Ik ben vandaag via Whatsapp benaderd door een KPN dealer.
Ik ben nooit bij deze winkel geweest, en zodoende zou deze winkel mijn nummer uberhaupt niet mogen hebben.
Dit is het bericht:
Hoi jou abonnement van KPN kan weer verlengt worden. Kom naar de winkel voor een mooi nieuw aanbod met een mooie korting of misschien wel een nieuw toestel. Mocht je bij Ziggo zitten is nog beter om over te stappen met extra korting dubbele data en gratis tv pakket. Vraag naar de mogelijkheden voor jou. <Winkelnaam en adres>.♂
Ik ben heel bedacht op waar ik mijn persoonsgegevens invul. Dit is de eerste keer sinds ik dit telefoonnummer heb (Dik 10 jaar) dat ik benaderd ben door een winkel waar ik naar mijn weten nooit “mee te maken” heb gehad…
Vanzelfsprekend reageert de winkel niet op de vraag waar ze m'n telefoonnummer vandaan hebben.
De makkelijke oplossing is natuurlijk om hun telefoonnummer te blokkeren, echter zal ik niet het enige doelwit zijn…
Kan KPN mij vertellen hoe deze winkel aan mijn nummer komt? Kan dit in de toekomst voorkomen worden?
Ik weet niet of hier wat aan gedaan kan worden vanuit KPN, maar ik zou het heel erg waarderen als derde partijen niet op deze manier beschikking hebben over mijn telefoonnummer...