Skip to main content
Vraag

Snelheid buitengebied veel te langzaam. Hoe krijg ik glasvezel?

  • 7 January 2024
  • 22 reacties
  • 122 keer bekeken

ik ben hier al 7 jaar aan het klooien met internet ik woon in het buitengebied 

ik heb maximaal 7 kb via de telefoon lijn heb hier geen kabel maar iets downloaden duurt soms dagen en zeker als het een spel is vind het zelf wat verleden tijd of dewel zwaar verouderd wat is er voor nodig om hier glasvezel te krijgen ik woord namelijk steeds van kastje naar de muur gestuurd 

Voor de aanleg van glasvezel moet je bij kpnnetwerk zijn. Kijk op kpnnetwerk.nl.  iets anders...is sneller internet buitengebied bij jou leverbaar? Klik hier voor info.


en dat is dus het ellende het gaat hier maar over 1 persoon  dus er is geen interesse om het aan te leggen 500 meter verder op hebben ze het al een jaar of 3 en die wekker op de site heb ik al is een keer aan gezet 5 jaar geleden maar nooit wat van gekregen 1 mailtje dat ik op de hoogt zou blijven


Val je wel officieel onder het buitengebied @squeak en heb je daarvoor een aanvullende 4G-router van KPN?


kan je lang wachten voordat er een paar mannetjes met een schop komen voor 1 aansluiting en waarom 7 jaar klooien als je nu gewoon dat internet van Elon Musk uit de lucht kan plukken voor 65 euro of zo..

ik ga geen reclame maken 


Val je wel officieel onder het buitengebied @squeak en heb je daarvoor een aanvullende 4G-router van KPN?

zit nu niet meer bij kpn zat het wel maar waar ik nu zit zijden ze dat ze sneller internet hadden (leugens)  maar toen ik bij kpn zat heb ik nooit een 4g router gehad of hadden ze het er over alleen de standaard modem 


kan je lang wachten voordat er een paar mannetjes met een schop komen voor 1 aansluiting en waarom 7 jaar klooien als je nu gewoon dat internet van Elon Musk uit de lucht kan plukken voor 65 euro of zo..

ik ga geen reclame maken 

klinkt interessant maar met 65 euro ga je het niet redden daar zit je er een klein beetje er naast

 Op dit moment betaal je voor onbeperkte data via Starlink € 99,- per maand. De satellietontvanger kost eenmalig € 639,-. Daarbij komen ook nog leveringskosten van € 60,-. Je hebt dus al internet via Starlink voor € 798,-, daarna betaal je dus alleen nog € 99,- abonnementskosten per maand. dus….


Val je wel officieel onder het buitengebied @squeak en heb je daarvoor een aanvullende 4G-router van KPN?

zit nu niet meer bij kpn zat het wel maar waar ik nu zit zijden ze dat ze sneller internet hadden (leugens)  maar toen ik bij kpn zat heb ik nooit een 4g router gehad of hadden ze het er over alleen de standaard modem 

Je kunt via kpn.com een bestelling samenstellen via je postcode en huisnummer, dan zie je meteen of je onder buitengebied valt met 4G router. @squeak 

Via kpnnetwerk.nl kun je een gratis haalbaarheidsonderzoek laten doen wat er mogelijk is op jouw adres 


Val je wel officieel onder het buitengebied @squeak en heb je daarvoor een aanvullende 4G-router van KPN?

zit nu niet meer bij kpn zat het wel maar waar ik nu zit zijden ze dat ze sneller internet hadden (leugens)  maar toen ik bij kpn zat heb ik nooit een 4g router gehad of hadden ze het er over alleen de standaard modem 

Je kunt via kpn.com een bestelling samenstellen via je postcode en huisnummer, dan zie je meteen of je onder buitengebied valt met 4G router. @squeak 

Via kpnnetwerk.nl kun je een gratis haalbaarheidsonderzoek laten doen wat er mogelijk is op jouw adres 

 

 

ik weet zeker dat ik in het buiten gebied woon maar ik kom niet verder dan 

Op jouw adres is standaard KPN Internet beschikbaar. Bestel het nu en kies jouw welkomstcadeau.

6 Mbit/s1 Mbit/s

en bij kpnnetwerk.nl krijg ik alleen maar Op dit moment is er nog geen glasvezel beschikbaar op jouw adres. ik heb ze nu dan zo net wel toestemming gegeven om het aan te leggen maar heb er weinig vertrouwen in dat er wat gaat gebeuren 


Ik dacht dat ik afgelegen woonde maar bij jou is het nog erger.  Glasvezel zal er waarschijnlijk niet komen. Te duur! Er zullen waarschijnlijk nieuwe 5g mogelijkheden komen in de toekomst maar voor nu en de komende jaren is het zoals het is ben ik bang.


Ik dacht dat ik afgelegen woonde maar bij jou is het nog erger.  Glasvezel zal er waarschijnlijk niet komen. Te duur! Er zullen waarschijnlijk nieuwe 5g mogelijkheden komen in de toekomst maar voor nu en de komende jaren is het zoals het is ben ik bang.

dat is dus iets waar ik ook bang voor ben maar ik leg er langzamerhand niet wakker van dat het me wat gaat kosten om glasvezel te krijgen wand alles gaat tegenwoordig via internet 


Misschien dat je via mijnaansluiting.nl een offerte aan kan vragen. Het hangt natuurlijk de te graven afstand af maar € 10.000,00 ben je minimaal kwijt.


Misschien dat je via mijnaansluiting.nl een offerte aan kan vragen. Het hangt natuurlijk de te graven afstand af maar € 10.000,00 ben je minimaal kwijt.

als ik zo iets zou doen dan zouden ze mij moeten betalen als ik internet gebruik en als de buurman 250 meter verderop ook glas vezel zou willen en die woord dan aan gesloten op de glasvezel die ik heb aan gelegd zou ik daar ook betaald voor moeten woorden woord dan een vaag iets om zo maar te zeggen 

en ik ben maar particulier heb geen bedrijf of zo dat ik van af me huis naar de meterkast zou moeten betalen kan ik begrijpen toevallig staat ie aan de overkant maar van af die kast naar een aansluit punt weet ik veel waar naartoe dat zou voor de gene zijn die er over gaat maar die moet zich nog even melden mijn broer was ooit iemand tegengekomen die er over ging (bedrijf lijder denk ik) die man kon zeggen de kabel moet nu daar heen om zo maar te zeggen gegevens uitgewisseld enzo hij zou er voor zorgen dat ik gebeld zou woorden door een werkgever maar nooit meer wat van gehoord


Probeer het haalbaarheidsonderzoek eens @squeak zoals ik eerder beschreef, het kost niets, zie onderstaande link:

https://www.kpnnetwerk.nl/haalbaarheidsonderzoek/


Probeer het haalbaarheidsonderzoek eens @squeak zoals ik eerder beschreef, het kost niets, zie onderstaande link:

https://www.kpnnetwerk.nl/haalbaarheidsonderzoek/

ook zo net allemaal in gevuld en verstuurd


Probeer het haalbaarheidsonderzoek eens @squeak zoals ik eerder beschreef, het kost niets, zie onderstaande link:

https://www.kpnnetwerk.nl/haalbaarheidsonderzoek/

ook zo net allemaal in gevuld en verstuurd

Ik ben benieuwd naar de uitkomst(en) @squeak 


Hoever zit je van de bewoonde wereld? Zomaar even uit belangstelling. 


anders ik wel maar dat hoor ik pas over 15 dagen

Probeer het haalbaarheidsonderzoek eens @squeak zoals ik eerder beschreef, het kost niets, zie onderstaande link:

https://www.kpnnetwerk.nl/haalbaarheidsonderzoek/

ook zo net allemaal in gevuld en verstuurd

Ik ben benieuwd naar de uitkomst(en) @squeak 

anders ik wel maar dat hoor ik pas over 15 dagen


Hoever zit je van de bewoonde wereld? Zomaar even uit belangstelling. 

om bij het boord te komen dat je zaandam binnen komt is 200 meter of zo en tot de bewoonde wereld 500/750 meter 


En Ziggo is geen mogelijkheid?


ziggo heb ik ook gehad maar is het zelfde wat ik nu ook heb


Nou ik heb al bericht gekregen 

Beste meneer, mevrouw,

Onlangs hebben wij van u een aanvraag ontvangen voor het onderzoeken van de mogelijkheden voor het plaatsen van een glasvezelaansluitpunt op uw adres. Hartelijk dank daarvoor. KPN NetwerkNL heeft uw aanvraag voor een nieuwe aansluiting of extra aansluiting inmiddels beoordeeld. Het is helaas niet mogelijk om op het door u aangevraagde adres een glasvezelaansluitpunt te realiseren.  Het adres ligt te ver buiten ons aansluitgebied. 
Uw aanvraag wordt in onze administratie gesloten. 
 

dus met andere woorden je kan de kal..enkrijgen had zelf in gedachten dat dit wel wat langer zou gaan duren om bericht terug te krijgen had ook nog gedacht over schotel maar voor schiet spellen op internet schijnt het niet te werken omdat het over de evenaar zit weet iemand of dat waar is? 


Nou dan is er in ieder geval duidelijkheid.  Jammer!!