Skip to main content

Dag mensen,

 

ik heb van het CCV een brief gekregen waarin staat dat ik contact moet opnemen met mijn netwerkbeheerder (KPN) om mijn ip adressen en poortnummers door te geven, omdat te laten toevoegen zodat ik de nieuwste software updates kan ontvangen. Ik moest via deze weg contact zoeken met een KPN moderator. 
 

Wie kan mij er mee helpen? Graag contact via ***

 

Admin: e-mailadres verborgen i.v.m. privacy

Hallo @Lans86 

 

Dat betreft onderstaande informatie uit de afbeelding?

Zo ja dan hoeft er niets te gebeuren aan de kant van KPN, die adressen en poorten die in die brief staan zijn allemaal al bereikbaar.

 


Met "netwerkbeheerder" in deze brief word bedoelt degene die in uw bedrijf verantwoordelijk is voor het computernetwerk. Niet KPN dus. 


Ja, die brief idd. Wie is daar dan wel verantwoordelijk voor?


Degene die bij jou het systeem beheer doet, als je geen systeembeheerder hebt en alleen een standaard internet verbinding hebt zonder extra firewall o.i.d. dan hoef je ook verder niets te doen.


Oke dank u!


Ja, die brief idd. Wie is daar dan wel verantwoordelijk voor?

Als de printer het niet meer doet, wie roept u er dan bij? Diezelfde persoon stopt u ook deze brief in de handen. En zegt u: kijk daar eens naar.

Maar ik denk inderdaad dat er niets hoeft te gebruiken als u een Experiabox of KPN Box van KPN gebruikt.


Nou ik heb alleen maar problemen bij het pinnen met nieuwe passen.

Je kan zelf de poorten openen maar netwerk range wijzigen is toch wat anders. KPN is verder niet erg behulpzaam die zeggen dat ccv het moet oplossen. Nou na 1,5 uur met hun aan de telefoon gezeten te hebben komen ze er toch achter dat kpn iets moet wijzigen. dus ben benieuwd morgen maar weer bellen. 


Ik vraag me dan toch af wat je moet veranderen in het modem.  


Nou ik heb alleen maar problemen bij het pinnen met nieuwe passen.

Met nieuwe passen? Werkt het met oude passen wel goed dan?


Het probleem is voornamelijk met nieuwe passen en draadloos met de mobiel. 


Als het alleen maar bepaalde passen zijn waar het mis gaat, dan ligt het zeker niet aan het netwerk en niet aan porten, die open gezet moeten worden. Dan is het meer een probleem van/bij jou payment provider, dat bijvoorbeeld niet alle typen kaarten vrijgegeven zijn voor jou systeem. Dus hiervoor ben je bij KPN aan het verkeerde adres, hiervoor moet je echt bij die bedrijf zijn, die voor jou die pin betalingen regelt.


Lijkt mij ook wat Joris zegt. Hoe oud is het ding? Moet da ding niet gewoon een keer vervangen worden?


Het apparaat is 2 maanden oud nieuwste model van ccv. Mijn oude apparaat was 10x beter nooit een storing. Het vreemde is dat bij de betaling het apparaat aangeeft dat er geen verbinding is met het netwerk. Dus denk dat er iets van een instelling in het netwerk of iets dergelijks veranderd moet worden. 

Zoals op de instructiekaart te zien is. Is het netwerk range totaal anders dan de gebruikelijke 192. reeks.


...


Die netwerk range op de kaart is die netwerk range (op het internet), die CCV gebruikt. Deze heeft niks te maken met de lokale 192 range van jou netwerk. Het ene is jou interne netwerk, het andere is die apparatuur van CCV ergens op het internet. Die zou je zo moeten kunnen benaderen, daar heeft geen poortvrijgave mee te maken.