Skip to main content
Vraag

Slecht geïnstalleerd stopcontact meterkast

  • 8 June 2024
  • 37 reacties
  • 576 keer bekeken

Vorig jaar overgestapt van Ziggo naar KPN. Spijt van. Vanuit de meterkast werd een draad getrokken naar de modem in de huiskamer.

Omdat er in de meterkast een stopcontact nodig was is deze geplaatst door Kpn. Ook door toedoen van dit forum.  Want eerst werd gezegd dat ik dat zelf moest regelen. Niet dus.

Nu zijn er werklui die het stopcontact gingen gebruiken. Dit hele stopcontact hangt volledig los. Is vast gemaakt met twee kleine ijzerdraadjes. Echt levensgevaarlijk. De draden zie je gewoon los zitten.  Ik heb een contact formulier ingevuld.  Als reactie krijg ik te horen dat ik de klacht binnen 2 weken had moeten melden. Wat moet ik in vredesnaam naam doen in mijn meterkast waarbij het contact rechts in een hoek zit?

Graag een oplossing hiervoor. Er is echt levensgevaarlijk werk afgeleverd!

Het is dus ruim een half jaar geleden dat het stopcontact geplaatst is en nu verwacht u dat kpn een monteur stuurt om dat te herstellen nadat werklui het stopcontact hebben gebruikt? Ik denk dat u teveel verwacht. 


Plaats eens een paar foto's. Dan weten we waar we over praten. 


 


Het is dus ruim een half jaar geleden dat het stopcontact geplaatst is en nu verwacht u dat kpn een monteur stuurt om dat te herstellen nadat werklui het stopcontact hebben gebruikt? Ik denk dat u teveel verwacht. 

Ze gingen het gebruiken en troffen dit aan. Dit melden zij aan mij.

Dit is prutswerk. Geleverd door de KPN.


Plaats eens een paar foto's. Dan weten we waar we over praten. 

Het zit vast met ijzerdraadjes. Wie doet zoiets.  Ja KPN.


Dat ziet er zeer klungelig uit, dat lukt mij zelfs nog wel, daar heb je KPN niet bij nodig😎

 


LOL, waarom had de monteur niet op de houten muur met schroeven vast gemaakt? Ik denk dat zelfs een vrouw met 2 linken handen kan het doen.


Dit is gewoon een standaard lasdoos met opbouw stopcontact deksel. Zoiets:

https://new.abb.com/low-voltage/nl/producten/verdelers/installatiedozen/kabel-en-lasdozen/lasdozen/3620

Als je dat nieuw installeert, dan doe je dat echt niet met zulke zwarte draadjes vastmaken.


Nu ik nog eens naar de foto zit te kijken…

Volgens mij horen de boven en onderkant helemaal niet bij elkaar. Het sluitingsmechanisme lijkt niet bij elkaar te passen. Ik denk dat het van verschillende merken is en daarom niet goed op elkaar aansluit.

Als dat zo is, dan heeft de KPN monteur gigantisch knoeiwerk afgeleverd. 

Ik denk dat de onderkant al in de meterkast zat. Maar dan met een dicht deksel. Daar is een stopcontact deksel van gemaakt. Maar dan van een ander merk dus zodat het niet goed sluit. Monteur had kennelijk geen zin om de onderkant te vervangen. 


LOL, waarom had de monteur niet op de houten muur met schroeven vast gemaakt? Ik denk dat zelfs een vrouw met 2 linken handen kan het doen.

Ik denk dat zowel een willekeurige vrouw of man dit beter zou doen.

(ben niet van de strenge leer maar in 2024 zou ik het zelf anders verwoorden, weet dat er bij KPN vrouwelijke monteurs rondlopen die hun “mannetje” staan en vakkundig de boormachine in een muur zetten)


LOL, waarom had de monteur niet op de houten muur met schroeven vast gemaakt? Ik denk dat zelfs een vrouw met 2 linken handen kan het doen.

Ik durf het bijna niet te zeggen,  maar het was dus een vrouw. Ik was haar eerste echte klant. Ik had het gewaardeerd als ze hulp had ingeschakeld.  Dit is echt levensgevaarlijk. Het zit los. Ik wist niet wat ik zag. 


Nu ik nog eens naar de foto zit te kijken…

Volgens mij horen de boven en onderkant helemaal niet bij elkaar. Het sluitingsmechanisme lijkt niet bij elkaar te passen. Ik denk dat het van verschillende merken is en daarom niet goed op elkaar aansluit.

Als dat zo is, dan heeft de KPN monteur gigantisch knoeiwerk afgeleverd. 

Ik denk dat de onderkant al in de meterkast zat. Maar dan met een dicht deksel. Daar is een stopcontact deksel van gemaakt. Maar dan van een ander merk dus zodat het niet goed sluit. Monteur had kennelijk geen zin om de onderkant te vervangen. 

Ik baal dat ik nu pas zie. Maar baal nog meer dat de KPN dit klungelige werk gewoon niet oplost.


Dit is gewoon een standaard lasdoos met opbouw stopcontact deksel. Zoiets:

https://new.abb.com/low-voltage/nl/producten/verdelers/installatiedozen/kabel-en-lasdozen/lasdozen/3620

Als je dat nieuw installeert, dan doe je dat echt niet met zulke zwarte draadjes vastmaken.

De mevrouw van KPN dus wel:(


Nu ik nog eens naar de foto zit te kijken…

Volgens mij horen de boven en onderkant helemaal niet bij elkaar. Het sluitingsmechanisme lijkt niet bij elkaar te passen. Ik denk dat het van verschillende merken is en daarom niet goed op elkaar aansluit.

Als dat zo is, dan heeft de KPN monteur gigantisch knoeiwerk afgeleverd. 

Ik denk dat de onderkant al in de meterkast zat. Maar dan met een dicht deksel. Daar is een stopcontact deksel van gemaakt. Maar dan van een ander merk dus zodat het niet goed sluit. Monteur had kennelijk geen zin om de onderkant te vervangen. 

Dit is hier aan de hand, je ziet ook aan de bovenkant twee buizen uitsteken dus dit was al een bestaande lasdoos en vaak past er dan niet nog een stukje fase/nul/aarde draad bij. Dus dan krijg je inderdaad dat het er helemaal niet bij past. Als dit echt door een KPN monteur is afgeleverd is het echt heel triest en absoluut niet zoals we zijn opgeleid.


Maar nu de vraag,  hoe kan ik dit opgelost krijgen?

KPN?


Maar nu de vraag,  hoe kan ik dit opgelost krijgen?

KPN?

KPN moet dit gewoon zo snel mogelijk kosteloos in orde maken @HannaB . Morgen even bellen met 0800 0402 en verwijzen naar dit forum. 

Je kunt ook binnen het privédeel van je profiel je NAW-gegevens, klantnummer een laatste 3 cijfers IBAN invullen, dan komt een moderator er binnenkort op terug.

 


Maar nu de vraag,  hoe kan ik dit opgelost krijgen?

KPN?

KPN moet dit gewoon zo snel mogelijk kosteloos in orde maken @HannaB . Morgen even bellen met 0800 0402 en verwijzen naar dit forum. 

Je kunt ook binnen het privédeel van je profiel je NAW-gegevens, klantnummer een laatste 3 cijfers IBAN invullen, dan komt een moderator er binnenkort op terug.

 

Bedankt.

Nog 1 vraag.  Hoe kom ik in het privé gedeelte?


Nog 1 vraag.  Hoe kom ik in het privé gedeelte?

Rechtsboven op je logo naast ‘stel je vraag’ klikken en dan antwoorden invullen in de velden waar privé bij staat en dan opslaan @HannaB , alleen voor jou en KPN zichtbaar.


Hallo @HannaB en de rest van de aanwezigen in het topic! Dit hoort zeker niet. Normaliter zou ik zeggen: bel ons even via 0800-0402, maar ik zie dat er al vaker contact is geweest. Ik dien een klacht voor je in en er wordt binnen 5 werkdagen contact met je opgenomen. Laat je het nog even weten wanneer het opgelost is?


Hallo @HannaB en de rest van de aanwezigen in het topic! Dit hoort zeker niet. Normaliter zou ik zeggen: bel ons even via 0800-0402, maar ik zie dat er al vaker contact is geweest. Ik dien een klacht voor je in en er wordt binnen 5 werkdagen contact met je opgenomen. Laat je het nog even weten wanneer het opgelost is?

Bedankt voor je reactie. Ik heb gebeld en daardoor contact gehad met 0880063744

Nu een formulier moeten invullen er wordt contact met mij opgenomen. 

Hoop dat het opgelost wordt.


Hallo @HannaB en de rest van de aanwezigen in het topic! Dit hoort zeker niet. Normaliter zou ik zeggen: bel ons even via 0800-0402, maar ik zie dat er al vaker contact is geweest. Ik dien een klacht voor je in en er wordt binnen 5 werkdagen contact met je opgenomen. Laat je het nog even weten wanneer het opgelost is?

Top @Marcia van KPN dat jullie ingrijpen om de ongewenste situatie bij @HannaB helpen op te lossen. Soms is dit nodig om niet in de molen te komen. Toch fijn zo’n community.


Heel fijn idd. 

Bedankt voor het meedenken! Top


Hallo @HannaB en de rest van de aanwezigen in het topic! Dit hoort zeker niet. Normaliter zou ik zeggen: bel ons even via 0800-0402, maar ik zie dat er al vaker contact is geweest. Ik dien een klacht voor je in en er wordt binnen 5 werkdagen contact met je opgenomen. Laat je het nog even weten wanneer het opgelost is?

Top @Marcia van KPN dat jullie ingrijpen om de ongewenste situatie bij @HannaB helpen op te lossen. Soms is dit nodig om niet in de molen te komen. Toch fijn zo’n community.

Heel fijn idd. 

Bedankt voor het meedenken! Top

Nou ik heb dit bericht nog niet verstuurd en ik krijg dit, echt ongelooflijk:

Geachte mevrouw B, 

 

Hartelijk dank voor uw bericht.

 

Vervelend om te vernemen dat u schade heeft!

 

Helaas pakken wij schades die meer dan een jaar later worden gemeld niet meer op. Het is namelijk niet meer te herleiden aan onze werkzaamheden en kunnen wij de aannemer om die reden niet meer aansturen om de schade te herstellen. 

Onze welgemeende excuses voor het ongemak. 

 

Met vriendelijke groet, T…

 

Ik vind dit echt een schande.  Als ik dit eerder had gezien had ik uiteraard actie ondernomen .

Het is in een hoek van de meterkast ik heb daar niets te zoeken. 

 

Ze kunnen zien wie het geweest is die dit heeft gemonteerd. Het was de eerste werkdag van deze mevrouw en oogde best nerveus. Dus dat is best te herleiden lijkt mij. Dat maakt niet uit want iedereen moet het leren,  maar ze had wel hulp moeten inschakelen en dit niet zo achter moeten laten. 

 

Hoop dat jullie nog wat kunnen doen om dit te fixen. 

 

Lijkt nu net als of ik als onbetrouwbaar overkom. 

Ik voel mij niet serieus genomen en ben nog blij dat er in de tussen tijd niets gebeurd is in die kast. Zoals brand oid. Levensgevaarlijk!

Echt slecht.

Groet, Hanna 

 

 

 


Even afwachten @HannaB. Wellicht kan een moderator intern hier interveren. Het lijkt mij een standaard antwoord en ik kan me goed voorstellen dat KPN een jaar na dato dit antwoord.

u komt op mij niet onbetrouwbaar over hoor. Het is wel verstandig om werkzaamheden meteen te controleren is helaas mijn ervaring. Maar wellicht kan er toch iemand bij KPN nog achterhalen wie dit gemaakt heeft. Men moet dan kunnen zien dat deze persoon een eerste werkdag had op de dag van uw afspraak.

Hopelijk krijgt dit een goed einde 


Ik denk overigens dat u moet aangeven geen schade te hebben maar dat het nooit goed is gemaakt. Juist om schade te voorkomen maakt u de melding lijkt mij.

edit: haal even uw achternaam weg in verband met uw privacy.


Reageer