Skip to main content

Wat zijn eigenlijk de voorwaarden voor Netflix via KPN?

Begin januari heb ik mijn Netflix abo opgezegd omdat ik de factuur via kpn wou betalen, ik zou dan hussel entertainment nemen met 5 euro korting op Netflix. 31 januari liep mijn contract met kpn af. Ik heb begin februari contact gehad met kpn, ik wilde overstappen van kpn compleet naar alleen internet met Netflix. De medewerker heeft toen per 6 februari mijn contract overgezet van compleet naar alleen internet. Dit zodat ik op 5 februari mijn Netflix factuur kon omzetten naar kpn. Er is toen door de kpn medewerker niet verteld dat ik perse tv van kpn moest afnemen om ook Netflix te kunnen kijken.

Op 12 maart kreeg ik een mail van Netflix dat kpn het abonnement niet kon innen, dit terwijl er al 1 maand door kpn was geïnd. Ik heb toen weer contact opgenomen met kpn hoe dit kon. Toen is mij pas verteld dat ik perse een tv abonnement moest afnemen wou ik ook Netflix met korting van kpn krijgen. 

Ik voel mij verkeerd voorgelicht en ik kan op de kpn site ook niets vinden over dat ik perse een tv abonnement moet hebben. Of ik moet eroverheen hebben gekeken. Het gaat mij niet zozeer om de 5 euro korting, al is dat mooi meegenomen. Waar het om gaat is dat de medewerkers schijnbaar ook niet weten hoe het werkt. Is er toch een mogelijkheid om de factuur via jullie te laten lopen? Al dan niet met korting, zonder dat ik een tv abonnement moet afsluiten? Wij streamen nu alles via nlziet, dplay en Netflix. Reguliere tv hoeft voor ons niet meer. 

De entertainmentpakketten Film1, Netflix, pluspakket, Fox Sports vallen onder interactieve tv. Daardoor kan Netflix alleen via KPN gerekend worden icm met ITV.

Dit is ook een soort cadeautje voor de abonnee’s die bij ITV ook Netflix nemen.

Er zijn 5 pakketten die bij ITV voor korting in aanmerking komen. Ongeacht hoeveel je er van neemt: het blijft € 5 korting per maand. Alleen Spotify kan met de korting zonder ITV. Maar heb je 2 pakketten (bv Spotify en Netflix) dan zou je met ITV toch maar één keer de korting krijgen.

Je voelt je verkeerd voorgelicht. Is er een KPN medewerker geweest die je expliciet zei dat dit kon zonder ITV abonnement? We krijgen maar erg weinig opmerkingen hieromtrent namelijk.

Op de infopagina voor Netflix staat ook dat het alleen kan icm interactieve tv.
kpn.com/netflix.

Netflix betalen via je KPN-factuur

Vanaf nu kan je Netflix ook betalen via je KPN-factuur. Sluit hiervoor je Netflix-abonnement af via het menu van Interactieve TV.

Ook op de bestelpagina komt onder entertainment het blokje Netflix met tekst ‘entertainmentvoordeel' ook alleen te voorschijn als je ITV aanklikt. Zonder ITV staat er alleen Spotify.


Ik had aangegeven dat ik alleen nog maar internet wou met Netflix. De medewerker gaf aan dat ik dan de ene dag dat ik nog tv had dan mijn Netflix moest omzetten naar kpn. De dag erna zou dan mijn nieuwe kpn contract ingaan zonder itv. 


Oh, lekker. Dat omzetten naar KPN was dus idd niet juist aangezien je vermeldde dat je alleen internet wilde.

Iedere keer worden we hier op het forum weer geconfronteerd met de slechte productkennis aan de telefoon.


@EstherR  Goedenavond en welkom op het KPN forum. Excuses voor de late reactie, het is erg druk waardoor ik niet zo snel kan reageren als ik zou willen. Ik zie dat @PeterG  je van antwoord heeft voorzien. Het spijt mij dat de communicatie daarover in eerste instantie niet goed was. Als ik nog iets voor je kan doen laat het dan weten!


Ik hoop dat jullie duidelijk aan het personeel maken dat Netflix alleen kan icm een itv abonnement. Dit was mij door de 1e medewerker niet duidelijk gemaakt, terwijl hij dus ook nog navraag had gedaan hoe ik het moest omzetten naar betaling via kpn. Ik schrok nogal van de mail die ik van Netflix kreeg. Dacht in 1e instantie dat het spam was en klikte nergens op. Tot ik een verdrietige zoon had omdat Netflix het niet meer deed.

 

Er is dus geen enkele mogelijkheid om Netflix alsnog via jullie te betalen? 


Ik zie daar helaas geen opties voor Esther zonder dat Interactie TV actief staat. Een Netflix abonnement via de tv-ontvanger afsluiten is de enige mogelijkheid om via de KPN factuur te betalen op dit moment.


Reageer