Skip to main content

Ik krijg na iedere nieuwe opstart van KPN veilig de melding ‘Virus- en spywarebeveiligingsfout’ en moet mijn computer opnieuw opstarten. Dan doe ik dan ook steeds maar de melding blijft terugkomen. 
KPN veilig zegt na de opstart dat mijn PC veilig is… maar na 30 minuten komt toch weer de melding. 

Hoe dit op te lossen?

 

Hi @Lou Steens, welkom!

Irritant dat deze melding steeds terugkomt. Heb je al geprobeerd om KPN Veilig te verwijderen en opnieuw te installeren? Laat je weten of dat is gelukt, en of de melding dan verdwenen is?


Hoi Alexandra, 

Ja, ik heb KPN veilig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en een nieuwe scan laten doen. Ik krijg nu een ander type melding n.l. ' virusbescherming heeft een ongewenste applicatie geblokkeerd Als u deze wilt verwijderen start uw computer opnieuw op'. Dat doe ik vervolgens Maar daarna komt deze melding weer opnieuw terug. Het lijkt alsof het KPN veilig programma het probleem niet oplost


Goedemorgen @Lou Steens. goed dat je dat al hebt geprobeerd, het maakt geen verschil lees ik.

Ik heb twee suggesties: Controleer allereerst voor de zekerheid bij de geïnstalleerde programma's op jouw computer of er geen andere antivirusprogramma's op staan. Dat botst met elkaar en zorgt voor problemen. Daarnaast raad ik je aan om te kijken in KPN Veilig bij ‘Hulpmiddelen’ (links in het menu) en vervolgens bij ‘App- en bestandsbeheer’. Daar zie je de dingen staan die KPN Veilig gevonden en geïsoleerd heeft. Als je daar rare dingen ziet staan kan je ze daar verwijderen, ik raad je aan om dat te doen.