Skip to main content

Sinds kort is KPN Cloud ook onderdeel van het aanbod voor glasvezelklanten van KPN.

Het installeren van de KPN Cloud lukt niet op mijn HP/Omen laptop met Windows 11 en leidt tot de volgende foutmelding. Ik heb wel gezocht op de foutmelding, maar de oplossing die o.a. door Microsoft wordt geadviseerd geeft geen oplossing.

 

Hoe zou ik het kunnen oplossen?

 

 

Hallo @Kuifje6828 , het geldt voor alle KPN klanten, niet alleen voor klanten met een glasvezelaansluiting.

 


Hallo @Kuifje6828 , het geldt voor alle KPN klanten, niet alleen voor klanten met een glasvezelaansluiting.

 

Dank voor je aanvulling dat het voor de klanten met de bekende koperlijn van toepassing is. Verder voegt het aan het probleem nog niet veel toe, maar ik hoop dat anderen ook al hebben geprobeerd het te installeren.


Hallo @Kuifje6828 , ik kan je helaas niet verder helpen, zelf gebruik ik een Chromebook, maar ook daar foutmeldingen.

Succes.


Ik ervaar geen problemen met het installeren van KPN Cloud op Windows 11 Pro.

 


'Dank voor je screenshots, het kan te maken hebben met de Windows build. Ik draai een wat nieuwere versie. Ik zal kijken of terugzetten naar bovenstaande release invloed heeft.


'Dank voor je screenshots, het kan te maken hebben met de Windows build. Ik draai een wat nieuwere versie. Ik zal kijken of terugzetten naar bovenstaande release invloed heeft.

Ik denk niet dat dat veel uit zal maken.

Ik zit eerder te denken aan rechten of dat wellicht de installer-service niet opgestart is of geblokkeerd wordt door een virusscanner.


?Hoi allen, niemand is het dus tot nu toe gelukt op Windows 11? Ik ga dit even melden. Bedankt. Ik zal nog weer van mij laten horen. 


WJB hierboven is het wel gelukt, maar mij nog niet. Ook niet na uitschakeling van mijn Bitdefender.

Ik ben zelf wel benieuwd naar de ervaringen van anderen.

 


Ik ook wel. In ieder geval heb ik het wel even gemeld. 


En ik krijg dit op Windows 7:

Komt dit omdat Windows 7 niet meer ondersteund word? Of heeft het een andere reden?


Windows 7 moet je niet meer willen gebruiken i.c.m. internet.

 


Windows 7, wel lekker oldskool. :)


Windows 7 moet je niet meer willen gebruiken i.c.m. internet.

Het draait op een virtuele pc. Er staan wat programma's op. Bijvoorbeeld van de printer. Daarmee kan ik ook scannen: scannen naar pc. Dat is dan deze pc dus, omdat hier het volledige driver pakket van hp op staat. De gescande documenten worden automatisch op de nas opgeslagen. Dan kan ik er dus van alle andere pc's gemakkelijk bij. Op de andere pc's gebruik ik alleen de standaard drivers van Microsoft. Daar kan je dus niet naar scannen. Die zijn alleen om te printen.

Ik dacht: Ik probeer hier KPN Cloud ook op te zetten. Dat lukt dus niet.


@Kuifje6828 welke exacte versie van Windows heb je? Je kan in Windows zoeken naar: versie of version: Kun je daar een screenshot van maken?

@Nick83 kun je dat ook voor Windows 7 doen? Al verwacht ik dat die als te oud wordt gezien. Maar dan neem ik hem gewoon mee. 


Dit zijn de specificaties van mijn pc.


 


Bedankt. 🙂 Ik heb het doorgezet naar de expert. 


Zal mij benieuwen wat er uit komt, Windows 7 is al sinds 2020 niet meer ondersteund door Microsoft dus in die zin ook niet meer veilig genoeg om te gebruiken.

En de versie van @Kuifje6828 is een insider preview built van windows 11, de daadwerkelijk versie komt als alles loopt volgens planning pas in de tweede helft van dit jaar, ze zitten trouwens nu op 22616.😉

https://blogs.windows.com/windows-insider/2022/05/05/announcing-windows-11-insider-preview-build-22616/


Mijn probleem onder Windows 11 is inmiddels opgelost na installatie van laatste (preview) update: 22616.100

 

Dank voor meedenken!


Top, dan ga ik dat ook doorgeven. Bedankt.Â