Skip to main content

Ik heb geen idee of dit hier kan of mag, maar ik wil even zeggen dat ‘onze’ KPN mij zwaar teleursteld. Mits ik het verkeerd begrijp uiteraard. Maar ik kreeg een mail dat Spotify betaald moet gaan worden. Wij zijn denk al 15 jaar klant bij KPN glasvezel en hebben best een uitgebreid pakket inclusief gratis Spotify. We betalen hiervoor 104 euro p/m en nu willen jullie ook de laatste euro nog binnenslepen door Spotify betaald te maken.

Ik vind dit echt te schandalig voor woorden!

Matthieu Heezen.

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hey @Matthieu H, welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier ons aanschrijft. Daar mag je zeker wat van zeggen en hier posten. Graag zelfs. We horen graag wat ‘onze’ klanten vinden :) 

Jammer dat we je teleurstellen, dat is niet de bedoeling! Per 1 april veranderen de tarieven van Spotify Premium en Spotify Family. Op dit moment ontvangen je nog een korting van 1 euro per maand ten opzichte van de prijs bij Spotify, deze komt te vervallen. Hierdoor gaan KPN klanten de normale prijzen betalen. Heb je een andere korting op Spotify, of is dit onderdeel van je abonnement (Alles-in-1 Standaard / Premium)? Dan wijzigt er niks. Lees hierover meer op: Spotify verandert 

Helaas, meer betalen is nooit leuk. Ik kan het niet mooier maken dan het is.


hebben best een uitgebreid pakket inclusief gratis Spotify.

In de berichten van moderators heb ik begrepen dat de pakketten Alles in één Standaard en Premium, die Spotify inclusief hebben, geen prijswijziging krijgen. Het is alleen het losse Spotifypakket wat in prijs omhoog gaat.

Je hoeft je dus geen zorgen te maken zolang je dit Alles in één pakket aanhoudt.

Erik_ KPN moderator schreef:
En verder geldt het ook niet voor mensen die nog een Alles-in-1 Standaard of Premium abonnement hebben waarbij Spotify inbegrepen zit.

En op dit topic Nadia:

is dit onderdeel van je abonnement (Alles-in-1 Standaard / Premium)? Dan wijzigt er niks.


Hey @Matthieu H, nog geen reactie van je gehad, helaas! Heb je nog vragen? Dan horen we het graag :) 


Hey @Matthieu H, nog geen reactie van je gehad, helaas! Heb je nog vragen? Dan horen we het graag :) 

Sorry, maar ik ben de hele week van huis en kan daarom niet direct reageren. Maar ik ben wel blij met bovenstaande antwoorden hoor, top. Ik heb inderdaad alles in 1 en het uitgebreide pakket dus zal er voor mij niks veranderen. Óf ik heb het verkeerd gelezen, óf het is wat onduidelijk gecommuniceerd, maar dat is nu niet meer belangrijk.

Vriendelijk bedankt allen.


Nou ja... zoals (bijna) elk jaar zullen ook dit jaar de abonnementen wel duurder worden, de zogenaamde 'inflatiecorrectie'. En de kans is misschien aanwezig dat bij uw abonnement die euro er dan ook wel bij komt...


Graag gedaan, @Matthieu H. Fijn om te lezen dat het nu opgehelderd is. Dank voor je terugkoppeling! 


Nou ja... zoals (bijna) elk jaar zullen ook dit jaar de abonnementen wel duurder worden, de zogenaamde 'inflatiecorrectie'. En de kans is misschien aanwezig dat bij uw abonnement die euro er dan ook wel bij komt...

Ik ben afgelopen week zelfs nog gebeld door een aardige dame van KPN. Zij vertelde dat er voor mij niks veranderd zolang ik niks aan mijn abonnement verander. Ik schijn nog een oud abonnement te hebben waarbij Spotify gratis is. En blijft.


Nou ja... zoals (bijna) elk jaar zullen ook dit jaar de abonnementen wel duurder worden, de zogenaamde 'inflatiecorrectie'. En de kans is misschien aanwezig dat bij uw abonnement die euro er dan ook wel bij komt...

Ik ben afgelopen week zelfs nog gebeld door een aardige dame van KPN. Zij vertelde dat er voor mij niks veranderd zolang ik niks aan mijn abonnement verander. Ik schijn nog een oud abonnement te hebben waarbij Spotify gratis is. En blijft.

Klopt. Maar wel gaan gewoon bijna ieder jaar de abonnementsprijzen omhoog. Vorig jaar zag dat er zo uit bijvoorbeeld:

We zullen zien wat er dit jaar gebeurt....


@Matthieu H 

Je 'gratis’ ( = inbegrepen bij de prijs!) Spotify zal bij de eerstvolgende prijsaanpassing echt wel doorgerekend worden. Dat was bij de vorige prijsaanpassing ook het geval. Toen werden Alles in 1 Standaard en Premium met 3,50 verhoogt. Namelijk 2,50 voetbaltax en 1,00 Spotify.

Op dit moment zit Spotify gewoon voor het volle pond van 8,99 in je abonnement hoor. Het was nooit gratis (maar 5,99 ooit). Heb je je namelijk nooit afgevraagd waarom je abonnement met al die ‘gratis’ onderdelen toch duurder was / is dan de versie zonder (alles in één Instap)???


Reageer