Skip to main content

hieronder een screenshot; Chrome ontdekt dit, Edge niet. ik zie dat soortgelijke problemen voorkomen maar ik zie geen oplossingen:

 

Je verbinding is niet privé

Cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens van kpnvandaag.nl te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcardgegevens). Meer informatie

NET::ERR_CERT_DATE_INVALID

Subject: www.kpnvandaag.nl

Issuer: GlobalSign Extended Validation CA - SHA256 - G3

Expires on: 10 dec. 2020

Current date: 12 dec. 2020

Maar  "kpnvandaag.nl”  is ook helemaal geen geldig KPN domein.
(Mogelijk een op KPN “gelijkende” nep website ??).
Zou dus inderdaad beter goed oppassen met wat je aanklikt.

Als ik het intik wordt ik overigens omgeleid naar  kpn.com  met aanvullende html pagina erachter. (Met gewoon geldig certificaat). Maar is voor mijn situatie misschien gelegen dat bepaalde websites niet worden gepikt / eruit worden gefilterd om aan te kunnen klikken??


KPN Vandaag, te bereiken via kpnvandaag.nl, was een startpagina die wij voorheen hadden. Deze is vorig jaar als losse site komen te vervallen en (in gelimiteerde vorm) opgenomen in de kpn.com website. Je zou dan ook direct doorgelinkt moeten worden, @Virgilius, zoals bij Babylonia wel gebeurt.

 

Ik geef het in ieder geval even door, dank je! 


Het is mij niet bekend of KPN nog meer “aparte” domeinnamen gebruikt?
Maar juist om onderscheid te maken met al die “nep-websites” waar de letters kpn in mochten voorkomen, en daar niet mee in verwarring te raken, gewoon maar één officieel hoofd domein gebruiken, en alleen sub-domein namen ervoor (gescheiden met een punt), of directories erachter, gescheiden met / in te zetten, om daarmee de eigen organisatie verder op te delen.

Om op die wijze beter allerlei louche oplichters- en geldklopperij praktijken met nep-websites makkelijker door gebruikers te kunnen scheiden, alleen al in de naamgeving van domeinen.

Anders zou het ook wel eens een tegengesteld effect kunnen hebben.
Dat bij voorbaat een dergelijke website / domein al niet wordt vertrouwd, terwijl het misschien in dat geval wel “officieel” afkomstig is (was) van KPN.
(Een certificaat biedt geen enkele bescherming daarvoor. Dat dekt alleen een SSL versleuteling).


beste mensen, dank voor de informatie: de oorzaak was inderdaad dat mijn browser een oude website probeerde te openen. Ik heb nu de correcte website ingesteld, en nu werkt het zoals het hoort.


beste mensen, dank voor de informatie: de oorzaak was inderdaad dat mijn browser een oude website probeerde te openen. Ik heb nu de correcte website ingesteld, en nu werkt het zoals het hoort.

Dat moet in principe niet uitmaken, je hoort dan direct doorgeleid te worden naar https://www.kpn.com/kpnvandaag.htm.

De collega's die ook gaan over de website kunnen de foutmelding niet reproduceren. Ze hebben op de 12e onderhoud gepleegd. Kan zijn dat het daarmee ook al gelijk is verholpen. Wil je nog een keer testen, @Virgilius, als je nu naar www.kpnvandaag.nl gaat, dat je geen melding krijgt en direct wordt doorgeleid naar https://www.kpn.com/kpnvandaag.htm zoals ook zou moeten?

 

Het is mij niet bekend of KPN nog meer “aparte” domeinnamen gebruikt?
Maar juist om onderscheid te maken met al die “nep-websites” waar de letters kpn in mochten voorkomen, en daar niet mee in verwarring te raken, gewoon maar één officieel hoofd domein gebruiken, en alleen sub-domein namen ervoor (gescheiden met een punt), of directories erachter, gescheiden met / in te zetten, om daarmee de eigen organisatie verder op te delen.

Om op die wijze beter allerlei louche oplichters- en geldklopperij praktijken met nep-websites makkelijker door gebruikers te kunnen scheiden, alleen al in de naamgeving van domeinen.

Anders zou het ook wel eens een tegengesteld effect kunnen hebben.
Dat bij voorbaat een dergelijke website / domein al niet wordt vertrouwd, terwijl het misschien in dat geval wel “officieel” afkomstig is (was) van KPN.
(Een certificaat biedt geen enkele bescherming daarvoor. Dat dekt alleen een SSL versleuteling).

KPN Vandaag stamde echt al uit het begin van de KPN tijd. Het was een startpagina waar mensen ook zelf blokken met content aan konden toevoegen. Vandaar dat we het ook apart hielden. Maar we zagen dat het steeds minder op die manier gebruikt werd, en de software waar het op draaide was oud. Dus hebben we die opgedoekt en in beperktere vorm geïntegreerd in kpn.com.