Skip to main content

Ik begrijp het niet helemaal. IN 2017 sloot ik het onderstaande af. Toch zegt KPN nu dat ik nog maar recht heb op 1.49 korting op de nieuwe prijs van 9.99 per 1 april a.s.

De klantenservice claimt dat het zinnetje 'zolang je abonnement loopt' gelezen moet worden als zolang als je eerste abonnementsperiode (altijd contract van 1 jaar) duurt. Daarna staat het KPN aldus klantenservice vrij om hier eenzijdig iets aan te veranderen, ook al wijzigt jij als klant niks. Wie weet of dit juridisch klopt?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik begrijp het niet helemaal. IN 2017 sloot ik het onderstaande af. Toch zegt KPN nu dat ik nog maar recht heb op 1.49 korting op de nieuwe prijs van 9.99 per 1 april a.s.

Wie van KPN beweert dat?

De klantenservice claimt dat het zinnetje 'zolang je abonnement loopt' gelezen moet worden als zolang als je eerste abonnementsperiode (altijd contract van 1 jaar) duurt. 

Dit is niet juist, die €2,50 korting blijft geldig zolang je dat Alles-in-1 instap abonnement behoudt.


Ik heb 3 verschillende mensen gesproken die dit alle 3 zeggen..... Eerste medewerker zou er pas 2 dagen werken, de collega die het overnam was ronduit agressief te noemen en zei dit ook. Later heb ik terug gebeld met de vraag waar dit juridisch staat. Dat heeft de zeer vriendelijke meneer me niet kunnen vertellen. Hij zei juridisch is dat gewoon zo.…

Ik denk ook dat ze ongelijk hebben, maar hoe krijg ik mijn gelijk???

 

 


Dus alleen "medewerkers" van klantenservice hebben jou dat gezegd?

Neem die uitspraken dan met een korreltje zout, jij blijft gewoon €7,50 betalen voor jouw Spotify, contractueel heb je gewoon recht op die korting.

Ik hoop dat er zich op korte termijn een moderator zal melden die dit even wil bevestigen.


Ik hoop het ook. Bedankt voor je input!


@Batterijkonijn

Je print is al van een jaar of meer geleden.

Als het goed is krijg je nú € 1,49 korting. Kijk ajb op je laatste factuur naar de specificatie. Want die prijs van € 10 voor S. Pr. is ook al lang niet meer. Daardoor betaal je nu, nog steeds, € 7,50.
Spotify wordt 1 euro duurder. De korting van 1,49 voor jouw blijft en ga je dus € 8,50 betalen.

Erik_ (KPN) schreef:
Het gaat hier om mensen die, toen Spotify nog een tientje kostte, gebruik hebben gemaakt van de actie dat Spotify dan voor €7,50 was.  Die mensen kregen op dat moment €2,50 korting. Toen Spotify van prijs veranderde naar €8,99 is die korting ook aangepast naar €1,49.
Deze mensen gaan, per 1 april, €8,50 betalen.

De prijswijziging van Spotify van 10 naar 8,99 was in oktober 2017. Door aanpassing v.d. korting (naar 1,49) ben je 7,50 blijven betalen. Dat wordt nu 8,50, want de korting blijft 1,49. En Spotify Premium wordt 9,99.


Bij die verandering van 8.99 heb ik ook met de klantenservice gebeld. Destijds zeiden ze dat dat iets administratiefs was en dat het gewoon de 2.50 korting was die op een andere manier verrekend was waardoor het 7.50 bleef.

Bovendien klopt de belofte 2.50 korting zolang je abo loopt als je bij jouw redenatie volgt totaal niet en was dat een loze pr-belofte.…

 


Bij die verandering van 8.99 heb ik ook met de klantenservice gebeld. Destijds zeiden ze dat dat iets administratiefs was en dat het gewoon de 2.50 korting was die op een andere manier verrekend was waardoor het 7.50 bleef.

En heb je toen niet zelf bedacht dat dat verschil dus geen 2,50 meer was als je wel 7,50 bent blijven betalen?

Zoals gezegd: die 2,50 is in oktober 2017 al gewijzigd naar 1,49, Dat blijft zo. Alleen wordt Spotify 1 euro meer dus wat jij gaat betalen ook. Betaal je nog altijd 1,49 minder dan via Spotify zelf!


Zoals gezegd: die 2,50 is in oktober 2017 al gewijzigd naar 1,49, Dat blijft zo.

 

@Batterijkonijn heeft mijns inziens gewoon recht op €2,50 korting en als dat in het verleden al een keer gewijzigd is in €1,49 korting dan zelfs met terugwerkende kracht.

Contractueel is er een korting van €2,50 van toepassing en niet anders.


Ik heb destijds alleen begrepen dat het een andere manier van opschrijven was. En doordat het 7.50 bleef heb ik dat geloofd. Naief denk ik nu, maar daar heb ik nu niks meer aan.…

Ik hoop dat @wjb gelijk heeft...


Gezien de uitleg van Erik krijg je allang geen korting van 2,50 meer. De belofte was dat je Spotify voor 7,50 zou blijven krijgen. Daar is een ún korting voor nodig. Eerst 2,50 en door prijsverlaging oktober 2017 was daarvoor 1,49 nodig.

Het rare is nu dat die korting 1,49 blijft. Maar daardoor gaat de belofte dat Spotify 7,50 is “zolang je je abonement niet wijzigt” dus wel teniet worden gedaan. Dát zou eerder het discussiepunt moeten zijn. Je zou zeggen dat de korting, nu Spotify naar 9,99 gaat, nu naar 2,49 gezet moet worden zodat je Spotify, volgens de afspraak indertijd, 7,50 blijft. En niet, zoals per april, je 8,50 gaat betalen. Daarmee houdt KPN zich m.i. niet aan de initiële afspraak: Spotify voor 7,50 ‘zolang je abonnement niet wijzigt'.


@Batterijkonijn Welkom op ons KPN Forum en bedankt voor je bericht. Er heerst helaas wat verwarring over de prijsverhoging. Destijds kreeg je inderdaad een korting van €2,50 toen Spotify aangeboden werd voor €10,00. We hebben in november 2017 een prijsverlaging (€1,00) gehad van Spotify waarna we Spotify pr. aanboden voor €8,99 ipv €10,00. Je kreeg dus na deze wijziging €1,49 korting i.p.v. €2,50. Dit zie je ook terug op de die factuur. Spotify wordt nu voor alle betalende klanten €1,- duurder, dus (helaas) ook voor jou. De prijs van Spotify gaat van €8,99 naar €9,99, je behoudt de €1,49 korting. Helaas kan ik het niet mooier maken dan het is.  

 


@Lisa Je redenatie klopt natuurlijk niet. De overeenkomst meld €2,50 korting. Niets anders.

Er staat nergens dat @Batterijkonijn Spotify voor €7,50 krijgt. Dus de verlaging van de korting in 2017 naar €1,49 was ook al onterecht.

@Batterijkonijn Je hebt recht op de €2,50 korting. Of je die ook gaat krijgen is een ander verhaal. Jij tegen de grote KPN :(


@mrGanesha bedankt voor je reactie.

Ik denk precies wat jij verwoord. Ik heb vragen gesteld bij ACM, kijken of ik daar mee verder kom. Het staat er letterlijk, ik heb het zwart op wit en toch wordt er gedaan alsof ik niet kan lezen.... 

Heel dom van me om destijds in okt 2017 de klantenservicemedewerker te geloven die zei dat de constructie op de factuur 8.99/1.49 slechts een administratief iets was.... Als ik me toen gerealiseerd had dat het zo is als nu gezegd word, was ik daar natuurlijk nooit mee akkoord gegaan, Ik sloot de 2.50 korting zolang mijn abonnement loopt immers pas kort daarvoor (in juli 2017) af. Wie zou er akkoord gaan met een sigaar uit eigen doos?

Je ziet het wekelijks terugkeren bij de belbus van Kassa. Een kleine man die moet vechten tegen een bedrijf. Ik vind dit soort dingen onverteerbaar.

 

 @Lisa  @PeterG en de anderen jullie ook bedankt voor je reacties. Ik begrijp denk ik jullie uitleg niet goed. Dat er in 2017 blijkbaar al een fout gemaakt is t.a.v. mijn contract ontslaat KPN niet van de plicht dit nu maar gewoon door te blijven duwen.  Integendeel: blijkbaar heb ik al 29 maanden teveel betaald.… Het gaat niet om een groot bedrag, maar wel het Calimero-principe 'zij zijn groot en ik ben klein'......

 


De aanbieding was: Spotify voor 7,50 zolang je abonnement loopt (tot op heden is er dus niet te veel betaald)

De aanbieding was niet: korting van 2,50 (al staat dat dus wat vreemd op de overeenkomst)

Derhalve was er indertijd 10,00 - 2,50, daarna 8,99 - 1,49. Is beiden 7,50.

Nu va. april dus 9,99 - 1,49 = 8,50. De actieperiode waarin Spotify voor 7,50 werd aangeboden is kennelijk beëindigd, dus… tot zover de belofte “zolang je abonnement loopt”. Maar je hebt Spotify dan nog altijd met 1,49 korting.

P.S. ik wil niet ouderwets klinken er zijn zoveel gratis kanalen voor leuke muziek. Zowel via de decoder. Non stop zenders, niet alleen Stingray, die je ook gratis via je mobiel kunt krijgen, maar ook gewone zenders met non stop. Ik ga dus nooit ervoor betalen…

Vikash (KPN) hierover in ander topic.


Reageer