Skip to main content

Ik heb een betaald Spotify Premium abonnement via KPN, deze wil ik omzetten naar Family. Ik heb begrepen dat dit niet kan, alleen als je ook internet via KPN hebt. Dit houdt in dat ik mijn abonnement bij KPN moet beëindigden en moet overstappen direct naar Spotify. Dat is toch erg vreemd, zo jaag je toch je klanten de deur uit?

 

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Robbie KPN,

Om family af te sluiten heb je inderdaad ook internet nodig van KPN.  Daarnaast hanteert Spotify bij KPN dezelfde prijzen als dat ze zelf berekenen aan hun klanten, dus helaas is het ook niet echt voordeliger. 
Daarnaast hoef je niet je hele abonnement te beëindigen, maar alleen de extra optie Spotify Premium uitzetten. Dit kan maandelijks aan en uitgezet worden. Dan zou je bijvoorbeeld bij Spotify inderdaad Family of duo kunnen aanschaffen.


Hallo Chris,

Bedankt voor je reactie.

Ik blijf het een hele vreemde zaak vinden. Erg omslachtig en bovendien zeer klantonvriendelijk. Ik heb geen behoefte aan KPN internet, het internet staat vol met klachten hierover en wij kennen hier een aantal pijnlijke voorbeelden van. De laatste tijd hebben ook wij meerdere akkevietjes met KPN, die lastig- of niet oplosbaar blijken, door de starre houding. Na bijna 40 jaar hebben we het eigenlijk wel gehad, wordt tijd voor een nieuwe weg.


Hoi @Robbie KPN

Spotify Family is alleen als extra optie beschikbaar bij een KPN Thuisabonnement, en niet bij een KPN Mobiel abonnement. We hebben met Spotify afgesproken dit niet beschikbaar te stellen bij KPN Mobiel, omdat een mobiel abonnement een persoonlijk abonnement is dat niet bedoeld is voor gebruik door het hele gezin. Het zou onlogisch zijn om er dan wel een extra optie als Spotify Family bij aan te bieden, wat juist wel bedoeld is voor het hele gezin. 

Wel kan je zoals @ChrisWissink al terecht opmerkt, Spotify Premium dat je via KPN afneemt stopzetten, dat kan eenvoudig via MijnKPN of de MijnKPN App. Je Spotify account wordt dan binnen korte tijd teruggezet naar Spotify Free, en vervolgens kan je rechtstreeks via de website van Spotify een Spotify Family abonnement afsluiten. Je gehele mobiele abonnement hoef je daarvoor niet op te zeggen. :slight_smile:

Verder begrijp ik dat er wat zaken zijn of waren waarbij je niet helemaal tevreden was over de afhandeling ervan, dat is natuurlijk jammer om te lezen. Uit je formulering leid ik af dat dit al eerder speelde, maar mocht dit nog actueel zijn en als we ten aanzien daarvan nog iets kunnen betekenen, start daarover dan gerust een topic op het Forum. Ten aanzien van Spotify Family hoop ik je zo in ieder geval wat meer toelichting te hebben gegeven. Mochten daar toch nog vragen over zijn, stel die gerust. 


Reageer