Skip to main content

Dat ik mijn “gratis” spotify premium niet kan upgraden naar family vind ik bijzonder klantonvriendelijk, niet van deze tijd en ook oneerlijk. Dat laatste zal ik uitleggen. Ik heb een gezinspakket voor TV en  internet (alles-in-1) met “gratis” spotify premium. Dit is een eenpersoonsabonnement, wat raar is voor een gezinspakket. Family is veel logischer en een upgrade zou vanzelfsprekend moeten zijn. Een upgrade van premium naar family kost 4 euro (13,99 ipv 9,99). Mijn huidige kosten zijn bijna 74 euro en ik verwacht dus te kunnen upgraden naar family en op 78 euro uit te komen. Maar KPN speelt het zo dat ik dan eerst moet overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm, waarbij ik voor dezelfde producten uitkom op 84,50 per maand en notabene ook nog 25 euro oversluitkosten moet betalen! Per maand is dat dus 6,50 meer en bijna net zo duur als direct bij spotify een extra family abonnement afsluiten buiten KPN om. 

Volgens mij is dit niet “billijk” en dus strijdig met het consumentenrecht - of zou het moeten zijn.

Ik ben dus benieuwd naar de reactie van KPN en of zij de redelijkheid van mijn verzoek inzien. We zijn ooit weggegaan bij ziggo wegens de bijzonder slechte service (of eigenlijk de totale afwezigheid ervan), maar nu ben ik ook klaar met KPN omdat ik me door deze contractpolitiek genaaid voel. Ik sta open voor suggesties voor TV+internetaanbieders die in tegenstelling tot KPN (en ziggo) wel de redelijkheid betrachten.

 

Update: Deze kwestie is voorgelegd aan de Consumentenbond.

Update 2: Ik werd zojuist teruggebeld door een medewerker van KPN die heel vriendelijk me uitlegde hoe verkeerd ik dit zag en hoe ontzettend redelijk het aanbod van KPN is. Begrip voor mijn standpunt (en dat van vele anderen naar ik begrijp) ontbrak volledig. Na ziggo staat KPN nu op 2 op mijn zwarte lijst.

Het is jammer dat KPN klantvriendelijkheid uitlegt als zo vriendelijk mogelijk je klant totaal niet tegemoet komen.


Dat KPN je qua prijs niet tegemoet kan komen staat verder toch los van klantvriendelijkheid? Je hebt te maken met een commercieel bedrijf en staat niet op een veehandel ;) 

 

Het is me trouwens oprecht een raadsel waarom je dit voor zou leggen bij de Consumentenbond, wat verwacht je daarmee te bereiken?