Skip to main content

Ik kreeg vanochtend onderstaand bericht van de KPN per mail:


KPN Veilig is aangepast
KPN Veilig is ons beveiligingsprogramma voor uw pc, laptop, tablet of smartphone. KPN Veilig is aangepast, waardoor het aantal beschermde apparaten is toe- of afgenomen. Log in bij KPN Veilig om te zien hoeveel apparaten u kunt beschermen.

Download en beheer KPN Veilig zelf online
U kiest zelf op welke apparaten u het installeert. Pas nadat u het programma hebt geïnstalleerd, is uw apparaat beveiligd tegen virussen, malware, schadelijke apps en nog veel meer. Log in bij KPN Veilig om uw apparaten te beheren en de software of app te downloaden en te installeren.

Er vanuit gaande dat het geen spoofing of spam is.
Ik vul mijn gsm nummer in, ik ontvang op mijn gsm een sms met een link. Wanneer ik op die link klik krijg ik een groen KPN scherm: beveilig uw apparaat met KPN Veilig.
Ik klik dan op: installeren vanuit de app store (andere mogelijk is er niet) en dan opent de appgallery, ik zie 4 blokjes met de tekst: geen gegevens bekend. Verder gebeurt er niets.


Mijn gsm is een huawei gekocht in mei 2020

Wie weet raad?

Probleem opgelost, het gaat niet via de link die naar mijn gsm wordt verzonden, maar je moet simpel naar de app store gaan en dan de KPN veilig app downloaden. Dan werkt het perfect. (je moet het maar weten, dit stond niet in de mail)  


Hoi @fwtrader! Super dat je hier een topic voor aanmaakt en de oplossing ook deelt. 🙂 Mochten andere klanten tegen hetzelfde probleem aanlopen, dan weten ze het antwoord hier te vinden. Bedankt voor het delen! 


Reageer