Skip to main content

Vandaag kreeg ik ook weer, voor de zoveelste keer, deze melding. Sinds eind 2019 krijg ik waarschuwingen van Apple op mijn iMac dat KPN Veilig geüpdatet moet worden, omdat in de volgende versie van Apple's besturingssysteem KPN Veilig niet meer zal werken. Daarover heb ik een maand of 3 geleden al eens met KPN getelefoneerd. Toen werd gezegd dat KPN dat beslist wel zal weten en dat er op tijd een nieuwe versie zal komen.
Intussen is het bijna zover dat Apple met de opvolger van Apple Catalina gaat
komen, dat zal macOS 11 Big Sur zijn. Maar ik heb van KPN nog steeds niets gehoord
over de vernieuwde KPN Veilig. Kunt u mij laten weten hoe het daarmee staat?

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hoi @Simon C. Welkom op het KPN Forum. Ik begrijp dat je graag een antwoord wilt hebben op deze vraag. Helaas is er nog geen duidelijk antwoord, maar in dit topic wordt er aangegeven dat we verwachten dat er in de komende twee maanden KPN Veilig vernieuwd wordt. 


Het antwoord is duidelijk. Wat ik erg teleurstellend vind is dat KPN, of misschien beter F-Secure, met alle berichten die er zijn over dit latente probleem, nog steeds geen update heeft, eentje die bovendien ook volledig getest en goed bevonden is. Apple beweert sinds vorig jaar dat alle app-beheerders zijn geïnformeerd over de aanstaande verandering. Alle andere apps die ik heb zijn door de app-verantwoordelijken al lang aangepast. Nu, september 2020, is er nog steeds geen update bij KPN/F-Secure. Valt me echt tegen. Maar we blijven hopen dat het op tijd in orde gaat komen.