Skip to main content

Hallo heeft iemand met de iMac big sur na upgrade van HD naar SSD ook deze melding in kpn veilig

“Storing van de Security Cloud”

instellingen staan allemaal goed.

moet na upgrade kan veilig opnieuw installeren ? 

Gr Jan

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Welkom op het forum @KPN veilig storing! Die kans is erg groot. Mogelijk heeft het te maken met gegevens die op de HDD stonden die niet meegenomen zijn naar de SSD. Het is wel verstandig de F-Secure removal tool te gebruiken hiervoor. Daarna kan je via de website inloggen bij KPN Veilig weer het programma installeren. Laat je even weten of dit gelukt is?


Hallo Bram

inderdaad de removal tool gebruiken om het van het systeem te halen en dan op de site van kpnveilig de licentie vrijgeven, daarna de computer toe voegen en weer opnieuw na download installeren en het probleem is opgelost.

jammer dat dit soort probleem niet in de Q&A is omschreven.

Bedankt Bram voor de tip

Groet Jan 


Onlangs een nieuwe MacBook gekocht, alle programma’s overgezet vanaf mijn oude computer, KPN Veilig van mijn oude computer afgehaald en mijn nieuwe computer opgevoerd, kreeg ik toch de foutmelding “Storing van de Security Cloud”. Bovenstaand bericht gevonden, KPN Veilig gedeinstalleerd en wilde het vervolgens opnieuw installeren. Helaas, ik kan het programma niet meer downloaden. Ik krijg alleen nog maar de mogelijkheid om het malwarefilter aan of uit te zetten. Zie de schermafbeelding onder. Wat nu?

 


Daar ben ik weer. Zojuist nogmaals geprobeerd met Google Chrome ipv Safari. Nu lukte het wel om de pagina te zoeken en KPN Veilig te downloaden. Alles lijkt weer te werken.


Zelfde probleem hier na opnieuw Monterey installeren (clean disk). Wel Time Machine gebruikt maar daat staat kennelijk niet alles op. Safari geeft leeg csherm met alleen Malware etc.

Dus. Dan ophalen via Firefox.

Ik krijg dit:

“Firefox kan deze pagina niet openen

Om uw veiligheid te beschermen, staat accounts-emea.f-secure.com niet toe dat Firefox de pagina toont als een andere website deze heeft ingebed. Om deze pagina te bekijken moet u deze openen in een nieuw venster.

Meer info…”

Het opnieuw openen geeft de melding dat de sessie is verlopen. Dus F-Secure staat de eigen programma’s niet toe. Hilarisch.


Nog maar eens via Chrome gedaan. Dat werkte wel. Verwijderd via Uninstall en geladen via Chrome.