Skip to main content

Beste forum- gebruikers,
als ik op mijn iPhone de functie ‘Ruim op’ gebruik, (...via ‘Instellingen’/ ‘Algemeen’ / ‘iPhone-opslag' en dan ‘KPN Cloud’), dan verwijder ik níet ook tegelijkertijd de data welke ik in mijn KPN Mail onder de 9 blokjes/ ‘Drive’ heb staan.
Klopt dit? ...en alvast dank voor het meedenken!  (Mijn iPhone 8Plus- opslag inzake KPN Cloud wil ik naar 0 GB terugbrengen, (in plaats van nu 15,16 GB), zodat het niet zoveel opslag in beslag neemt)
UR

Hi @UR_! Welkom op het forum. Ik kan je niet zeggen wat die functie van je iPhone precies wel en niet weghaalt. Maar ik kan me wel zo voorstellen dat bij het opruimen vooral wordt gekeken naar data die niet onthouden hoeft te worden. Terwijl de KPN Cloud juist is ontworpen om te zorgen dat er geen data verloren gaat. 

Mijn vermoeden is dus dat het nu precies werkt zoals ontworpen. Alleen ik kan dat niet direct voor je bevestigen. 


Hi @Bram_ 

Dank voor het meedenken! Ik wil het ‘opruimen’ via mijn iPhone echter wel 100% zeker weten, ( dus dat ik het kwijt ben op mij iPhone én op mijn laptop), dus ik wacht ook nog andere reacties af. 

UR


@UR_ het leek me in ieder geval handig nog even een linkje te plaatsen naar ons kennisbank artikel over KPN Cloud. Daar staat alle algemene informatie in ieder geval overzichtelijk weergegeven. 😉


@UR_ ik weet niet of er nog veel reacties gaan komen. Wel heb ik nog dit artikel over ruimte vrijmaken op je iPhone gevonden. Hier staan verdere tips in. 

Ik blijf van mening dat de “Ruim op” functie de cloud niet gaat leeghalen. Bovendien staan de bestanden in de cloud. En moeten dus geen ruimte innemen op je telefoon. Die staan online, in de cloud, tot je deze download. 


Hi @Bram_ 

Duidelijk! …en dan kan dit topic worden gesloten hierbij. Tchau!