Skip to main content

Ik krijg opeens de melding “nieuwe extensie toegevoegd (Browsing protection by F-secure)”. 

Dit kan de manier waarop Chrome werkt wijzigen, en nog erger: de extensie kan alle gegevens lezen en wijzigen op de websitres die ik bezoek.

Waar komt deze melding ineens vandaan ? Is dit wel KPN Veilig ? 

ik heb de keuze om deze extensie aan te zetten of uit Chrome te verwijderen ? Wat moet ik doen ? Ik ben heel bang dat ik iets binnenhaal wat onherstelbare schade oplevert. Help !

Hallo @GRvC ,

Dit is de browser plugin van KPN Veilig, onder de “motorkap” is het F-secure.

De browser krijgt dan extra functionaliteit, de zoekresultaten krijgen dan een reputatie ( een groen vinkje of een rood kruisje, veilige site of verdachte site) en bankiersbeveiliging bij het bezoeken van een bank of creditcard site.

De melding kan komen door het installeren of updaten van KPN veilig.

Groet Bart


Hoi @GRvC, welkom op ons forum! Bart legt het hierboven eigenlijk al uit, maar dit is inderdaad een onderdeel van KPN Veilig!
Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!


dankjewel voor jullie reacties, stelt me gerust, ik ga de extensie accepteren dus...


hallo Thomas,

Ik heb aanvullende vragen t.a.v. melding in KPN Veilig Nieuwe extensie toevoegen bij veilig bankieren. Het klinkt heel goed, maar ik heb moeite met de aanvullende opmerking bij het wel/niet instellen van de extensie: de extensie kan al je gegevens lezen en wijzigen.  Wat houdt dit precies in?  In het voorgaande antwoord werd hier niet op ingegaan.

Ik twijfel of ik de extensie moet accepteren door bovenstaande zin, maar uit de tekst op KPN Veilig maak ik op dat je deze extensie MOET instellen.

Wat zijn de consequenties als je de extensie niet instelt?

 

Jeichien  


Hoi @Jeichien, in het kort heeft de extensie hier toestemming voor nodig om goed te werken. Je kunt er natuurlijk voor kiezen dit te weigeren maar dan zal de extensie niet (goed) werken.


Hallo Thomas,

Wat zijn de consequenties dan als je de extensie niet instelt?

En als je het wel instelt, zijn al je gegevens van o.a. de inloggegevens bank etc. te lezen?

Is de extensie bedoelt om veilig te blijven internetbankieren?

 

Groeten Jeichien


De consequenties daarvan zijn eigenlijk niet meer dan dat dit onderdeel niet werkt en je door ons dus niet beschermd word tijdens het surfen.
Je gegevens zijn gelukkig niet te lezen, deze toestemming heeft de app nodig om dingen te kunnen blokkeren en te zorgen dat er inderdaad niemand "meekijkt" bij het internetbankieren of je doorstuurt naar malafide websites.