Skip to main content

Hallo,

Ik heb mijn KPN Spotify abonnement opgezegd bij KPN en wil nu het account dat ik bij Spotify heb aangemaakt  voor dit abonnement sluiten. Echter verteld Spotify mij dat het abonnement nog door KPN op Premium staat en dat KPN dit van Premium moet halen naar onbetaald anders kan ik het Spotify account niet opzeggen. Net met iemand van KPN gebeld en die zegt daar kunnen we niets aan doen want wij hebben het abonnement opgezegd.

Ik zit nu tussen het spreekwoordelijke wal en het schip.

Zelf kan ik het KPN Spotify account niet van Premium afhalen dus blijft het account die ik niet meer gebruik bestaan. 

 

Graag advies hierover 

@EifX Welk internet abonnement heeft u bij KPN? Heeft u misschien een Alles-in-1 abonnement? 


Nee, ik heb alleen een mobiel abonnement waar ik toen Spotify heb bij genomen.


Nee, mijn fout.

Het is nu een mobiel abo voor 3 telefoonnummers.

Hier hadden we eerst ook TV en internet bij maar dat is nu opgezegd samen met Spotify.

 


Ik snap ‘m al.

We hebben het internet en TV abonnement opgezegd omdat KPN bij ons geen glasvezel levert.

Daardoor is het Spotify abonnement ook automatisch opgezegd denk ik. Want ik herinner mij dat een Spotify abonnement alleen op een internet en/of TV abo kon worden bijgezet.

Moeilijk moeilijk

 


Nee, mijn fout.

Het is nu een mobiel abo voor 3 telefoonnummers.

Hier hadden we eerst ook TV en internet bij maar dat is nu opgezegd samen met Spotify.

Elk telefoonnummer heeft z'n eigen abonnement. En ook het thuis abonnement is/was gewoon een apart abonnement. 

U weet zeker dat Spotify niet gekoppeld is aan 1 van de 3 mobiele abonnementen? Even de facturen nakijken lijkt me.

Het Spotify account is nu een Free account? Met andere woorden: u word "lastig gevallen" door reclame?


Klopt maar ik wilde mijn oude Premium Spotify van mijn zakelijk telefoonnummer (niet een van de drie die nu in het mobile abo zit) opzeggen. Dit was een Permium Spotify account op mijn eigen zakelijk nummer (ook via KPN). Die kan ik niet afsluiten. Daarbij kwam dus naar boven dat het nieuwe Family Spotify account die we hebben genomen alleen op het internet en tv abo draaide. 

Dus beide zijn nu gestopt (reclame overal) en we hebben geen Spotify account meer over eigenlijk.

Kan je op een telefoonabonnement een Spotify Family account krijgen?


Kan je op een telefoonabonnement een Spotify Family account krijgen?

Nee, dat denk ik niet. Dat kan volgens mij alleen op een Hussel thuis abonnement. En misschien op de abonnementvorm die daar net voor was: "Internet en TV". Maar in ieder geval niet op de abonnementvorm "Alles-in-1".


Klopt maar ik wilde mijn oude Premium Spotify van mijn zakelijk telefoonnummer (niet een van de drie die nu in het mobile abo zit) opzeggen. Dit was een Permium Spotify account op mijn eigen zakelijk nummer (ook via KPN). Die kan ik niet afsluiten.

Hoe het bij zakelijke abonnementen werkt weet ik niet.

Daarbij kwam dus naar boven dat het nieuwe Family Spotify account die we hebben genomen alleen op het internet en tv abo draaide. 

Wat is hier het probleem mee?


Hallo @EifX, welkom. 

IS het probleem inmiddels opgelost? 


Nee, ik heb er niets meer aan gedaan. De dame die mij hielp, vertelde dat ze er niets aan kon doen. Bij Spotify zeggen ze dat KPN het Spotify abo moet opzeggen.

Pierpetoetoe...ik snap het niet meer


We gaan voor je aan de slag @EifX! Wil jij jouw forumprofiel aanvullen met het adres waarop de diensten stonden en evt. een klantnummer als je dat nog hebt? Spotify stond dus gekoppeld aan de vaste diensten toch? 


Hi Marcia,

Ik wil mijn mailadressen niet hier in het forum plaatsen. Hoe kan ik dat in mijn profiel zetten?

Groet,

Eric


Hallo,

Er is wat licht in de duisternis gekomen. Ik heb inmiddels mijn laatste aangemaakte Spotifyaccount kunnen reactiveren met behoud van al mijn afspeellijsten en dergelijke. Dit met behulp van de supportafdeling van Spotify. heel erg bedankt hiervoor.

Maar nu; Ik wil mijn oude Spotifyaccount opzeggen, echter kan dit niet om dat deze nog gekoppeld is aan partner KPN/XS4ALL. Graag zou ik deze willen loskoppelen omdat ik dit account niet meer gebruik. Hieronder een screenshot van de koppeling. Kan iemand mij hierbij helpen a.u.b?

 


Het lukt me niet om spotify premium uit te zetten. Ik ga via naar streamingsdiensten, kies spotify premium uitzetten,  het wordt klaargezet in de winkelmand, maar als ik naar de winkelmand ga blijkt die keer op keer leeg en kan ik premium ( via mobiel) dus niet uitzetten.


Hoi @dutchtea, welkom. 

Als jij daar mee akkoord gaat kan ik kijken of Spotify uitzetten mij wel lukt. 


Hoi @dutchtea, welkom. 

Als jij daar mee akkoord gaat kan ik kijken of Spotify uitzetten mij wel lukt. 

prima


Hoi Hanna,

 

Ik ben hier zelf ook al sinds november 2021 mee bezig. Spotify zegt dat je bij KPN moet zijn en KPN zegt dat spotify hier verantwoordelijk voor is. Precies hoe EifX het beschrijft loop ik ook tegenaan. Zou dit een probleem tussen Spotify en KPN kunnen zijn? KPN kan hier zelf NIKS aan doen. Spotify heeft geen duidelijk klantenservice en verwijzen je heel gemakkelijk de weg de andere kant op. 

mocht dit je wel lukken wil ik hier ook heel graag mee geholpen worden!!


Hoi @dutchtea

Ik kijk naar jouw abonnementen en zie daar momenteel geen Spotify meer tussen staan. Betreft het hier jouw mobiele abonnement of jouw thuis abonnement? 

Hoi @Sterre.cdh, zou jij een eigen topic willen aanmaken waarin jij jouw probleem concreet uitlegt? Dan help ik jouw daar graag verder!