Skip to main content

Sinds mid januari ben ik aangesloten bij KPN na het deelnemen aan de Xbox Series S actie. Later bleek, na het bellen van de klantenservice, dat er geen ticket voor mij was aangemaakt waardoor de Xbox nog niet verzonden was, dit is toen gedaan. Hij zou er binnen een week zijn, echter hij was er nog steeds niet. Ik heb gebeld met Sidekix en die zeggen dat het nog een aantal weken kan duren omdat de aanvraag verwerkt moet worden door een ander bedrijf terwijl KPN zegt dat het een aantal dagen is. Graag wil ik weten wat ik moet verwachten en of het mogelijk is dat derde bedrijf te bereiken om te horen of alles goed verwerkt is? Alvast bedankt!

Vul even je profiel aan zodat medewerkers mee kunnen kijken in het systeem. Werken de diensten verder wel na behoren? Welkom bij KPN trouwens.


Goedemorgen @Maurits_S, asking for a friend! :wink:
 

Later bleek, na het bellen van de klantenservice, dat er geen ticket voor mij was aangemaakt waardoor de Xbox nog niet verzonden was, dit is toen gedaan. 

Vreemd, want er hoeft geen ticket aangemaakt te worden voor het verzenden van een welkomstcadeau. Het werkt namelijk zo:

  • Je plaatst een bestelling en ontvangt een bestelbevestiging per e-mail.
  • Na activatie van het abonnement wordt het gekozen welkomstcadeau verzonden.
  • Zodra het cadeau naar je verzonden is, ontvang je een e-mail met daarin een track & trace code van ons, waarop je de status van de levering kunt controleren.
  • De feitelijke uitgifte van de Xbox Series S zal worden verricht door Sidekix B.V. in opdracht van KPN.
    Voor verdere vragen over de levering van jouw welkomstcadeau kun je contact met Sidekix opnemen. Sidekix is op werkdagen tussen 08:00 en 21:00 uur en op zaterdagen tussen 10:00 – 16:00 uur bereikbaar op telefoonnummer: 088 - 6237 006 (lokaal tarief).

Je opmerking over een ticket triggert mij: wat staat er in de bestelbevestiging vermeld over het welkomstcadeau? De bestelbevestiging is namelijk leidend voor ons en voor de contractant. 

Als je het klantnummer en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer noteert in jouw Forum profiel en hier een seintje geeft, dan kijk ik met jullie mee. 


Beste @Shyrin_, dank voor uw reactie! 

Raar om te horen van die ticket, er lijkt dat er iets mis is gegaan. 

Op vrijdag 14 januari is het KPN abonnement geactiveerd en kwam er de mail met ‘Uw bestelling is gereed’, verder staat er in deze e-mail niks vermeld over het welkomstcadeau. Hierna is er ook nooit een e-mail met een track & trace gekomen. 

In mijn profiel heb ik het klantnummer en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer toegevoegd, hopelijk geeft dit iets meer inzicht?

Hartelijk dank!


Ja, dit geeft zeker meer inzicht!

Informatie over het welkomstcadeau, staat in de orderbevestiging: de bevestiging die je krijgt na het plaatsen van een bestelling. De Xbox Series S was een Black Friday actie en deze actie liep van 15 november - 12 december 2021. Nu zie ik dat er een bestelling is geplaatst binnen de actieperiode (namelijk op 17 november 2021), deze bestelling is op 14 december 2021 geannuleerd en er is op dezelfde datum een nieuwe bestelling geplaatst.
In de nieuwe bestelling, die buiten de actieperiode van de Black Friday deal valt, staat in de bevestiging 6 maanden korting en de eenmalige aansluitkosten gratis… Dus ik vind het geen leuke mededeling maar er wordt nu tevergeefs op een Xbox Series S gewacht. 

Ik zie dat er in de tussentijd ook al een klacht is ingediend en afgehandeld door de afdeling Klantenreacties. Ik ga er vanuit dat deze naar tevredenheid afgerond is.