoor graag van je :) 


Ja, heb ik gelezen.

De laatste dagen krijg ik de melding niet meer, wellicht is er een update van KPN-Veilig?

 


Ik krijg de melding nog steeds bij het opstarten van mijn Mac. 

KPN zal naar verwachting binnen enkele weken met een update komen, de lancering van macOS Big Sur is in de komende maand. 

 

 

bron : appletips.nl

 

Dit najaar brengt Apple weer een grote software-update uit voor al hun belangrijke apparaten waaronder de iPhone, iPad, Mac, Apple TV en Apple Watch. Tijdens het WWDC 2020 heeft Apple ons kennis laten maken met iOS 14, iPadOS 14, macOS Big Sur, tvOS 14 en watchOS 7, maar wanneer zijn deze updates beschikbaar?

Op dit moment heeft Apple nog geen officiële datum bekend gemaakt voor de lancering van hun software-updates. Het enige wat we zeker weten is dat de nieuwe versies dit najaar beschikbaar komen. Toch kunnen we dankzij geruchten en verwachtingen al een datum voorspellen. 

Lancering nieuwe software-updates

Onderstaande datums zijn nog niet officieel bevestigd, gezien de huidige coronacrisis kan het zijn dat de lancering van de software-updates wordt vertraagd. Hieronder een overzicht volgens de laatste geruchten. 

  • iOS 14 ▸ rond 23 september
  • iPadOS 14 ▸ rond 23 september
  • watchOS 7 ▸ rond 23 of 30 september
  • macOS Big Sur ▸ oktober
  • tvOS 14 ▸ oktober
  • HomePodOS 14 ▸ onbekend

Hey @JohnvH, goed dat je de community hier de vraag stelt, welkom op het KPN Forum. Ik ga er vanuit dat mijn collega's een update hebben om KPN Veilig up-to-date te houden. Maar, ik wil het voor de zekerheid wel voor je uitzoeken. Welke versie van MacOs heb je momenteel? En kun je een printscreen sturen van het bericht? Dan zorg ik ervoor dat het bij de juiste afdeling terecht komt. 

@Nadia 

Had je nog wat gehoord van jouw collega's? Zo niet, dan verwacht ik binnen enkele weken een update van KPN Veilig. 


Zekers @Noordzee: Voor MacOS, zal binnenkort inderdaad een update plaatsvinden. KPN Veilig is voorbereid op deze update en zal gewoon blijven werken. De melding die nu wordt weergegeven zal dan verdwijnen!

 


@JohnvH 

Nog even voor de volledigheid. De update van KPN Veilig naar versie 17.9 (35210) is alweer een tijdje beschikbaar. Daarmee is bij mij het probleem verholpen. 


Bij mij is de melding ook verdwenen.

probleem opgelost. 


Fijn dat de melding inmiddels is verdwenen, bedankt voor jullie bericht Noordzee en JohnvH :) 


Vandaag ruim een uur met een uitermate behulpzame medewerker van KPN aan de telefoon gezeten, zonder oplossing te vinden. Mijn MacBook Air met macOS Big Sur versie 11,5,2 (de nieuwste update dus) blijkt helemaal geen KPN Veilig te willen installeren. Heb dus voor niets een abonnement voor 12 apparaten afgesloten. Ook via de app op mijn iPhone 12 lukt het niet.


Hallo @Coos53 

Ondersteuning Windows 7 (sp I), 8.1, 10
  macOS X 10.14 of later
  iOS 11 of later
Volgens bovenstaande systeemeisen zou het bij jou moeten kunnen werken.

Android 6 of later

 


Ja, maar de praktijk wijst vooralsnog anders uit.


Hallo @Coos53, wat irritant dat KPN Veilig niet wil installeren. Ik herken dit zo even niet als een generiek probleem onder meer klanten. Waar loop je precies tegenaan? Krijg je een foutmelding?


Dag Nadia, ik krijg geen foutmelding. Op het moment dat ik klik op Installeren, krijg ik een witte pagina met links boven het KPN-loge, in het midden in groene letters KPN veilig, meteen daarnaast zwart en onderstreept Malware en uiterst recht een blauw vakje met Uitloggen. Ik kan op Malware klikken en dan zie ik een pagina waarop ik die functie kan aan en uitzetten (dat werkt overigens niet). Als ik op KPN Veilig klik, gebeurt er helemaal niets. Ik weet dat het niet alleen mijn probleem is, want een vriend met een splinternieuwe iMac heeft thuis KPN Veilig op 1 andere laptop staan, wilde het nu ook op de iMac zetten en loopt tegen exact hetzelfde probleem aan. Je zou dit terug moeten kunnen lezen in het dossier wat de medewerker heeft aangemaakt en die mij ook heeft beloofd dat ik zal worden teruggebeld.